|
2004 | |||||||||
NEVEN KORDA: PISMA IZ SEDANJOSTI
Plesni performans Pisma iz sedanjosti smo premierno uprizorili v Galeriji in centru P 74 28. junija 2004. Ponovili smo ga v Mostovni v Novi Gorici 3. decembra (na dan neuradnega kulturnega praznika), kar je sovpadalo z otvoritvijo festivala Pixelpoint in nam dalo izredno atmosfero za izvedbo. 15. decembra smo Pisma iz sedanjosti izvedli v Beogradu kot otvoritveni dogodek festivala Alternative, film, video v organizaciji Akademskega filmskega centra, ki je pravzaprav festival po meri tega performansa. Na Gibanici 02 bo v �etrtek 24. februarja ob 21. uri v Kosovelovi dvorani,
tokrat v Ljubljani prvi� za �ir�o plesno in kulturno javnost, predstavljen
performans Nevena Korde Pisma iz sedanjosti. Izvaja ga s skupino avtorjev,
s katero �e nekaj let sodeluje pri uprizarjanju umetnih situacij. Pisma
iz sedanjosti so performans �utnega, analognega, pred gledalcem do�ivetega
in isto�asno digitalno procesiranega - kot upo�asnjen posnetek curka �asa
videno minevanje. Zvo�na pokrajina prav tako nastaja v trenutku posredovanja
in njena minljivost je sestavni del njenega nastajanja. (V zadnjih desetletjih je zanimanje za gladovalce popustilo.
Ekipa Produkcija: Zavod Aksioma s koproducenti Zavod Zank, Zavod K 6/4, PTL,
Zavod SCCA-Ljubljana. Projekt sta podprla MK RS in MOL. |
|||||||||
KAJ
STORITI Z AVDIOVIZUALNIMI ARHIVI? Teoretski in prakti�ni vidiki digitalnih AV arhivov in njihove uporabe
PRODUKCIJA:
KRAJ EKIPA DELAVNICA (Projektna soba SCCA) PREDAVANJA (Galerija Kapelica) Torek, 25. 1., ob 20. uri: Mona Schieren: Videostorage: Documentation and Dissemination of Videoart / Ohranitev, dokumentiranje in razpe�evanje video umetnosti Sreda, 26. 1., ob 20. uri: Christian Vanderborght: European Independent Broadbank �etrtek, 27. 1., ob 20. uri: Rotraut Pape: Sixcon Lost Media / Izgubljeni mediji Sixcona POSVET (Galerija Kapelica) ENODNEVNA RAZSTAVA (Galerija Kapelica) Jure Longyka: Digitalitzacija avdiovizualnega arhiva, Duan Pirih
- Hup: Ubjavljeno/Published; Marko A. Kova�i�: Dosje 83:03: Video rekonstrukcija;
Neven Korda: Bodo�niki; Irwin: East Art Map; Kiberpipa: Free video in
filmi; Narvika Bovcon & Ale Vaupoti�: Mouseion Serapeion; Ljudmila:
VAL; SCCA-Ljubljana: Videodokument in Internet Portfolio; Projekt pripravljamo v sodelovanju s Francoskim intitutom Charles
Nodier, Goethejevim intitutom, Galerijo Kapelica in Kiberpipo v
Ljubljani. Projekt KAJ STORITI Z AVDIOVIZUALNIMI ARHIVI bo tematiziral status digitalnih avdiovizualnih arhivov sodobne umetnosti, obstoje�e stanje v slovenskem prostoru in njihovo dostopnost. Prikazal bo razmere in monosti za digitalno arhiviranje AV materialov, primere javnih, strokovnih in avtorskih arhivov ter strategije za njihovo razpe�evanje. Hkrati bo odprl diskusijo o infrastrukturnih pogojih za tvorjenje analognih in digitalnih AV arhivov ter vlogi drave pri njihovem omogo�anju in spodbujanju v okviru programov varstva kulturne dedi�ine. Avdiovizualno gradivo, tako avtorska video dela kakor dokumentarni projekti, pa tudi nezmontirani posnetki tvorijo pomemben segment materialne in duhovne premi�ne kulturne dedi�ine in zgodovinskega spomina. Kljub obirni in izjemno pomembni produkciji videa in novih medijev pa v Sloveniji ne obstaja digitalni AV arhiv sodobne vizualne umetnosti. Avdiovizualni material na bolj ali manj sistemati�en na�in hranijo dravne ustanove in razli�ne nevladne organizacije in posamezniki. Vpraanje je, kaj pravzaprav narediti z zbranim materialom, pa tudi s teko�imi video in novomedijskimi deli in z dokumentarnimi posnetki, ki sproti nastajajo in se kopi�ijo. Posamezniki in organizacije redno dokumentiramo svoje programe in projekte, pa tudi ire dogajanje in dogodke. Posnetkov pa pogosto nikoli ne selekcioniramo, klasificiramo in zmontiramo. To gradivo je v svoji "surovi" obliki teko dostopno strokovnjakom in javnosti, je slejkoprej zaloeno in izgubljeno. Ministrstvo za kulturo, Oddelek za kulturno dedi�ino, pa doslej tej problematiki ni posve�alo ustrezne pozornosti, �e da so video in novi mediji "premlade" kategorije za uvrstitev na seznam kulturne dedi�ine, medtem ko je bilo dokumentiranje in arhiviranje na nekaterih drugih umetnostnih podro�jih, denimo uprizoritvenih umetnostih, e prepoznano in podprto. Nameni in cilji projekta: Spodbuditi elimo tudi prakso odprtih in konstruktivnih izmenjav
in emancipirano delovanje umetnikov v sistemu sodobne umetnosti, katerega
pomemben del je tudi Vodje delavnic in predavatelji so doma�i in mednarodni strokovnjaki, aktivni na podro�ju digitalnih medijev in njihove rabe v produkcijske, arhivske in razpe�evalske namene mimo prevladujo�e komercialne logike. Glej: |
|||||||||
Vabilo
k ogledu in k sodelovanju pri projektu Marija Mojca Pungercar O projektu Pungercarjeva je Safe House zasnovala konec leta 2003 v okviru svojega
