Aktivnosti sodelavcev
PORTIZMIR3
It's Enough! / DOVOLJ JE!
Mednarodni trienale sodobne umetnosti, Izmir, Turčija
Kustosinja: Saša Nabergoj
Produkcija: K2, Center za sodobno umetnost, Izmir
Oktober 2013–junij 2014
Avstro-turško skladišče tobaka, Izmir, Turčija
Vodstvo po razstavi: Saša Nabergoj z udeleženci
Sreda, 21. 5. 2014, ob 19.00
Okrogla miza: Deep Blue Field Work
Udeleženci: Annick Bureaud (FR), Robertina Šebjanič (SI), Betül Bardakcı (TR), Guzel Yucel Gier (TR), Uğur Engin Deniz (TR), Saša Nabergoj (SI)
Četrtek, 22. 5. 2014, ob 17.00
Saša Nabergoj, vodja šole za kustose in kritike Svet umetnosti in programa Studio 6, je gostujoča glavna kustosinja mednarodnega trienala sodobne umetnosti Port Izmir 3 v Turčiji, ki ga tokrat že tretjič organizira K2, center za sodobno umetnost iz Izmirja, tretjega največjega turškega mesta.
|
Tretji trienale sodobne umetnosti Port Izmir 3 postavlja v ospredje angažirane umetniške prakse, ki s svojim načinom delovanja, obravnavanimi temami in metodologijami izstopajo iz 'slonokoščenega stolpa umetnosti'. Port Izmir 3 tako prikazuje različne možnosti povezovanja in sodelovanja teh praks ter jih umešča v širši mednarodni umetnostnozgodovinski in sodobni kontekst.
Trienale Port Izmir 3 je ponudil kontekstualni okvir za različne participatorne prakse, nove perspektive že obstoječih tem, delovnih metod in strategij znotraj sodobne umetnosti. Z združevanjem dogodkov različnih formatov je bolj proces kot zgolj ena velika razstava. Kustosinja je spodbudila srečanje praks, ki so v vmesnem prostoru med produkcijo, raziskavo, reprezentacijo in izobraževanjem. Te raznolike manifestacije je združila v tri sklope: 1) delo na terenu, 2) vizualizirani arhiv in 3) osrednja razstava trienala v zapuščenem avstro-turškem skladišču tobaka v središču Izmirja.
Razstava je na ogled od 21. 3. do 21. 6. 2014, predstavlja pa dela 23 mednarodnih in lokalnih umetnikov, med njimi tudi umetnikov iz Slovenije, in sicer Tomaža Furlana, Damijana Kracine in Ulaya. Tudi v okviru dela na terenu, ki poteka že od oktobra 2013, sodelujejo poleg lokalnih in mednarodnih umetnikov udeleženci iz Slovenije, oblikovalski kolektiv OLOOP in novomedijska umetnica Robertina Šebjanič.
Trienale je v mesecu maju ponudil še dva spremljevalna dogodka: vodeni ogled in okroglo mizo. Na vodenem ogledu vizualiziranega arhiva in osrednje razstave trienala je kustosinja Saša Nabergoj predstavila umetniška dela in projekte ter skupaj z umetniki, znanstveniki, akademiki in študenti iz Izmirja, ki so sodelovali v kompleksnih trienalskih dogodkih, spodbudila diskusijo o možnostih in potencialih tovrstnega medpanožnega sodelovanja.
Deep Blue delo na terenu pa je obsegalo sodelovanje ducata strokovnjakov (znanstvenikov, oceanografov, inženirjev, umetnikov ...), ki so v središče svojega zanimanja postavili morje in izmirski zaliv. Posamezniki so svoje dragoceno, vendar specifično znanje delili med seboj in tako vzpostavili aktivno platformo za izmenjavo mnenj, eksperimentiranja in raziskovalnih izletov. Po šestih tednih intenzivne skupinske raziskave so odkrili povsem nove možnosti za preučevanje izmirskega zaliva. Instalacija, ki je sinteza njihovih raznolikih izkušenj, vključuje prav za to priložnost izdelano čokolado z dodatkom soli, članek o meduzi oz. uhatem klobučnjaku (Aurelia aurita), fotografije obalnega področja, vizualne posnetke seizmičnih in soničnih zemljevidov ter mikroskopske in podvodne posnetke. Na okrogli mizi so udeleženci spregovorili o različnih pogledih na sodelovanje med znanstveniki in umetniki. Namen dela na terenu kot sklopa v okviru trienala je bil pokazati, kako umetniki razvijajo strategije in taktike pri svojem ustvarjanju. Rezultat tega sklopa dragoceno prispeva k preobratu mišljenja in vodi k večjemu sodelovanju med umetniki in znanstveniki.
VEČ: portizmir.org/eng
Saša Nabergoj (1971) je končala študij umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani. Je pomočnica direktorice SCCA−Ljubljana, Zavoda za sodobno umetnost ter članica mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA (International Association of Art Critics, Pariz) in mednarodnega združenja kustosov sodobne umetnosti IKT (International Association of Curators of Contemporary Art, Amsterdam). Deluje kot kustosinja, piska, urednica in predavateljica na področju sodobne umetnosti, s poudarkom na kuratorskih in kritiških praksah. Na SCCA–Ljubljana od leta 1998 vodi Svet umetnosti, šolo za kustose in kritike sodobne umetnosti in od leta 2004 Studio 6.
[Objavljeno: 22. 5. 2014]
|