PROJEKTI | Razstave, Raziskave
Benjamin Cook: LUX in gibljive slike
Predavanje
LUX je ena najpomembnejših britanskih produkcijskih, raziskovalnih, arhivarskih in distribucijskih hiš za avtorski video in film, ki je nasledila pomembne video in medijske centre (The London Filmmakers Co-operative, London Video Arts in The Lux Centre), ki segajo nazaj vse do 60-ih let prejšnjega stoletja. Struktura centra je kompleksna in vključuje vse od izobraževalnih in raziskovalnih programov do razstavnih in distribucijskih. Med drugim vzpostavlja diskurz o praksi gibljivih podob, nudi strokovno podporo umetnikom in omogoča odprt dostop do del. V svojih prostorih imajo predavalnico, projekcijsko sobo, produkcijsko in montažno enoto, knjižnico in arhiv.
LUX hrani obsežen mednarodni arhiv avtorskega videa in filma s poudarkom na britanski neodvisni produkciji s celostno zbirko umetniških filmov in videov (4000 del približno 1000 umetnikov od leta 1920 do danes) in s spletnim raziskovalnim arhivom LUXONLINE. Urejajo tudi spletni informacijski portal o dogodkih in priložnostih iz sveta gibljivih podob, omogočajo raziskovanje mednarodnim kuratorjem in vodijo rezidenčni program za umetnike. Pripravljajo (potujoče) razstave, razgovore, artist's talk, predstavitve, projekcije, predavanja in delavnice o večjem poznavanju in dostopnosti arhivov ("Opening up the archive").
Občasno izdajajo kompilacijske in avtorske DVD-je, npr. antologijo zgodnjebritanske video umetnosti "Rewind + Play", filme Johna Lathama, pionirska video dela Georga Barberja, filme Jo Ann Kaplan in druge, nekaj pa so jih poklonili tudi Postaji DIVA.
Benjamin Cook ju ustanovitveni direktor LUX-a od leta 2002. Pred tem je bil vodja distribucije od leta 1999 do 2000 v The Lux Centre for Film, Video and Digital Arts. Od leta 1997 do 1999 je bil direktor festivala London Pan-Asian Film Festival in upravitelj distribucije pri London Electronic Arts. Delal je kot filmski in video arhivist v Filmskem arhivu Northern v letih 1993 in 1994, v naslednjih dveh letih pa je magistriral iz Filmskega arhiviranja na Univerzi Vzhodne Anglije v Norwichu.
Projekcija: LUX_Presents
Pedagogue, Stuart Marshall (1988, 11 min)
Izbor britanskih umetniških video del vključuje po dve deli iz vsake dekade, da bi prikazal nekatere aspekte razvoja tega medija. Produkcija prvega videa v izboru sega v leto 1976. Dejansko pa ni mogoče narediti pregleda, ki bi predstavil vso raznolikost video prakse v Veliki Britaniji, vse od takrat, ko so umetniki v roke prvič dobili video kamero na koncu 60. let prejšnjega stoletja. Izbor del, ki ga je pripravil Benjamin Cook na podlagi LUX-ove zbirke, vključuje po dve deli iz vsake dekade, ki ne zastopajo vseh praks iz tistega obdobja, a kljub temu pokažejo vsaj nekatere izmed prevladujočih umetniških gibanj, kakor tudi družbeni in politični trenutek, v katerem so nastala.
- This is a Television Receiver, David Hall (1976, 8 min)
- Vanitas, Tamara Krikorian (1977, 8 min)
- Blue Monday / War Machine, Duvet Brothers (1984, 10 min)
- Pedagogue, Stuart Marshall (1988, 11 min)
- Kim Wilde Audition Tapes, Cerith Wyn Evans (1996, 5 min)
- Hymn, Mark Wallinger (1997, 1 min)
- The March of the Big White Barbarians, Mark Leckey (2005, 5 min)
- It, Heat, Hit, Laure Prouvost (2010, 6 min)
|