enomesecnega gostovanja v ateljeju za slovenske umetnike Ministrstva za
kulturo RS v New Yorku. Slovenski atelje v Brooklynu je med oktobrom in
novembrom 2003 preimenovala v Safe House (varno Vabilo k sodelovanju O avtorici
|
|||||||||
�t. 1/2005 (Ljubljana, 11. 1. 2005)
Zavod za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana predstavlja novi, tokrat dvojni zbornik Svet umetnosti, ki sta ga uredili Barbara Bor�i� in Sa�a Nabergoj. V njem boste na�li program �ole za sodobno umetnost Svet umetnosti v letih 2001 - 2004: serijo predavanj in te�aj za kustose s sklepnima razstavama. Natisnili smo tekste 16 mednarodnih in doma�ih protagonistov, ki so v okviru serije predavanj Strategije predstavljanja 2 in Strategije predstavljanja 3 gostovali v Ljubljani, Novi Gorici, Zagrebu in Dubrovniku. V tekstih govorijo o individualnih in kolektivnih strategijah in taktikah, ki jih uporabljajo v kuratorskih, kriti�kih in umetni�kih praksah in z njimi posku�ajo v ute�enem umetnostnem sistemu vzpostavljati svojstvene modele delovanja. Objavljene tekste spremljajo pogovori s predavatelji, ki njihovo delovanje ka�ejo v �ir�em kontekstu. Te�aj za kustose je opremil z znanjem in ve��inami dve novi generaciji in ju postavil v popek sveta sodobne umetnosti. Prva je v Galeriji �kuc junija 2002 postavila sklepno razstavo Camera lucida. Druga pa je v Galeriji Kapelica junija 2003 pripravila razstavo Fade In/Fade Out, ki se je jeseni istega leta uspe�no predstavila tudi v Gradski galeriji v Labinu na Hrva�kem. O obeh razstavah in svojih izku�njah v izobra�evalnem procesu iz�rpno pi�ejo te�ajniki in te�ajnice.
Strategije predstavljanja 2 & 3 Boris Buden: Z umetnostjo do starih porazov: avstrijski primer Charles Esche: Forum mo�nosti - institucionalna sprememba in skromni
predlogi Ivana Keser: Avtorski �asopis. Svoboda dezinformacije Viktor Misiano: Strategije razstavljanja od modernizacije proti demodernizaciji
WHW (�to, Kako i za Koga): Med neodvisnostjo in mamljivostjo institucionalizacije
Anne Cartel in David Dronet: Multimedijski kulturni center Station
Mir Daniel Jewesbury: Skopo Tadej Poga�ar: This what you want...This is what you get Donattella Ruttar in Moreno Miorelli: Stazione di Topolo / Postaja
Topolove Nevenka �ivavec: O privla�nosti lokalnega �KART: Pesme koje su pobegle
----------------------------------------------------------------------- |
PRESS
RELEASE No. 1/2005 (Ljubljana, 11th January 2005)
The SCCA, Center for Contemporary Art - Ljubljana presents its new, double issue of World of Art, edited by Barbara Bor�i� and Sa�a Nabergoj. In it you will find the program of the World of Art School for Contemporary Art for the years 2001 - 2004: the series of lectures and the course for curators with the final exhibitions. We have published writings by 16 international and domestic protagonists, who held lectures in Ljubljana, Nova Gorica, Zagreb and Dubrovnik, all within the frame of the series of lectures entitled Strategies of Presentation 2 and Strategies of Presentation 3. In their texts they discuss individual and collective strategies and tactics that they use in curatorial, criticism and artistic practices. Through their strategies they try to establish unique models of operation within the established art system. The published texts are accompanied by discussions with the authors, which place their work into the broader context. The course for curators equipped two new generations with the necessary knowledge and skills and placed them in the very heart of the contemporary world of art. The first generation set up the Camera Lucida exhibition in the �kuc Gallery in June 2002. The second generation set up the Fade In/Fade Out exhibition in the Kapelica Gallery in June 2003. The latter was later on presented also in the Municipal Gallery in Labin, Croatia. The course attendees described in great detail both exhibitions as well as their experience in the education process. You can obtain this intriguing publication from SCCA-Ljubljana for 20 Euros. | ||||||||
OBVESTILO
ZA MEDIJE �t. 58/2004 (Ljubljana, 23. 12. 2004) Slovenski video na festivalu v Pri�tini (15.-19. 12. 2004) Pri�tinski mednarodni festival video umetnosti od leta 2002 pripravlja Center za sodobno umetnost Pri�tina. Namen festivala je soo�iti kosovsko video produkcijo z mednarodno sceno. Festival je edina prilo�nost, da se kosovski umetniki seznanijo s sodobno, zlasti evropsko produkcijo in vzpostavijo stike s sorodnimi organizacijami. Festival z naslovom Home made marmelade so letos sestavljale predstavitve evropskih video produkcij (bosanske, �e�ke, finske, francoske, hrva�ke, kosovske, slovenske in tur�ke), predstavitev reziden�nega programa In�tituta za umetnost iz Santa Feja v New Mexicu in predstavitev pionirke eksperimentalne video umetnosti Steine Vasulka. Du�an Dov� je v imenu SCCA, Zavoda za sodobno umetnost - Ljubljana predstavil zgodovino slovenskega