Svet umetnosti in Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Niz javnih predavanj Kako kritično je stanje kritiškega pisanja?
Dve predavanji
Thijsa Lijsterja
Thijs Lijster: Kriza kritike
Torek, 29. 3. 2016, 14.40–16.20
Filozofska fakulteta (soba 343), Aškerčeva 2, Ljubljana
Thijs Lijster: Naproti "uprostoritvi" kritike
Sreda, 30. 3. 2016, 18.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Lani zasnovano premišljanje o aktualni vlogi in statusu kritiškega pisanja na področju vizualne umetnosti in kulture z naslovom Kako kritično je stanje kritiškega pisanja? nadaljujemo z novim nizom predavanj. V letošnjem letu izhajamo iz sklepa lanske serije, da je bolj kot o krizi kritiškega pisanja, ki se kaže v oddaljevanju kritike od njenega tradicionalno uveljavljenega formata, smiselno govoriti o novih pojavnih oblikah kritike. O spremembah v sodobni kritiško-teoretski produkciji bodo predavali: Thijs Lijster, Ekaterina Degot, Maja Breznik, Izidor Barši & Kaja Kraner (ŠUM) in Antonija Letinić.
V mesecu marcu vas vabimo na dve predavanji nizozemskega docenta filozofije umetnosti in kulture na Univerzi v Groningenu, Thijsa Lijsterja.
Thijs Lijster: Kriza kritike
Torek, 29. marec 2016, 14.40–16.20
Filozofska fakulteta (soba 343), Aškerčeva 2, Ljubljana
Predavanje bo v angleškem jeziku
Kaj je "kriza kritike", ki je v zadnjem desetletju predmet tako številnih razprav, in od kod izvira? Ali sploh lahko govorimo o krizi, če je kritika malone vseprisotna? Kakšno mesto torej zaseda umetnostna kritika v sedanji mediatizirani in globalizirani javni sferi? Predavanje začnem s kratkim zgodovinskim pregledom umetnostne kritike, nato razpravljam o vlogah kritika (npr. interpretacija, presoja, povezovanje določenega dela z družbenozgodovinskim kontekstom), o uporabi in zlorabi kritike ter o poteh, ki vodijo iz omenjene krize. Na koncu pojasnim, zakaj ima kritika v demokratični javni sferi še vedno pomembno vlogo.
Thijs Lijster: Naproti "uprostoritvi" kritike
Sreda, 30. marec 2016, 18.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Predavanje bo v angleškem jeziku
V drugem predavanju povežem sodobne razvojne poteze v umetnostni kritiki s "stiskanjem prostor-časa", značilnim za moderno dobo. Prehod od moderne k sodobni umetnosti v 1980-ih je kritiko dehistoriziral in tudi deteritorializiral. Kritično si ogledam ta razvoj, a vendar trdim, da lahko z novimi teoretskimi viri proizvedemo diskurz, s katerim izstopimo iz strokovnega polja tradicionalne kritike in ustvarimo nov prostor za kritiko.
|
Thijs Lijster je docent filozofije umetnosti in kulture na Univerzi v Groningenu. Študiral je v Groningenu in New Yorku ter leta 2012 doktoriral iz Benjaminovega in Adornovega koncepta umetnostne kritike. Svoje prispevke je objavil v knjigah, kot so Conceptions of Critique in Modern and Contemporary Philosophy (2012), Institutional Attitudes (2012) in No Culture, No Europe (2015). Je sourednik knjige Spaces for Criticism: Shifts in Contemporary Art Discourses (2015). Leta 2010 je prejel holandsko/flamsko Nagrado za mlado umetnostno kritiko, leta 2015 pa nagrado za doktorske naloge, ki jo podeljujeta Boekmanov sklad in Nizozemska organizacija za znanstveno raziskovanje NWO. (Foto: Marc Schoeters)
Foto: arhiv SCCA-Ljubljana
Niz javnih predavanj in delavnic Kako kritično je stanje kritiškega pisanja? pripravljata Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo in SCCA–Ljubljana in je del izobraževalnega programa Svet umetnosti, šole za kustose in kritike sodobne umetnosti.
Partner: Oddelek za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Program Kako kritično je stanje kritiškega pisanja? podpirajo: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Erste sklad in Goethe Institut Ljubljana.
[Objavljeno: 25. 3. 2016]
|