Marija Mojca Pungerčar:
- Bratstvo in enotnost na razstavi re: ex-post, Critical Knowledge and the Post-Yugoslavian Condition, Dunaj
- Pred domačim pragom na razstavi Nikjer je najlepše, Ljubljana
Obveščamo vas o projektih in sodelovanjih naše sodelavke Marije Mojce Pungerčar, urednice Artservisa.
BRATSTVO IN ENOTNOST
Projekt Bratstvo in enotnost (2006) je zgodba o dveh cestah in ljudeh, ki so ju zgradili. Marija Mojca Pungerčar med sabo povezuje dva dogodka, ki se navezujeta na isti prostor v različnih časih. Gre za izjemno koincidenco dveh gradbišč v okolici Novega mesta. Leta 2006 je tam potekala gradnja avtocestnega odseka Hrastje - Lesnica, leta 1958 pa gradnja dolenjskega dela jugoslovanske magistrale, Ceste Bratstva in enotnosti.
Projekt, ki ga sestavljata serija fotografij in dokumentarni film, je že gostoval v tujini, mdr. v Avstriji, Bosni in Hercegovini, na Slovaškem, v Makedoniji, Franciji in Španiji. Tokrat se je ponovno ustavil v Avstriji, na razstavi re: ex-post, Critical Knowledge and the Post-Yugoslavian Condition, v galeriji Open Space, Dunaj, 20. 1.-21. 2. 2010. Kustosija razstave je Luisa Ziaja, sodelujoči umetniki pa Chto delat? z Vladanom Jeremićem in Reno Rädle, Nina Höchtl, Marija Mojca Pungerčar. Razstava v dunajski galeriji Open Space raziskuje umetniške strategije preizpraševanja in novega branja in pisanja nedavne zgodovine iz vidika sedanje situacije na prostoru bivše Jugoslavije.
Bratstvo in enotnost
re: ex-post, Critical Knowledge and the Post-Yugoslavian Condition
PRED DOMAČIM PRAGOM
V projektu Pred domačim pragom (januar 2001-avgust 2004; v teku) se je Marija Mojca Pungerčar ukvarjala z dokumentiranjem sprememb v okolju, v katerem je do nedavnega živela, tj. v ljubljanskem predmestju Grba. Domačo sosesko je tri leta dokumentirala na vsakdanjih sprehodih s psom. Tako je zabeležila del lokalne zgodovine te soseske v času, ko se je ta pospešeno spreminjala iz delavskega predmestja v luksuzno naselje. Fotografije, videoanimacije in zgodbe iz ljubljanskega predmestja zdaj gostujejo na razstavi Nikjer je najlepše, v Mestni galeriji - MGML, Ljubljana, 28. 1.- 28. 2. 2010. Kustosinja razstave je Alenka Gregorič, razstava pa se osredotoča na produkcijo vizualnih umetnikov, ki iz različnih vidikov (arhitekturnih, socialnih, družbenih) in z raznolikimi pristopi obravnavajo mesto Ljubljana preko fotografije, glasbe, videa in filmskega zapisa itd.
Pred domačim pragom
Nikjer je najlepše
|
Marija Mojca Pungerčar deluje na področju sodobne vizualne umetnosti (inštalacija, video, performans), ukvarja se tudi z gledališko kostumografijo. Za njeno delo so značilne socialno angažirane vsebine, kritika konzumeristicne družbe in poudarjanje lokalnosti ter skupnosti.
|