videa in projekt Videodokument (dokumentacijski in raziskovalni projekt o video umetnosti v slovenskem prostoru, ki je potekal v okviru SCCA-Ljubljana med letoma 1994 in 1999 in katerega rezultat so knji�ica esejev, katalog umetnikov in video del in cd-rom; ur. Barbara Bor�i?). Videodokument je kot antologijski pregled nacionalne/slovenske video produkcije zaenkrat edini tovrstni projekt v Regiji in �ir�e. V okviru SCCA programa Videospotting je bil predstavljen izbor �anrsko raznolikih video del iz zadnjih �tirih let; pri izboru so sodelovali Barbara Bor�i�, Damijan Kracina in Du�an Dov�. V Pri�tini so bila na ogled dela naslednjih avtorjev: Andrej Lupinc, Davide Grassi, Damijan Kracina & Katarina Toman Kracina, Neven Korda, Marko A. Kova�i� & Kolja Saksida. Program: V primerjavi s tur�kim ali kosovskim videom, kjer prevladujejo dokumentarnost, ideolo�ka in politi�na anga�iranost, osebnoizpovednost in vojna tematika, je slovenski video �anrsko bolj raznolik. Program je obsegal reporta�ni, glasbeni in eksperimentalni video. Prav slovenski video Marmelada, ki bi ga najla�je ozna�ili kot "iz doma�e videoteke", je festivalu "posodil" ime. Rabe videa kot umetni�kega orodja in izraznega sredstva so danes zelo razli�ne: od dokumentarne, komunikacijske, formalisti�ne, analiti�ne, eksperimentalne, socialne, medijske, narativne, raziskovalne do estetske. Na Kosovu, kjer se video umetnost �ele razvija (prvi kosovski video je nastal �ele leta 1999, avtor Sokol Beqiri, Milka), je video najbolj priro�no, hitro in poceni izrazno sredstvo - tako kot doma narejena marmelada. Fotografije iz predstavljenih videov so na razpolago na spletni strani
SCCA:
|
|||||||||
Delo umetnice Sone Abgarian Lahko bi bila... (2003) tematizira vloge �enske v armenski dru�bi, ki jo v zadnjem desetletju zaznamuje zanimiv in pogosto kontradiktoren preplet globalnih MTVjevskih in lokalnih tradicionalnih vrednost. Arman Grigoryan v delu Jaz sem slikar (2000) z nizanjem splo�nih in lepo zvene�ih floskul nastavlja ogledalo dru�bi, ki gleda na svet skozi poenostavljujo�a o�ala in ga razume zgolj zreduciranega na preproste vzorce. V videu Vra�e (2000) z vsakdanjimi izjavami govori o samoumevnostih, ki so zapisane v razumevanju razli�nih kulturnih okolij in jih Armenci najpogosteje ob�utijo, kadar jih oplazi pogled Zahoda. Davida Kareyana sta ideologija - kot material za umetni�ko raziskovanje - in razkrivanje njenih mehanizmov zanimala �e od �tudentskih let. V performansu Sladkost prisile ideologije (2000), ki je na pri�ujo�i razstavi predstavljen v obliki video dokumenta, tematizira nacionalisti�no grajenje nacionalne ideologijo s teksti armenskih akademikov. Video Hovhannesa Margaryana Jaz (2002) je sestavljen iz rentgenskih posnetkov lastnih notranjih organov. Identiteta, ki je v Armeniji prepogosto zlorabljena, je tu zreducirana na svojo zgolj biolo�ko podstat in individualno povsem neprepoznavna. Vabljeni! Umetni�ka dela /Art works: Sona Abgaryan
Arman Grigoryan
Arman Grigoryan
David Kareyan
Hovhannes Margaryan |
|||||||||
9. 12. 2004 INTERNET PORTFOLIO (IP) >www.internet-portfolio.org< Predstavitve dvajsetih izbranih umetnikov na svetovnem spletu. PREDSTAVITVENI DOGODEK NOVEGA PROJEKTA �as: torek, 14. december 2004, ob 19.00 Krovna spletna stran umetnika Bojana �toklja posku�a prikazati kompleksnost
umetnikovega dela in delovanja, v katerem je raziskoval podro�je umetnosti
v prostoru in �asu, vlogo umetnika in status umetnine. Na ta vpra�anja
je posku�al odgovoriti v razli�nih umetni�kih medijih in s sodobnimi izraznimi
sredstvi: spletni projekti, ra�unalniske animacije, digitalne fotografije,
video, Predstavitveni dogodek: torek, 14. december 2004, ob 19.00 Zasnova in realizacija: Damijan Kracina, Barbara Bor�i�, Vlasta Brato�
�tokelj. Za sodelovanje se zahvaljujemo: Aleksiju Kobalu, Janezu Strehovcu, Branku Cerovcu, Alesu �tegru, Hi�i kulture v Pivki in PRODUKCIJA SOKOLSKI DOM. Kontakt: |
|||||||||
STUDIO
6 je nov program, ki ga je zasnoval SCCA-Ljubljana
in se bo izvajal v Projektni sobi na Metelkovi 6. Spodbujal bo diskusije
o sodobni umetni�ki praksi, vzpostavil konstruktivno sodelovanje med akterji
sveta umetnosti, ponudil prostor za izvedbo umetni�kih akcij in omogo�il
njihovo refleksijo. STUDIO 6 predstavlja in iniciira umetni�ke akcije, razstave, performanse in pogovore z umetniki, kustosi, kritiki in teoretiki. Prvi gost STUDIA 6 bo armenski umetnik David Kareyan. Govoril bo o lastni umetni�ki praksi v okviru sodobne armenske scene zadnjega desetletja. Predstavil bo svoje projekte od zgodnjih 90-ih, ko se je ob koncu �tudija na akademiji v Erevanu preizku�al v abstraktnem slikarstvu in uli�nih akcijah, do danes, ko se v videoinstalacijah in performansih dotika pere�ih tem, povezanih z ideologijo in represijo v armenski dru�bi. STUDIO 6 z Davidom Kareyanom: torek, 7. december 2004, ob 19.00 v Projektni sobi.
