Vesna Bukovec na razstavah:
- Video in Progress 2 / Perspektive mest
- PHOTONIC, LUMINATIC: nova slovenska fotografija
in video
- Zapping Unit
Obveščamo vas o razstavnih projektih Vesne Bukovec, skrbnice spletnih strani SCCA-Ljubljana.
Video in Progress 2 / Perspektive mest
Razstava video del
26. 9.-6. 10. 2008
Otvoritev v petek, 26. septembra, ob 20. uri, v galeriji Photon na Poljanski cesti 1.
Kustosinji razstave sta Vesna Bukovec in Metka Zupanič.
Sodelujejo: Zmago Lenárdič in Jasna Hribernik, KOLEKTIVA (Vesna Bukovec, Lada Cerar, Metka Zupanič), Polonca Lovšin, Tanja Lažetić in Dejan Habicht
Galerija Photon letos nadaljuje z video programom pod nazivom Video in Progress. Tokratni izbor sestavljajo štiri video dela slovenskih avtorjev mlajše in srednje generacije. Vsi izbrani umetniki so prisotni na reprezentativnih in referenčnih razstavah sodobne slovenske umetnosti, aktivni pa so tudi v mednarodnem prostoru. Skupna značilnost izbranih videov je, da na konceptualen način raziskujejo specifiko današnje družbe in posameznikovega dojemanja urbane realnosti mesta. Vsa dela temeljijo na osebni pripovedi in intimnem doživljanju. V treh videih v obliki individualnega spomina na preteklost, ki se nenehno prepleta z inserti iz sedanjosti, četrti video pa se ukvarja s prihodnostjo oz. z idealno podobo doma. Rezultat so štirje formalno in konceptualno povsem različni videi o štirih različnih mestih, ki nam vsak na svoj način odpirajo nov pogled na branje sodobnega mesta.
O videih:
V videu NewMoscowYork (2005) se Zmago Lenárdič in Jasna Hribernik na kompleksen način lotevata primerjave dveh mest v dveh časovnih obdobjih. New York in Moskva sta še nedavno predstavljala glavna simbola dveh nasprotnih političnih in ekonomskih svetovnih ureditev Vzhoda in Zahoda. Avtorja kombinirata citate iz potopisa Pritlična Amerika, ki sta ga leta 1936 napisala sovjetska humorista Ilja Ilf in Jevgenij Petrov, z dokumentarnimi posnetki današnjih ulic in prebivalcev obeh mest. Nekoč velike razlike so s propadom socializma in svetovno prevlado neoliberalne oblike kapitalizma vse manjše in obe mesti sta si vse bolj podobni.
KOLEKTIVA (Vesna Bukovec, Lada Cerar, Metka Zupanič) v videu iz serije Special Place in the City (Graz, 2006) s pomočjo intimnih zgodb izbranih prebivalcev odkriva drugačne poglede na vsakdanje prostore v tem avstrijskem mestu. Male zgodbe malih prostorov povprečnih meščanov predstavljajo alternativo instant turističnim predstavitvam velikih zgodb mesta in njegovih arhitekturnih in zgodovinskih znamenitosti.
Polonca Lovšin se v videu Why Slovene Houses Look the Way They Do (2007) na primeru zgodbe svoje družine ukvarja z načinom zidave individualnih hiš v Sloveniji v obdobju od šestdesetih do sredine osemdesetih let prejšnjega stoletja. Naracijo tvori prvoosebna pripoved, podprta z animacijo plastelinastih figuric v >stop-motion< tehniki, ki jo avtorica kombinira s prikazom dokumentarnih fotografij.
Tanja Lažetić in Dejan Habicht v skupnem videu Idealni dom (2003) sprašujeta svoje prijatelje o njihovem idealnem domu. Idealizirane arhitekturne podobe delujejo kot kontrast osebnim pogledom na idealen dom. Izkaže se, da intervjuvancem več kot oblika, pomeni vsebina doma.
Videi iz razstave Perspektive mest bodo od 19. septembra do 25. oktobra 2008 na ogled tudi v Centru za sodobne umetnosti K2 v Izmirju (Turčija), kjer galerija Photon gostuje s pregledno razstavo PHOTONIC, LUMINATIC: nova slovenska fotografija in video.
Zapping Unit - Les Petites Formes (The Short Forms)
Razstava
13. 9.-19. 10. 2008
Centre d'art contemporain de la Ferme du Buisson
Video Šampion umetnice Vesne Bukovec je vključen v projekt Zapping Unit avtoric Marie Auvity in Keren Detton.
Zapping Unit se ukvarja s statusom in uporabo video podobe. Umetnica Marie Auvity je iz kartonov oblikovala skulpturo, namenjeno ogledu videov. Štirje gledalci lahko simultano s pomočjo daljinca preklapljajo med 80 kratkimi videi. Izbor videov je pripravila kuratorka Keren Detton. Projekt je zasnovan kot mobilna enota, ki bo gostovala v različnih galerijah.
Vesna Bukovec
|