Iz arhiva Postaje DIVA: Telo in identiteta

Kiblix 2020-2021
Četrtek, 20. 5. 2021, 19.00
Spletna projekcija in pogovor
Gostje: Uršula Berlot, Sara Bezovšek, Aleksandra Saška Gruden, Jasna Hribernik in Saša Spačal
Povezava: https://kiblix.org/streaming


Postaja DIVA na festivalu Kiblix 2020-2021

Mednarodni festival umetnosti, tehnologije in znanosti Kiblix 2020-2021 gosti arhiv Postaja DIVA z nizom dogodkov v aprilu in maju. Krovna tema festivala Virtualni svetovi danes je usmerjena v kritično vrednotenje presečišč in ločnic med virtualnim in fizičnim ter raziskovanje in kritiko sodobnih tehnoloških medijev ter njihovo uporabo v sodobni umetnosti, kulturi in izobraževanju, kar je še posebej zanimivo v času epidemijskih omejitev, ko je za veliko ljudi digitalno in virtulano postalo prevladujoče okolje za delo, komunikacijo, izobraževanje in zabavo.

V nizu štirih dogodkov pod skupnim naslovom Iz arhiva Postaje DIVA pripravljamo serijo spletnih video projekcij na temo računalniške in spletne umetnosti, dojemanja telesnosti v virtualnem okolju in posredovanih občutkov. Namen spletnih projekcij je seznaniti se z deli iz digitalnega arhiva, spoznati posamezne avtorice in avtorje ter ustvariti prostor za skupni premislek, diskusijo in izmenjavo znanja. Posamezni dogodek bo temeljil na izboru (tudi starejših) del iz arhiva Postaje DIVA in pogovoru z avtoricami in avtorji. Izhajajoč iz spletnega konteksta dogodkov bo poudarek na delih, s katerimi bi želeli odpreti razpravo o novi realnosti percepcije umetnosti skozi digitalno izkušnjo. Pogovore bosta moderirali Irena Borić in Vesna Bukovec.

PROGRAM


Iz arhiva Postaje DIVA: Telo in identiteta

Kuratorka: Vesna Bukovec

Izbor del iz arhiva je pripravila Vesna Bukovec in ponuja sprehod od mikro pogleda na delce telesa, ki so vidni samo s pomočjo digitalne tehnologije (Bodyfraction), preko možnosti izkušnje razpršene identitete v VR prostoru (Liminoid), spletne identitete in nasilja (Cyberstalking), zakrivanja obraza (Avtoportret) – danes ga lahko mislimo tudi kot varovanje osebne identitete – do izgube identitete v makro pogledu na skupino ljudi (Tense present: Šum fotonov), ki jih ne dojemamo več kot posameznike z lastno zgodbo, ampak kot piksle, ki se razkrajajo v medijsko posredovani podobi. Preplet razvojnih možnosti za človeka in družbo, ki nam jih ponuja tehnologija, se postavlja nasproti različnim vrstam zlorab. Po ogledani projekciji bo sledil pogovor selektorice Irene Borić z umetnicami ter kuratorko in sodelavko Postaje DIVA Vesno Bukovec.

Uršula Berlot, Sunčana Kuljiš, Bodyfraction
U.B. & S.K., 2020, 7′ 4′′
» video
Saša Spačal, Liminoid
S.S. & +MSUM, 2016, 8′ 8′′
» video
Sara Bezovšek, Cyberstalking
Aksioma, 2019, 5′ 27′′
» video
Aleksandra Saška Gruden, Avtoportret
A.S.G., 2001, 1′ 54′′
» video
Jasna Hribernik, Tense Present: Šum fotonov
White Balance, 2015, 1′ 18′′
» video

 