Ve� o umetniku: http://freenet.am/~dk/ |
|||||||||
VABILO
NA DELAVNICO PRODUKCIJA DIGITALNIH ARHIVOV obdelava in prezentacija avdiovizualnih/video materialov Delavnica je del projekta z naslovom Kaj storiti z avdiovizualnimi arhivi, ki ga pripravlja Zavod za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana. Delavnica je namenjena umetnikom in strokovnim delavcem v organizacijah s podro�ja sodobne vizualne umetnosti, ki �elijo digitalizirati lastne AV/video materiale, jih urediti za nadaljne delo ali narediti prezentacijski format (CD-ROM, DVD, spletne strani) in ga ponuditi javnosti. Vodili jo bodo slovenski in francoski umetniki, ki imajo izku�nje z avdiovizualnimi
arhivi in njihovo uporabo. Potekala bo v dveh delih: �tevilo udele�encev delavnice je omejeno. Prijave s kratkim �ivljenjepisom in opisom avdiovizualnih materialov po�ljite na (e-mail) naslov Zavoda SCCA-Ljubljana. Pri�akuje se osnovno poznavanje dela v okolju windows. Rok za prijavo: 7. januar 2004 Dodatne informacije: Projekt KAJ STORITI Z AVDIOVIZUALNIMI ARHIVI? Projekt bo tematiziral status digitalnih avdiovizualnih/video arhivov
in njihovo dostopnost in prikazal razli�ne mo�nosti za digitalno arhiviranje
AV materialov in strategije za njihovo razpe�evanje. Sestavljajo ga: Vodje delavnic in predavatelji so doma�i in mednarodni strokovnjaki, aktivni na podro�ju digitalnih medijev in njihove rabe v produkcijske, arhivske in razpe�evalske namene mimo prevladujo�e komercialne logike. Glej: Projekt pripravljamo v sodelovanju s Francoskim institutom Charles Nodier, Goethe institutom, galerijo Kapelica in Kiberpipo v Ljubljani. |
|||||||||
J
A V N I P O S V E T |
|||||||||
Predstavitev Videodokumenta in Sveta umetnosti na Norve�kem
Barbara Bor�i� in Sa�a Nabergoj sta bili na povabilo Ute Mete Bauer, kuratorice in direktorice Office for Contemporary Art v Oslu gostji tamkaj�njega mednarodnega reziden�nega programa. Dvotedensko bivanje je bilo namenjeno seznanitvi z norve�ko umetnostno sceno in njenimi akterji. 19. novembra sta v Project Room v Oslu pripravili dvojno predavanje. Barbara Bor�i� je na predavanju z naslovom >Videodokument in Videospotting< predstavila rabe in recepcijo videa v slovenskem prostoru s spremljavo spletnih strani in prikazala primere s pomo�jo cederoma Videodokument in na njem objavljenih kratkih insertov iz video del 21-ih avtorjev. Predstavitev je zbudila zanimanje strokovnjakov in �tudentov za video umetnost pri nas, hkrati pa tudi navdu�enost nad konceptualno zaokro�enim in pionirskim dokumentacijskim projektom, ki mu doslej domala ni para v mednarodnem merilu. Sa�a Nabergoj je na predavanju z naslovom >Curating the World of Art:
presentation of the World of Art, school for contemporary art & discussion
on curatorial practise< predstavila �olo za sodobno umetnost Svet umetnosti.
Govorila je o razmerah, ki so v slovenskem kulturnem prostoru spodbudile
vzpostavitev prvotnega programa leta 1997, predstavila konceptualno zasnovo
in kompleksno strukturo �ole (Te�aj za kustose, Seminar iz pisanja, Serija
predavanj, Zbornik) in vseh sedem dosedanjih letnikov s prikazom sklepnih
razstav. Diskusija je pokazala, da se navzo�i strokovnjaki iz mednarodnega
prostora strinjajo, da so tak�ni programi nujno potrebni, da pa so �e
zmerom redkost v izobra�evalnih sistemih po svetu. Najbolj nas veseli,
da smo prav ob tej prilo�nosti navezali stike s |
|||||||||
MARIJA MOJCA PUNGER�AR Odprtje: 9. 11. 2004 ob 20. uri.
