Back2Back: Lea Culetto – Telesne pokrajine

Pogovor in projekcija
Četrtek, 26. 9. 2024, 19.00
MGLC Švicarija, Pod turnom 4, Ljubljana


V okviru dogodkov Back2Back vabimo domače in mednarodne avtorice_je, da predstavijo svojo produkcijo in vzpostavijo dialog z deli iz arhiva Postaja DIVA po lastnem izboru. Tokrat smo v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom in rezidenčnim centrom MGLC Švicarija povabili Leo Culetto, ki je kot rezidenčna umetnica vključena v njihov mednarodni evropski projekt povezovanja rezidenčnih centrov Sustainability is in the AiR.

Lea Culetto deluje na področju vizualnih umetnosti, s poudarkom na feminizmu. S pomočjo tekstila ter mešanih medijev ustvarja objekte in instalacije ter z njimi preizprašuje ideale, tabuje in predstave o ženskem telesu. Najpogosteje izhaja iz osebne izkušnje. Z umetnico se bo pred projekcijo pogovarjal koordinator MGLC Švicarije Dušan Dovč, spregovorila pa bosta o videoizboru Telesne pokrajine in o tem, kaj zanjo pomeni sodelovati na mednarodnih rezidenčnih izmenjavah.


PROGRAM

Telesne pokrajine

Izbor: Lea Culetto
Trajanje: 45’

Koža, dlake, lasje. Odstranjevanje. Nadzor. Izpadanje. Telesni ostanki. Nesprejemljivo. Koščki lastnega. Osebna stiska. Sram. Izgubljeno. Drobtine. Najdeno. Zbiranje, razkrajanje, kroženje. Narava, pokrajina, mistično. Voda, intima, telo. Ritual. Sveto, grozljivo. Neoprijemljivo. Magično.

 

Andrea Aviles Torres, Sara Maffi, Hair not the Musical
Luksuz produkcija, 2018, 2’ 39’’
Kratek eksperimentalni film o telesni poraščenosti in kako se ljudje odzivajo nanjo.
Nataša Skušek, Heri
2013, 4’
Humoren prikaz skrbi za partnerja, kamor lahko spada tudi neprijetna intimna nega. Preigravanje skrbstvenih vlog in prehajanje iz podrejenosti v nadzor.
Ana Čigon, Nezlomljiva
2008, 1’ 8’’
Gre za na prvi pogled preprost kratek video o lomljenju vejic, a z duhovito in pomenljivo prelomnico. Močno sporočilo je zavito v vsakdanji prizor. Vejica je ženskega spola.
Lea Culetto, Ostanki
2024
Lasje. Cenjeni, dokler so živi. Dokler rastejo na ustreznih delih telesa. Zaželeni, dokler so ustrezne barve, strukture, gostote, pravilne oblike in dolžine. Dokler so ukroteni. Dokler ne izpadejo. Mrtvi so nezaželeni. Vzbujajo neprijetne občutke, sram in celo gnus. Z izjemo namerno odstranjenih. Prvi odrezan koder otroških las v spominski knjigi. Pramen las odsotne ljubljene osebe v medaljonu. Postanejo predmet, ki presega materialno telo. Spomin z DNK. Talisman.
Tatiana Kocmur, Alopecia areata
Translacija | Traslación, 2018, 5’ 40’’
Kratka editirana verzija avtobiografsko utemeljenega performansa, v katerem umetnica artikulira občutke tesnobe in jih postavlja v širši družbeni kontekst. Performativno telo s pomočjo kiparskih in teatralnih metod rekonstruira osebno stisko, ki izvira iz dvomov, strahov in frustracij mlade umetnice.
Neža Knez, Skozi te iste pore se še vedno zliva taisti znoj (poskus #2)
Galerija Tobačna (MGML), 2021, 17’ 16’’
Večletna raziskava prostora v obliki osebne pripovedi govori o zgodovini in identiteti pokrajine, prepletanju osebne in obče biografije ter njihovih objektih in subjektih raziskave. Ukvarja se s spominom ter odnosom med naravnim in zgrajenim prostorom.
Ana Nuša Dragan, Lyhnida
TV Skopje, 1989, 8’ 47’’
Žensko telo komunicira z okoljem, ki ga obdaja, oziroma telo je receptor kozmosa, ki nosi sledove vseh ostalih zakonitosti, ki v sebi vključujejo tudi vso fiziologijo energetskih con. Gre za energijo, ki korespondira s spiritualnimi izkušnjami, ki so odvisne tudi od tehnike telesa. Sporočilnost se lahko razume tudi kot ena od variant funkcioniranja telesa v zaporednem režimu znakov.
Jatun Risba, P-ostajati drevo Poliptih (Pomlad)
2020/21, 3’
Be-coming Tree je sklop štirih videodel, ki dokumentirajo sezonske performanse umetnice Jatun Risba v gozdu Panovec v Novi Gorici v letu 2020/21. Umetniško delo vzpostavlja dialog med svetovnim spletom in svetovno micelijsko mrežo. Umetnica se spoji z gozdovi, da o-budi neprecenljivo lepoto, živost in velikodušnost divjih pokrajin, navznoter in navzven.