Uršula Berlot (1973) je po končani Srednji naravoslovni šoli dve leti študirala filozofijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani, nato slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani in na Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts v Parizu. Magistrirala je leta 2002 in doktorirala leta 2010 na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, kjer od leta 2009 poučuje na Katedri za teoretične vede. Deluje kot vizualna umetnica, teoretičarka umetnosti in predavateljica z zanimanjem za presečišča umetnosti, znanosti in filozofije. V umetniškem ustvarjanju se osredotoča na nevidne in nematerialne vidike realnosti in pri tem pogosto uporablja tehnološko napredna optična raziskovalna orodja (radiologija, mikroskopija) za raziskovanje liminalnih vidikov percepcijske izkušnje. V eksperimentalni in raziskovalno naravnani umetniški praksi prepleta različne medije in žanre, kot so svetlobne in kinetične instalacije, video, risba in virtualna digitalna umetnost. V transdisciplinarnih projektih – video delih in svetlobnih in kinetičnih instalacijah, raziskuje različne oblike in izraznosti psiho-emotivnih prostorov, estetski in tehnični potencial simulirane narave ter odnose med umom, telesom in tehno-mediji.
Uršula Berlot na Postaji DIVA

Sara Bezovšek je vizualna umetnica, ki deluje na področjih grafičnega oblikovanja, novih medijev in eksperimentalnega filma. V svoji umetniški praksi zbira, shranjuje in kolažira vizualne reference, na katere naleti med brskanjem po spletu ter gledanjem filmov in televizijskih serij. Skozi apropriacijo ustvarja nove narative/pripovedi, pri čemer jo zanima, kaj ljudje gledajo in delijo na socialnih omrežjih, kako vizualni material potuje po internetu ter kako se spreminja in vpliva na uporabnike. V kontekstu post-internetne paradigme tako ustvarja prostor, kjer so spletne vsebine in internetne reference konsistenten in nepogrešljiv del sveta, v katerem živimo.
Sara Bezovšek na Postaji DIVA

Aleksandra Saška Gruden je zaključila študij kiparstva Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Od leta 2006 ima status samostojne kulturne delavke. Kot multidisciplinarna umetnica se ukvarja s kiparstvom, prostorskimi postavitvami in intervencijami, videom, performansom, fotografijo scenografijo, risbo. V svojih delih obravnava teme, kot so človeško telo in njegove meje, odnos med zasebnim in javnim, intimni svet posameznika, podoba ženske v sodobni družbi, kulturna dediščina. Redno razstavlja doma in v mednarodnem prostoru (Avstrija, Italija, Velika Britanija, Srbija), kjer se predstavlja samostojno in na skupinskih postavitvah. Je avtorica več javnih postavitev v Sloveniji (Grosuplje, Kranj, Celje) in tujini (Avstrija, Hrvaška). Za svoje delo je prejela: 2. nagrado za slovensko fotografijo leta Emzin, 3. nagrado za video na razstavi Človek-spomenik (Velenje) in 2016 nagrado Društva oblikovalcev Slovenije za projekt Zidnice (EPK Maribor). V projektih mnogokrat sodeluje z drugimi umetniki (Nataša Skušek, Saba Skaberne), bila je vodja kiparskih simpozijev in razstavnih programov (Video večerja in Vitrine), festivala MFRU ter debatnih miz (Čajanka za umetnost, O:MIZA). Deluje kot kulturna kritičarka in je predsednica umetniškega sveta Društva likovnih umetnikov Ljubljana.
Aleksandra Saška Gruden na Postaji DIVA

Jasna Hribernik (Maribor, 1959) živi v Ljubljani in dela kot samostojna filmska režiserka in ustvarjalka umetniškega videa, videoinstalacij in intermedijskih projektov. Po končani AGRFT, smer filmska in televizijska režija je začela ustvarjati na področju umetniškega videa in raziskovala izrazne možnosti video slike in umestitev videa in svetlobe v arhitekturni prostor. Po drugi strani se je posvečala avtorskemu dokumentarnemu filmu. V letih 2000–02 je obiskovala Documentary Master School v Münchenu. Številni avtorski dokumentarni film so bili mednarodno prikazani in nagrajeni (Černobilski zvonovi, Zadnji čoln, Koncert za mobilne telefone in orkester, Svet ni vedel, da je pristal v pesmi, Vitanje v vesolju: Sunita, Neskončni začetek, Simfonija otožnih pesmi, Naslednja postaja Kiosk). Velikokrat je sama snemalka in montažerka. Z video deli in instalacijami Videoprostori je sodelovala tako doma kot v tujini (Ars Electronica Linz, Art video festival Tokio, Bienale likovne umetnosti Benetke: Stopnišče, Ballabende, NewMoscowYork, Lifestream, Razkrito, Nočni let, Albedo, (Post)produkcija, Tense Present, Komunikacija Eholokacija). V postprodukciji je njen celovečerni igrani film Vandima. V svojih delih se kritično odziva na spreminjajoči se svet in pozicijo človeka v njem. Na Akademiji umetnosti Univerze v Novi Gorici od leta 2012 sodeluje kot izredna profesorica pri predmetu Prostor in čas v gibljivih slikah.
Jasna Hribernik na Postaji DIVA