O projektu: Okolje, v katerem se je avtorica zna�la kot pri�lek, ji je vzbudilo zanimanje zaradi urbanih skrajnosti, ki odslikujejo nara��ajo�e socialno in razredno razslojevanje prebivalcev Grbe. Nekdaj tipi�no delavsko-kme�ko predmestje se hitro spreminja; gradijo so se luksuzna naselja, prostor in mo� se razporejata po novih pravilih. Ob vsem tem pa tiho in neopazno potekajo tudi naravni procesi, s katerimi se prostor prilagaja �loveku. Projekt Pred doma�im pragom sestavljata serija fotografij in video. Doma�o sosesko je avtorica tri leta fotografirala na vsakodnevnih sprehodih s psom. Posnetke je opremila s komentarji in zgodbami, ki gledalcu pribli�ajo lokalno zgodovino tega prostora. Izjava avtorice: O avtorici: Punger�arjeva je za�ela umetni�ko delovati v osemdesetih kot �lanica skupine Linije sile. Leta 1989 je diplomirala na na slikarskem oddelku Akademije za likovno umetnost v Ljubljani, leta 2001 pa magistrirala na oddelku za nove �anre na San Francisco Art Institute v Kaliforniji, kjer je �tudirala kot Fulbrigtova �tipendistka. Svoje projekte je predstavila na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Samostojno se je se predstavila v Ljubljani, Celju, Mariboru, Novem mestu, Zagrebu, Duesseldorfu, na Dunaju, v San Franciscu in New Yorku. Sodelovala je na �tevilnih skupinskih razstavah v Sloveniji, Evropi in v ZDA ter gostovala na uveljavljenih mednarodnih festivalih sodobne umetnosti kot so: festival Artscape v Baltimoru, festival �tajerska jesen v Gradcu, festival Belef v Beogradu, Bienale mladinske kulture v Rijeki in Mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto �ensk v Ljubljani. Njeno delo Bears Make Me Laugh iz leta 1995 je bilo letos na ogled v Moderni galeriji v Ljubljani v okviru razstave Raz�irjeni prostori umetnosti: Umetnost 1985 - 1995. V javnosti pa je najbolj odmeval projekt Manekeni iz leta 1997, ko je avtorica oblekla ljubljanske javne spomenike. ------------------------------------------------------------------------------ Fotografije in CV avtorice lahko najdete na spletni strani: http://www.ljudmila.org/scca/mojcapress/index.html ------------------------------------------------------------------------------- Producent projekta Pred doma�im pragom: KUD Trivia -------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------ SCCA-Ljubljana ------------------------------------------------------------------------------------------------ |
|||||||||
ARTSLINK 2005 Mednarodna organizacija CEC ArtsLink (www.cecartslink.org)
s svojimi
|
|||||||||
Damijan
Kracina & Vladimir Leben Razstava
v galeriji Alkatraz Link za Galapagos: |
|||||||||
V okviru projekta Ljubljana-Beograd ekspres, ki se je v izvedbi KUD Codeep odvijal v Beogradu med 9. in 12 septembrom in je vklju�eval kar lepo �tevilo mladih slovenskih umetnikov, je v biv�o prestolnico potoval tudi tematski izbor slovenskih videov iz devetdesetih let, zbranih v okviru programa Videospotting Zavoda za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana. Beograjski publiki so se predstavili pod naslovom Kreature -drugi del. Izbor sta kurirali Barbara Bor�i� in Nerina Kocjan�i�. Avtorji video del so: Marko A. Kova�i�, Peter Vezjak, Marko Peljhan, Sa�o Podgor�ek, Ema Kugler, Oliver Mar�eta, Damijan Kracina, Andrej Lupinc, Neven A. Korda ter Kolja Saksida. Zgodovina kulturnih in umetni�kih izmenjav med Ljubljano in Beogradom po razpadu Jugoslavije sega vsaj v leti 1994 in 1995, ko sta v �asu pretganih odnosov med obema dr�avama izmenjavo lahko organizirala nevtralna Zavoda za odprto dru�bo - Slovenija in Sorosove fondacije - Jugoslavija. Motor izmenjav oz. obse�nih predstavitev beograjske alternativnine scene v Ljubljani (DIBIDON) in ljubljanske alternativnine scene v Beogradu (KONTRA DIBIDON), je bil Vuk ?osi?. Dogajalo pa se je marsikaj, od koncertov in gledali�kih in lesnih predstav do projekcij filmov in videov, razstave in �go�ih debat - vse skupaj je dokumentirano v iz�rpnem katalogu. Aprila 2001 je sledil �tudijski obisk Beograda poimenovan Beograjska
izku�nja, ki ga je v okviru Sveta umetnosti, �ole za sodobno umetnost
pripravil SCCA-Ljubljana. Udele�encem Te�aja za kustose se je pridru�ila
skupina mlaj�ih kustosov in kritikov iz Zagreba. Skupaj z beograjskim
Centrom za savremeno umetnost smo pet dni predstavljali vse tri vpletene
scene,
|
|||||||||
