Svet umetnosti | Leto 17 | Paralelni sistemi. Vzpostavljanje in uveljavljanje intermedijske umetnosti
Spletno predavanje
Sreda, 11. november 2020, 18.00
Povezava: https://www.facebook.com/scca.ljubljana
Pogosto procesualno usmerjena narava elektronskih in digitalnih medijev predstavlja številne izzive, tako za kuratorsko prakso kot tudi za samo institucijo; od zbiranja, predstavitve, pa vse do ohranjanja umetniških del. Predavateljica bo predstavila umetniška dela, ki odražajo vpliv medijskih tehnologij na družbo v dobi, ko digitalni procesi oblikujejo naša dejanja in nam pomagajo razumeti svet. Poseben poudarek bo na trenutni situaciji, ko se muzeji in galerije soočajo z zaklepanji, s strategijami za podporo umetnikom in doseganje občinstva na spletu. Predstavljeni bodo primeri kuratorskih projektov Sabine Himmelsbach, ki so bili v tem času realizirani v HeK (House of Electronic Arts Basel).
Sabine Himmelsbach je od marca 2012 direktorica HeK (House of Electronic Arts Basel). Po študiju umetnostne zgodovine v Münchnu je med 1993 in 1996 delala za galerije v Münchnu in na Dunaju, pozneje pa je postala vodja projektov za razstave in konference festivala Steirischer Herbst v Gradcu v Avstriji. Leta 1999 je postala vodja razstav ZKM | Center za umetnost in medije v Karlsruheju. Od 2005 do 2011 je bila umetniška vodja Hiše za medijsko umetnost Edith-Russ v Oldenburgu v Nemčiji. Leta 2011 je kurirala gateways. Art and Networked Culture za Muzej umetnosti Kumu v Talinu v okviru programa Evropska prestolnica kulture Talin 2011. Njene razstave v HeK v Baslu vključujejo Ryoji Ikeda (2014), Poetics and Politics of Data (2015), Rafael Lozano-Hemmer: Preabsence (2016), unREAL (2017), Lynn Hershman Leeson: Anti-Bodies, Eco-Visionaries (2018) in Entangled Realities. Living with Artificial Intelligence (2019). Kot piska in predavateljica se posveča temam, povezanim z medijsko umetnostjo in digitalno kulturo. (Photo: Christian Knoerr)
Predavanje je del cikla Paralelni sistemi. Vzpostavljanje in uveljavljanje intermedijske umetnosti, ki ga pripravljata Šola za kuratorske prakse in kritiško pisanje Svet umetnosti in Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo v partnerstvu Goethe-Institutom Ljubljana.
Program podpirajo: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Erste sklad, sklad Kultura nova in Švicarski kulturni sklad Pro Helvetia.