Saša Spačal je umetnica, ki deluje na presečišču raziskav živih sistemov, sodobne in zvočne umetnosti. Njene umetniške raziskave se osredotočajo na prepletenost kontinuuma okolja in kulture in planetarnih metabolizmov. Z razvojem tehnoloških vmesnikov in povezave s sredstvi za tretiranje prsti obravnava postčloveško stanje, ki vključuje mehansko, digitalno in organsko logiko v sodobni biopolitiki in nekropolitiki. Njeno delo je bilo razstavljeno na prizoriščih, kot so Festival Ars Electronica (AT), Kitajski nacionalni umetniški muzej (CHN), Muzej sodobne umetnosti v Permu (RUS), Prix Cube (FR), Festival Transmediale (DE), Kulturni center Onassis v Atenah (GR), Muzej sodobne umetnosti Metelkova (SI). Njena dela so prejela nagrade in nominacije za nagrade na Prix Ars Electronica, Japan Media Art Award, Prix Cube, NewTechnology Art Award, in New Aesthetica Prize.
Saša Spačal na Postaji DIVA

Irena Borić je samozaposlena v kulturi kot urednica, kuratorka in kritičarka. Diplomirala je iz zgodovine umetnosti in zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Zagrebu in Arts And Heritage: Policy, Management and Education na Univerzi v Maastrichtu na Nizozemskem. Sodelovala je pri projektih Ekonomije ljubavi/Politike osjećaja (2012–), Srami se! (2013) in net.cube (2015–). Kurirala je številne razstave, med drugim Truth that Lies (2019) in Niski tonovi zemljine pjesme (2019). Pripravila je številne diskurzivne dogodke,  so-zasnovala in organizirala je simpozij Iracionalnost bienala (2018) v MGLC, Ljubljana in seminar Skice za kurikulum: Oblici i izazovi umjetničke edukacije (2017) na ALU, Zagreb. Je ena izmed urednikov neodvisne založniške platforme INCA press in članica hrvaške sekcije AICA. Kurira in organizira izobraževalni program pri KIBLI.

Vesna Bukovec (1977) je diplomirala in magistrirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Je družbenokritična avtorica, ki se izraža v različnih medijih, pri čemer je poleg videa v ospredju predvsem risba. Predstavila se je na vrsti samostojnih in skupinskih razstav v domačem in mednarodnem prostoru. Deluje tudi na področju grafičnega oblikovanja in kuriranja video umetnosti. Od leta 2015 je strokovna sodelavka Postaje DIVA pri SCCA-Ljubljana.


Mednarodni festival umetnosti, tehnologije in znanosti Kiblix poteka v organizaciji KIBLE iz Maribora od leta 2002.  Je odprtokodni festival, ki povezuje umetnost, tehnologijo in znanost. Problematizira dva različna aspekta: vpliv znanosti in tehnologije na socialno življenje posameznika ter raziskovalno poglabljanje v skrivnosti znanosti, ki nam narekuje prihodnost. Oboje pa poskuša ponuditi rešitve za premoščanje nemoči posameznika v sodobni družbi. Je del projekta RUK (2019–2022). RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku partnerji Delavski dom Trbovlje, PiNA in KIBLA na osi Trbovlje-Koper-Maribor razvijajo inovativne produkte in storitve za humano tehnologijo prihodnosti. Več o festivalu Kiblix 2020-2021.

Postaja DIVA je spletni in fizični arhiv, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja umetniškega filma, videa in novomedijske umetnosti. Temelji na zbiranju video materialov v okviru razširjenega pojma nacionalnega konteksta in vključuje umetnice in umetnike, ki delujejo v slovenskem in/ali mednarodnem prostoru.


Produkcija: KID KIBLA in SCCA-Ljubljana/Postaja DIVA