Filmsko glasbeni ve�er -- audiovizualni �asovni stroj Po uspe�ni predstavitvi na Vienna Jazz Festivalu na Dunaju julija letos,
bo v �etrtek, 16. septembra ob 21.30 v Menzi pri koritu, AKC Metelkova
mesto, slovenska premiera posebnega avdiovizualnega �asovnega stroja:
Potujo�i kino Bridka Bebi�a bo namre� tam predstavil filmskoglasbeni,
filmsko-glasbeni in glasbeni ve�er z naslovom Za kaj gre? Na doma�em vrtu je v domovini in na tujem (Hrva�ka, Avstrija, Belgija, Italija, ZDA) znan projekt, ki ga je leta 1999 zasnoval Bratko Bibi� s sodelavci. Monta�e, recikla�e, zanke, adaptacije, adepti � "potujo�i kino" humorno, a (prav zato) ni� manj pretresljivo popotuje po "sedanjem stanju arhivske filmske produkcije". Rezultat je osupljiv, povzemimo ga s kritikovo besedo, ki dr�i tudi tokrat: "Bibi� iz odlomkov arhivskih filmov naredi novo zgodbo ali novi film, ki je fikcija, temelje�a na ,faktih' (dokumentarnih posnetkih). Ne gre za kak�no, histori�no kompilacijo', ki bi podala zgodovinski pregled slovenskega filma od za�etkov do vzpostavitve nacionalne kinematografije, ampak prej za neke vrste ,zgodovinsko fikcijo', ki prek filma pripoveduje o zgodovini in torej tudi o sedanjosti. Filmska zgodba torej lahko nastane tudi iz arhivskih posnetkov, ki �e vedeli niso, kaj ka�ejo in o �em govorijo." (Zdenko Vrdlovec, 2000). V svojem tretjem delu Bibi� suvereno napove pribli�ek k temeljnim vpra�anjem harmonike - njenim posebnim vlogam v vojni, miru in revoluciji. Urbane katastrofe, bizarni izumi, filmi�ni pretresi, dru�bene tranzicije, ki se (�e zdaj in �e spet znova) rojevajo kar sproti in vsak dan � Bibi� nam s svojo zna�ilno gesto - navidez neobvezno in neosebno - zleze pod ko�o, in v pesmi, besedi in sliki poka�e, kje pravzaprav �ivimo. Mahoma ne ve� ve�, kaj je bolj �udno? Kraji in ljudje? Je mar bolj �udna muzika? Bibi�eva teorija ali praksa, ki je ujeta na bodisi nem bodisi zvo�en film med letoma 1905 in 2005? Ali je pa� �udno kar samo filmi�no gradivo? Tokratni dogodek se deli na troje: filmski del ve�era so pripravili: Bratko Bibi� (zamisel, izbor gradiva,
monta�a, recikla�a, adaptacija), Boris Garb (monta�, trik), Neven Korda
(supervizija, podpora, monta�a), Ale� Trtnik in Boris Romih (obdelava
filmskega zvoka); Zakaj? Ob 10-letnici projekta Kino-uho Slovenske kinoteke. Ob 11-letnici AKC Metelkova mesto. Ob 99-letnici Odhoda od ma�e v Ljutomeru, prvega slovenskega filma. In kar tako, iz �iste muke in veselja. Projekt je nastal v koprodukciji Slovenske kinoteke - Kino-uho, Slovenskega filmskega arhiva, zavoda Alcedo, zavoda Zank in Zavoda za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana. Podprla so ga MOL - oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost, Ministrstvo za kulturo RS, Fabrika 13 in VIS �ompe. Svetovna premiera tega dela socialno-politi�ne epopeje Na doma�em vrtu je bila v torek, 8. julija letos na Dunaju. Bratko Bibi� in dva �lana The Madleys, Matja� Sekne in Marjan Stani�, so v okviru Vienna Jazz Festivala z uspehom igrali v najstarej�em mestnem jazzovskem klubu - Miles Smiles. Konec leta bo Potujo�i kino Bridka Bebi�a gostoval �e v Nem�iji, Belgiji, �vici in na Nizozemskem. Pripominjamo, da je CD album Na doma�em vrtu (Slovenska kinoteka/Nika 2002), ki je akusti�no dokumentiral za�etek istoimenskega projekta, domala razprodan in je - podobno kakor album znamenite Bibi�eve "pionirske world music" zasedbe Begnagrad, ki so ga lani vnovi� izdali v Izraelu - tik pred ponatisom. Prejel je vrhunske kritike in se zadnja leta vrti po vseh dostojnej�ih radijskih postajah sveta. Navsezadnje �e obve��amo, da dokumentarni film Accordion Tribe, ki ga
je o istoimenski zasedbi (v njej igrajo Guy Klu�ev�ek, Maria Kalaniemi,
Lars Hollmer, Bratko Bibi� in Otto Lechner) zre�iral Stefan Schwietert
(�vica/Avstrija 2004), prihaja tudi v slovensko distribucijo! Film je
odkupilo podjetje Demiurg, premierno pa bo prikazan 13. oktobra ob 20.10
v Kinodvoru. Instruktivne biografije vseh �lanov harmonikarskega plemena,
kajpak tudi tokratnega gostitelja Bratka Bibi�a in gosta Otta Lechnerja,
si lahko ogledate na tejle spletni strani: http://www.hoedown.com/artists/accordiontribe/
|
|||||||||
SCCA, ZAVOD ZA SODOBNO UMETNOST - LJUBLJANA SVET UMETNOSTI �ola za sodobno umetnost Letnik 2004/2005 Te�aj za kustose november 2004 - september 2005 Seminar iz pisanja oktober 2004 - oktober 2005
Te�aj omogo�a poglabljanje znanj, vezanih na delo kustosa pri koncipiranju in izvedbi razstav. Izbrani te�ajniki bodo od novembra 2004 pod mentorskim vodstvom izoblikovali koncept razstave in jo junija 2005 postavili v Galeriji �kuc. Te�aj dopolnjujejo delavnice, namenjene pridobivanju prakti�nega znanja (stiki z javnostmi, organizacija razstav...), sre�anja z umetniki in kustosi, raziskovalne naloge ter �tudijska potovanja po Sloveniji in Hrva�ki. Te�aj je namenjen vsem, ki jih zanima delo na podro�ju sodobne umetnosti, ne glede na izku�nje, starost in izobrazbo. Za udele�bo na te�aju je potrebno razumevanje slovenskega jezika! Seminar iz pisanja bo zapolnil vrzel v teoretski in kriti�ki refleksiji in vzpodbudil pisanje o sodobnih umetni�kih praksah. Sestavljen bo iz 9-mese�ne serije delavnic in predavanj pod mentorskim vodstvom Mi�ka �uvakovi�a in Igorja Zabela. Mentorsko delo bo potekalo v obliki rednih �tirinajstdnevnih sre�anj (branje in analiza tekstov in individualno pisanje eseja) in po e-mailu. Enkrat na mesec bodo delavnice (7), ki bodo namenjene pregledu razli�nih �anrov pisanja in medijskih predstavitev ter prakti�nemu preizku�anju v njih. Seminar bo potekel v slovenskem, srbskem in hrvaskem jeziku! Rok za prijavo: �etrtek, 7. oktober 2004 Zlo�enko s podrobnej�imi informacijami o programu in prijavnici lahko
dobite na ali osebno na
|
|||||||||
SCCA, CENTER FOR CONTEMPORARY ARTS - LJUBLJANA WORLD OF ART school for contemporary art Year 2004/2005 Curatorial course November 2004 - September 2005 Seminar in writing October 2004 - October 2005
The course enables broader knowledge related to the work of a curator when drafting the concept and setting up exhibitions. The chosen course attendees will be under the guidance of mentors from November 2004 to September 2005. During this period they will form a concept for the exhibition and set it up in the �kuc Gallery. The course also includes workshops intended for gaining practical knowledge (public relations, organising exhibitions, etc.), meetings with artists and curators as well as study trips across Slovenia and Croatia. The course is intended for all who are interested in working in the field of contemporary art, regardless of their experience, age and previous education. Slovenian language is a necessity in order to participate at the course.
The Seminar in Writing on Contemporary Art will fill the gap in the theoretical and critical reflection and encourage writings on contemporary artistic practices. It will be composed of a nine months long series of workshops and lectures under the mentorship of Mi�ko �uvakovi� and Igor Zabel. The mentorship work will take place in the form of regular fortnightly meetings (reading and analysis of texts as well as individual essay writing) as well as through e-mail. Once a month workshops will take place (7), which will be intended to overview the various writing genres and media presentations as well as their practical applications. The seminar will take place in Slovenian, Serbian and Croatian languages.
You can obtain the brochure with detailed information on the programme and application forms at www.worldofart.org
|
|||||||||
KULTURA 2000 v Celju, Idriji, Novi Gorici in Zagorju! V septembru Kulturna sti�na to�ka organizira predstavitve programa EU "Kultura 2000" in aktualnih razpisov v naslednjih krajih: 1. CELJE
(Galerija sodobne umetnosti Celje, Trg celjskih knezov 8) 2. IDRIJA
(sejna
soba Ob�ine Idrija, Mestni trg 1) 3. NOVA
GORICA
(mala dvorana Kulturnega doma Nova Gorica, Bevkov trg 4) 4. ZAGORJE
(v
novih prostorih Regionalnega centra za razvoj, Podvine 36) PROGRAM PREDSTAVITEV: V okviru
programa KULTURA 2000 Evropska unija sofinancira mednarodne projekte z
razli�nih kulturno-umetni�kih podro�ij in s tem spodbuja sodelovanje med
evropskimi kulturnimi izvajalci. Slovenija je �lanica programa od leta
2002 in doma�i kulturni izvajalci bodo letos lahko �e tretji� sodelovali
na letnem razpisu kot prijavitelji projektov. Potrditev udele�e je obvezna (najkasneje do dneva pred predstavitvijo na naslov ccp@scca-ljubljana.si), da bomo lahko zagotovili informativno gradivo za vse udele�ence. Vsem soorganizatorjem se zahvaljujemo za sodelovanje in pomo� pri izvedbi! Vabljeni! Mateja Lazar �e �elite, da javno predstavitev skupaj organiziramo tudi v va�em kraju, nam pi�ite (ccp@scca-ljubljana.si) ali nas pokli�ite (01/431 83 85, Mateja Lazar).
|
|||||||||
14.7. 2004
URBANARIA NA
DE/KONSTRUKCIJI SPOMENIKOV V SARAJEVU V okviru mednarodnega projekta De/construction of Monuments (De/konstrukcija spomenikov) v organizaciji Centra za sodobno umetnost v Sarajevu, je bil 9. julija predstavljen tudi razstavni projekt Urbanaria, ki je s podnaslovom Umetnost v urbanem kontekstu potekal v Ljubljani med letoma 1994 in 1997. Z njim je SCCA-Ljubljana v slovenskem prostoru vzpostavil konceptualno razmi�ljanje in kontekstualno prakso v navezavi na mesto Ljubljana ter vpeljal druga�en status razstave, druga�no vlogo kustosa in druga�no pozicijo umetnika. Barbara Bor�i�, direktorica SCCA-Ljubljana, je predstavila Urbanario
na konferenci >Umetnost v javnem prostoru in spomin<, na kateri
so s predavanji sodelovali �e Christof Tannert z berlinskim projektom
Neskon�nost svobode iz leta 1990 in Dunja Bla�evi� s projekti v Sarajevu. S tem enotedenskim programom so organizatorji pod vodstvom Dunje Bla�evi�, direktorice SCCA- Sarajevo, vpeljali temo spomenikov in umetnosti v javnem prostoru in hkrati vzpostavili t.i. civilni forum za javne spomenike. Jeseni bodo v okviru tega mednarodnega projekta sledile mednarodna razstava, filmske projekcije in skupni projekti s partnerskima organizacijama: Urbani pokret iz Mostarja in Centar za informativnu dekontaminaciju iz Banja Luke. Vpra�anje spomenikov je v Sarajevu postalo pomembno kmalu po koncu vojne,
med katero so doprsne portrete slavnih ljudi, umetnikov, herojev in politikov,
umaknili, da bi jih za��itili pred po�kodovanjem. Ve� let po vojni jih
na izvorne lokacije oblasti �e zmerom niso vrnile. To je spodbudilo sarajevska
umetnika in oblikovalca Kurta in Plasta, da sta si za svojo akcijo >Z
odlo�itvijo komisije - vsi na svoje< izbrala alejo knji�evnikov v centru
Sarajeva in na prazne podstavke pozimi leta 2001 postavila lastne mav�ne
odlitke. Ob tem je bila ustanovljena civilna komisija za vrnitev spomenikov
in na koncu koncev uspela, saj so doprsne portrete na tej lokaciji postavili
nazaj. Potem pa se kljub pri�akovanjem, da je to le za�etek vra�anja vseh
spomenikov po vrsti, ni zgodilo ni�. Ve� informacij o projektu najdete na http://scca.ba/dekonstrukcija
. Zavod SCCA-Ljubljana |
|||||||||
Skupina Bratko Bibi� & The Madleys v sestavi: Bratko Bibi�, harmonika , Matja� Sekne, violina, Marjan Stani�, tolkala, bo v �etrtek, 8. 7. 2004, nastopila na Vienna Jazz Festivalu na Dunaju. V najstarej�em dunajskem jazz klubu Miles Smiles bo skupina poleg koncertnega programa izvedla tudi svetovno premiero 3. nadaljevanke nemo-zvo�nega filmsko glasbenega projekta Potujo�i kino Bridka Bebi�a predstavlja: Na doma�em vrtu III - Back to the Roots. Projekt nastaja v koprodukciji Slovenske kinoteke, Filmskega arhiva RS, ter zavodov Alcedo, Zank in SCCA. Projekt sta podprla MOL in MK.
|
|||||||||
6.7. 2004
SCCA-LJUBLJANA NA POSTAJI TOPOLOVE Z bogatim in dobro obiskanim popoldanskim
in no�nim programom se je v soboto, 3. julija, za�ela vsakoletna mednarodna
prireditev Postaja Topolove / Stazione Topolo. Leto�nja, �e enajsta Postaja,
poznana po gostoljubnosti prebivalcev in iznajdljivosti organizatorjev,
bo v tem majhnem slikovitem hribovskem naselju potekala do 18. julija.
Program obsega projekte in akcije, ki se uprizorjajo in predstavljajo
ves �as in po celi vasi in njeni okolici in pri katerih gre pogosto tudi
za sodelovanja med gostujo�imi umetniki, ki jih spro�i prav za Postajo
zna�ilna kreativna atmosfera. Leto�nji fokus je video produkcija oz. njen
posebni �anr enominutnih videov.
Na leto�nji Postaji Topolove med drugim sodelujejo tudi Jasna Hribernik, Zmago Lenardi�, Miha Vipotnik, Rene Rusjan, Anja Medved, Danijel �e�elj, Judita in Sre�o Dragan, John Grzini�, Ingold Airlines in Ulay. |
|||||||||
NEVEN KORDA: PISMA IZ SEDANJOSTI http://www.zavod-zank.si/korda/PiS V ponedeljek 28. junija ob 20. uri bo v Galeriji P74
premierno predstavljen novi performans Nevena Korde Pisma iz sedanjosti.
Izvedla ga bo skupina avtorjev, s katero �e nekaj let sodeluje pri uprizarjanju
umetnih situacij. Pisma iz sedanjosti so performans �utnega, analognega,
pred gledalcem do�ivetega in digitalno procesiranega - kot upo�asnjen
posnetek curka �asa videno minevanje. Zvo�na pokrajina prav tako nastaja
v trenutku posredovanja in njena minljivost je sestavni del njenega nastajanja. Opis situacije
Produkcija: Zavod Aksioma s koproducenti Zavod Zank,
Zavod K 6/4, Zavod SCCA-Ljubljana. Projekt sta podprla MK RS in MOL. Inserti: dokument treh kamer - 11MB www.e-arhiv.org/neven/KLET/PiSP74_3kam_insert.rm Kontakt Galerija P74 Zavod SCCA-Ljubljana |
|||||||||
PREDSTAVITEV KULTURE 2000 V LJUBLJANI (7. julij) IN KOPRU (8. julij)
PREDSTAVITEV V KOPRU
v �etrtek, 8. julija 2004 ob 10. uri Predstavitev Kulture 2000 in podrobnosti v zvezi z razpisom za leto 2005. Gostje bodo predstavili tudi dva uspe�na projekta, v katerih sodelujejo slovenski soorganizatorji. PROGRAM (10.00 > 11.30) 1. Kultura 2000 in razpis 2005 2. Predstavitev dveh uspe�nih projektov FROM UNDERWATER TO PUBLIC ATTENTION (Iz vode pred o�i
javnosti)
Informacije: LJUBLJANA in KOPER LJUBLJANA KOPER |
|||||||||
15. 6. 2004 |
|||||||||
10. 5. 2004
|
|||||||||
Novosti od 01.01.2004 do 10.5.2004 |
|