knnz (Neža Knez): thekidsaren’talright

Razstava
13. 4.–11. 5. 2023
Mala galerija Banke Slovenije, Slovenska cesta 35, Ljubljana
Odprtje: četrtek, 13. 4. 2023, 19.00

Javni vodstvi po razstavi s knnz (Nežo Knez), Nice Trickom (Kristjanom Kovačem) in kuratorkama Urško Aplinc ter Laro Reichmann bosta v petek, 21. 4., ob 18.00 in na dan zaprtja razstave, v četrtek, 11. 5., ob 18.00. Vodstvi bosta potekali v slovenskem jeziku.

MGBS je odprta od torka do sobote med 11.00 in 19.00.


Podoba: knnz (Neža Knez)

V svetu, ki ne pripada več ljudem, nečloveška_i protagonist_ka preiskuje ostanke človeštva in s pomočjo micelijskega omrežja raziskuje, razmešča in predeluje najdene artefakte. Pri tem ustvarja nova hibridna bitja in gradi lastni muzej. Nastajajoča zbirka spominja na zbirke prirodoslovnih in umetnostnozgodovinskih muzejev, njen_gov znanstveni pristop pa se močno razlikuje od uveljavljenih zahodnih raziskovalnih metod, ki imajo pogosto kolonialistične korenine. Instalacija skozi oči glive-biorobota raziskuje povezavo med umetnostjo in znanostjo ter galerijo spremeni v dioramo možne prihodnosti. Razstava thekidsaren’talright (otrocinisovredu) z združevanjem fizične in digitalne resničnosti gledalki_cu ponuja potopitveno izkušnjo v svet protagonistke_a sredi raziskovalnega projekta.


thekidsaren’talright 

Nekje v prihodnosti, v svetu, ki ne pripada več ljudem (če jim sploh kdaj je), je zapuščeno infrastrukturo mest pogoltnila narava. Mah, glive in lišaji se vzpenjajo po ruševinah zapuščenih stanovanjskih, upravnih in nakupovalnih kompleksov. Razpadajoči zidovi nekdanjih muzejev, arhivskih depojev in knjižnic ne morejo več ščititi tega, kar je v njih. Informacije, zapisane v knjigah, na trdih diskih in drugih medijih, z razkrojem fizičnih nosilcev tonejo v pozabo. Kompost iz papirja, lesa in celo kovine skupaj z zahodnim razumevanjem sveta zdaj gnoji zemljo, po kateri se razraščajo novi, nečloveški informacijski sistemi. Gost preplet micelija in rastlinskih korenin je nadomestil globoko zakopane optične kable, ki so nekoč prenašali informacije svetovnega spleta.

V tem postapokaliptičnem svetu je naključno odkritje škatle z izvodi revij Drift Tengoku in Thrasher iz devetdesetih let 20. stoletja pripeljalo do nastanka nove hibridne oblike arhiva in življenja. Revije je našel insektoidni kiborg – gliva-biorobot – v obliki žuželke, ki s svojim micelijskim omrežjem raziskuje, razmešča in predeluje najdene artefakte ter ponovno interpretira nekdanje zemeljsko življenje. Na podlagi revij, ki so se osredotočale na avtomobilistično kulturo driftanja in skejtersko subkulturo, gradi lastni muzej ter ustvarja nova hibridna bitja, ki skrbijo za svoj ekosistem in tvorijo zapleteno zbirko življenjskih oblik, v katerih se prepletata tehnologija in narava. Ta spominja na zbirke prirodoslovnih in umetnostnozgodovinskih muzejev, kiborgov nehierarhični znanstveni pristop pa se močno razlikuje od nekoč uveljavljenih zahodnih raziskovalnih metod, ki so imele kolonialistične in izkoriščevalske korenine. Dinamične in popačene podobe preteklosti, ki jih ustvarja biorobot, gradijo dioramo možne prihodnosti, potenciala polnega sveta brez človeške nadvlade, v katerem vrsta nenavadnih bitij sobiva v harmoničnem ravnovesju.


Neža Knez – knnz (1996) zaključuje magistrski študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, smer Video, animacija in novi mediji. Njeno ustvarjanje je multidisciplinarno, v delu povezuje CGI (računalniško generirane podobe), animacijo in glasbo. V svoji umetniški praksi raziskuje naravo, tehnologijo in posameznico_ka ter njihovo medsebojno prepletanje. Svoje delo pogosto predstavlja v obliki video instalacij in VJ performansov, kar ji omogoča, da sicer dvodimenzionalna dela prikaže v večprostorskih dimenzijah. Je aktivna članica skupnosti V2V ter del tetemete in kolektiva Nimaš izbire, kjer deluje kot VJ-ka in vizualna umetnica. V letih 2020 in 2021 je sodelovala na delavnicah v sklopu festivala Svetlobna gverila, leta 2022 pa se je na festival v sodelovanju z Luko Lavrencijem vključila z delom Sam si plačilo za vse. Predstavila se je tudi na samostojni razstavi LivinLaVidaLoca v DobriVagi (2022) in skupinski razstavi S03E03: This too shall archive v Kinu Šiška (2020). V sodelovanju z Markom Gavezom je leta 2022 pripravila interaktivno AR (obogatena resničnost) vizualizacijo za projekt prenove zunanje podobe Centra urbane kulture Kino Šiška. (Foto: osebni arhiv)

Kristjan Kovač (1999) je producent in DJ, ki trenutno ustvarja kot Nice Trick. Predstavnik nove producentske dobe slovensko ritmično ustaljenost lomi z izvršenim jungleom. Glasbo je izdal pri domačih in tujih založbah (Honest Work Recordings, SNIF RECS, Scumtapes), v živo pa ga pogosto najdete na dogodkih kolektiva Nimaš Izbire. (Foto: Kristina Gradišar)

 



FOTOGALERIJA

Odprtje razstave
foto: arhiv Banke Slovenije

Postavitev razstave
foto: arhiv Banke Slovenije


MEDIJSKE OBJAVE


Vstop prost.

Umetnica: knnz (Neža Knez)
Kuratorki: Urška Aplinc in Lara Reichmann
Kurator MGBS: Vladimir Vidmar
Produkcija: Urška Aplinc (SCCA-Ljubljana)
Zvočna oprema razstave: Kristjan Kovač (Nice Trick)
Izdelava odlitkov in svetovanje: Tajda Novšak
Tehnična podpora: Ana Marija Kanc
Svetovanje: Lara Plavčak
Zahvale: Galerija Škuc, RogLab/Kreativni center Rog, Rea Vogrinčič, Maj Vogrinčič, Maša Knapič, Ana Likar, Jan Krek, Vesna Bukovec

Organizacija: SCCA-Ljubljana, Mala galerija Banke Slovenije
Koproducent: Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani
Podpora: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo
Sponzor VR-instalacije: CtrlArt d. o. o.