Back2Back: Hannah Koselj Marušič

Pogovor in projekcija
Petek, 14. 3. 2025, 19.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana


V okviru dogodkov Back2Back vabimo domače in mednarodne avtorice_je, da predstavijo svojo produkcijo in vzpostavijo dialog z deli iz arhiva Postaja DIVA po lastnem izboru. Tokrat smo povabili interdisciplinarno umetnico, pesnico in filmsko ustvarjalko Hanno Koselj Marušič, avtorico nagrajenega kratkega filma Razcepljene konice.


Program kratkih eksperimentalno-dokumentarnih videov in filmov je osnovan na občutku frustracije, ki ga doživljam v svetu, kjer smo ljudje, še posebej ženske, razvrščen_e_i v predalčke. Svetu, ki ne prenese protislovij; biti hkrati dobra in slaba, pametna in neumna, feministka in ‘male gaze-y pičkica’. Jezna, zafrustrirana, nesrečna, lepa, dream girl, ki se hoče ubiti. To ni dober marketing. ‘Kdo pa misliš, da si, smrklja, odloč se že!’ V tej realnosti, preplavljeni s podobami žensk, ki naj bi bile lepe, in kjer nas na vsakem koraku dušijo vsiljeni ideali lepote, se poraja vprašanje: kako uživati življenje, ko fetišizacija ženskega telesa postane največja bolečina, ko je strah pred staranjem celo večji od strahu pred smrtjo? Program je tako izraz notranjega boja – sovražiti objektifikacijo telesa, a hkrati hrepeneti po potrditvi, ki jo prinaša, in se ji podrejati.

Dela so izbrana na podlagi mojega filma Razcepljene konice (Luksuz produkcija & ALUO, 2024) in predstavljajo širši spekter tematik, ki so mi blizu. Porajajo občutke groze, pomešane z bizarnim humorjem – občutke, ki jih imam sama, ko izkušam življenje. S svojo drznostjo in emocionalno intenzivnostjo raziskujejo bolečino, strah, spolnost, družbene neenakosti in objektifikacijo ženskega telesa. Preko intimnih pripovedi, subverzivnih gest in močnih vizualnih metafor gledal_ko_ca vabijo k razmisleku o telesu kot prizorišču družbenih pričakovanj in notranjih bojev.

 – Hannah Koselj Marušič


PROGRAM
Izbor: Hannah Koselj Marušič
Trajanje: 55′

Zemira Alajbegović, Neven Korda (ZANK), Zbiralci peska
1995, 12′ 34”
Jaka Vatovec, Cerberus
2024, 6′ 36”
Martina Bastarda, Ocepek Mateja, Nataša Skušek, Pissing
2002, 4′ 28”
Sara Bezovšek, Sextortion (3. del trilogije wwwiolenc=3)
2019, 6′ 6”
Sasha Ihnatovich, Jasmina Mustafić (Luksuz Produkcija), Naporno
2019, 5′ 59”
Hannah Koselj Marušič, Razcepljene konice
2024, 14′ 59”
Evelin Stermitz, The Art of Aging
2011, 3′ 29”
Nataša Prosenc Stearns, Aplavz
2016, 1′ 22”

 


Hannah Koselj Marušič je interdisciplinarna umetnica, pesnica in filmska ustvarjalka, ki raziskuje transformacijo težkih življenjskih izkušenj v univerzalne zgodbe o moči, rasti in ranljivosti. Diplomirala je iz likovne umetnosti na Akademiji za vizualne umetnosti – AVA, trenutno pa na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje – ALUO, Univerze v Ljubljani, zaključuje magisterij iz videa, animacije in novih medijev. Njeno ustvarjanje, ki združuje video, film, poezijo, performans, fotografijo, slikarstvo in prostorske instalacije, presega zgolj pripovedovanje – postane visceralno deljenje osebne izkušnje, ki gledalca spodbuja k empatiji in razumevanju.
Njeni kratki filmi so dosegli nacionalne in mednarodne festivale, dva pa sta bila tudi nagrajena; VSE JE ENO VSE JE VSEENO in Razcepljene konice. Razstavljala je na mnogih skupinskih razstavah, doma in v tujini, ter na sedmih samostojnih, za serijo razstav in kratki film Razcepljene konice pa je prejela nagrado UL ALUO. Njena poezija je objavljena v antologijah Bog si ga drka na nas in Poezija upora ter na portalih LUD Literatura in Vrabec Anarhist. Njen pesniški prvenec VSE JE ENO VSE JE VSEENO (Literarno društvo IA / Zbirka Črna skrinjica, 2024), ki je hkrati tudi zbirka avdiovizualnih del, je bil nominiran za najboljši literarni prvenec 40. Slovenskega knjižnega sejma.
Ko ne ustvarja, joka, opazuje življenje in kuha pesmice.
(Foto: Marijo Županov)


Postaja DIVA je spletni in fizični arhiv, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja umetniškega filma, videa in novomedijske umetnosti.

Videospotting so kurirani pregledni in tematski programi video umetnosti v obliki predavanj, javnih diskusij, razstav in projekcij, ki nastajajo od leta 1994.


Produkcija: SCCA-Ljubljana/Postaja DIVA
Podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo