Postaja DIVA
Postaja DIVA na turneji: drugi postanek v New Yorku
Predstavitev arhiva, video projekcija in diskusija
S kuratorko Barbaro Borčič (programska svetovalka SCCA-Ljubljana, vodja video programov in video arhiva Postaja DIVA) & Emilom Memonom (video umetnik/New York) & Pawelom Wojtasikom (video umetnik in režiser)
Nedelja, 4. 12. 2016, ob 19.30
UnionDocs Center for Documentary Art
322 Union Ave, Brooklyn, New York
Po uspešni predstavitvi na zahodni obali v Los Angelesu, v LACE (Los Angeles Contemporary Exhibitions), se Postaja DIVA ponovno odpravlja na pot. Tokrat na vzhodno obalo, v Brooklyn/New York, kjer nas bo gostila organizacija UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art.
Program vključuje predstavitev Postaje DIVA, arhiva slovenske video umetnosti pri SCCA-Ljubljana, in projekcijo kuriranega programa Postaja DIVA predstavlja 3.
Barbara Borčič bo predstavila Postajo DIVA, arhiv slovenske video in medijske umetnosti. Predstavitev bo pospremil video esej Diva v Galeriji Škuc avtorice Nike Grabar, ki se loteva tematike arhiviranja kot “ohranjanja spomina”.
Diskusiji po projekciji se bosta pridružili tudi video umetnik iz New Yorka Emil Memon ter režiser in videast Pawel Wojtasik.
Več: www.uniondocs.org/event/2016-12-04-diva-station
POSTAJA DIVA PREDSTAVLJA 3
Kuratorka: Barbara Borčić
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2016
Trajanje: 66 minut
Premiera: LACE (Los Angeles Contemporary Exhibitions), Los Angeles, 16. november 2016
Program sestavlja 17 video del, ki so razporejeni v tri vsebinske sklope.
Iz analognega v digitalno
Miha Vipotnik: Space 2, 1986, 1’53’’
Ana Čigon: One More Kick, 2009, 4’35’’
Sašo Sedlaček: Veliki izklop / The Big Switch Off, 2011, 1’48’’
Luka Dekleva: Singing Bridges, 2008, 4’14’’
Vesna Bukovec: Important News, 2003, 54’’
Nika Špan: How to Socialise the Blues?, 2007, 1’58’’
Od spomina k fikciji
Marko A. Kovačič: Naprej v preteklost / Forth into the Past, 1995, 9’30’’
Valerie Wolf Gang: Distant Memory, 2014, 2’43’’
Miha Vipotnik: Path of Crazy Wisdom, 1993, 9'58''
Od vtisa do odklona
Emil Memon: Schizophrenia / Blue movie, 1983/95, 5’37’’
Nataša Prosenc Stearns: The Noise Factor, 2012, 3’15’’
Urška Djukić: Persistence 2, 2014, 1’22’’
Neven Korda: Jesensko tihožitje / An Autumnal Still Life, 2002, 4’05’’
Zvonka T Simčič: Broken h-h-h…egg, 2000, 1’
Ana Čigon: Finger in U.S., 2010, 2’15’’
Jasna Hribernik: Tense Present: Šum fotonov / Tense Present: Photon Noise, 2015, 1’18’’
Andrej Lupinc: V 8. minutah okoli sveta / In Eight Minutes Around the World, 1990-2000, 9’35’’
Predstavitev selekcije (v angleščini, pdf)
Program (v angleščini, pdf)
Gradivo uporabljeno na sliki: Ana Čigon: One More Kick, 2009, Miha Vipotnik: Path of Crazy Wisdom, 1993 in Nataša Prosenc Stearns: The Noise Factor, 2012.
Postaja DIVA je kompendij projektov, ki se ukvarjajo z raziskovanjem, ohranjanjem in razširjanjem slovenske video in medijske umetnosti. Postajo DIVA razvija SCCA-Ljubljana od leta 2005 z namenom dokumentiranja, arhiviranja, raziskovanja in kuriranja programov, ki so na spletu prosto dostopni ter odprti za rabo. Danes Postaja DIVA vključuje arhiv in mediateko s preko 1000 video deli lokalnih in mednarodnih avtorjev, dokumentacijami dogodkov in deli evropskih medijskih arhivov. Nenehno dodajamo novo pridobljena dela ter s pogovori, predstavitvami in razstavami spodbujamo vsesplošno razumevanje umetniškega delovanja in video/medijskih praks.
Več: DIVA na spletu
|
Barbara Borčić
Umetnostna zgodovinarka in anglistka; svetovalka SCCA-Ljubljana, vodja video programov in video arhiva Postaja DIVA. Na področju sodobne umetnosti deluje kot kustosinja, publicistka, urednica in avtorica knjig s statusom samostojne ustvarjalke na področju kulture. Predava, kurira in sodeluje na mednarodnih simpozijih ter objavlja tekste v katalogih, revijah in knjigah, npr. Video Art from Conceptualism to Postmodernism, v: Impossible Histories: Historical Avant-Gardes, Neo-Avant-Gardes, and Post-Avant-Gardes in Yugoslavia, 1918-1991 (Massachusetts: MIT Press, 2003), Kaj vse je televizija in kaj z njo lahko počne umetnik, katalog ob razstavi Zabavaj me (Mestna galerija, Ljubljana, 2013), The ŠKUC Gallery, Alternative Culture, and Neue Slowenische Kunst in the 1980s, v/in: NSK from Kapital to Capital. Neue Slowenische Kunst – an Event of the Final Decade of Yugoslavia, Moderna galerija Ljubljana/MIT Press, 2015. Je avtorica več knjig in publikacij, npr. Celostna umetnina Laibach. Fragmentarni pogled (Založba */cf., Zbirka Žepna, Ljubljana, 2013).
|
Emil Memon je vizualni umetnik, ki živi v New Yorku. S svojo raznoliko in večmedijsko umetniško prakso tematizira modernizem in popularno kulturo. Šolal se je na likovnih akdemijah v Ljubljani in Firencah, specializacijo pa je zaključil v Pratt inštitutu (Brooklyn, New York). Bil je tudi
Fulbrightov štipendist.
UnionDocs (UnDo) je center za dokumentarno umetnost, ki združuje eksperimentalne medijske umetnike, novinarje, kritike … Njihovi programi vključujejo predstavitve ne-fikcijskih / dokumentarnih del (film, video, zvok, fotografija, tisk, performans, ustna zgodovina). Letno pripravijo več kot sto dogodkov, ki pritegnejo širše newyorško občinstvo.
Koprodukcija: SCCA-Ljubljana / Postaja DIVA, UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art
Kuratorka: Barbara Borčič
Priprava video del: Neža Grum, Luka Polutnik, Toni Poljanec
Spletna podpora: Vesna Bukovec
Podpora: Ministrstvo za kulturo RS
Zahvala: Jenny Miller (asistentka umetniškega vodje UnDo), Emil Memon (umetnik), Fritzie Brown (izvršna direktorica CEC ArtsLink), Pawel Wojtasik (video umetnik in režiser) in umetniki
[Objavljeno: 23. 11. 2016]
|