 


Lea Culetto (1995, Slovenija) je leta 2019 zaključila podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Od takrat deluje kot samozaposlena v kulturi. Samostojno se je predstavila v galeriji Miklova hiša (Ribnica), Aksioma (Ljubljana), Ravnikar Gallery Space (Ljubljana), v Galeriji Božidar Jakac (Kostanjevica na Krki), v Galeriji Kresija (Ljubljana) v Likovnem salonu Celje (Center sodobnih umetnosti, Celje) ter v prostorih ustvarjalnega in rezidenčnega centra MGLC Švicarija, kjer je bila rezidenčna umetnica (2021–2023). Sodelovala je na številnih skupinskih razstavah, med drugim na razstavi Vračanje pogleda (Cukrarna, 2022), Body and Territory (Kunsthaus Graz, 2023) in Vedno na voljo (Moderna galerija, 2023).
Sodelovala in razstavljala je z različnimi mednarodnimi festivali, kot so Mesto žensk, Rdeče zore, Lezbična četrt in Festival Račka. Na festivalih izvaja tudi različne delavnice. Kot mentorica je med drugim sodelovala na festivalu Bobri (Ljubljana, 2021) in pri projektu Stara celina v MGLC Švicariji (Ljubljana, 2022). Na povabilo Varje Hrvatin je kot kostumografka sodelovala pri predstavi Da te ni sram (Lutkovno gledališče Ljubljana, 2022) in pri predstavi Ikigai (Slovensko ljudsko gledališče Celje, 2023). Kot vizualna umetnica je bila izbrana za sodelovanje pri projektu SAiR (Sustainability is in the Air, 2023–2026), ki ga vodi Mednarodni grafični likovni center. (Foto: osebni arhiv)


Postaja DIVA je spletni in fizični arhiv, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 za raziskovanje, dokumentiranje, arhiviranje in predstavljanje umetniškega filma, videa in novomedijske umetnosti.

Videospotting so kurirani pregledni in tematski programi videoumetnosti v obliki predavanj, javnih diskusij, razstav in projekcij, ki nastajajo od leta 1994.

Sustainability is in the AiR (SAiR) razvija model trajnostnega upravljanja rezidenčnih centrov, spodbuja trajnostne umetniške prakse in krepi karierne priložnosti rezidenčnih umetnikov. Projekt povezuje in krepi strategije delovanja štirih rezidenčnih centrov: Mednarodni grafični likovni center/MGLC Švicarija, Ljubljana; MeetFactory, Praga; Matadero, Madrid; Snehta, Atene. Iz Slovenije v projektu sodelujeta Lea Culetto in umetniški tandem Small but dangers.


Produkcija: SCCA-Ljubljana/Postaja DIVA in Mednarodni grafični likovni center
Program SCCA-Ljubljana podpirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo.
Projekt SAiR sofinancira Evropska unija v okviru programa Ustvarjalna Evropa.