Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Neven Korda: YYY
Igra za dva

17., 18., 19. in 20. oktober ob 20.30
Cankarjev dom, dvorana Duše Počkaj

Medijska predstava plesnega in raziskovalnega gledališča

V nujnosti se konča izbira, v suženjstvu ugodje. V izbiri se konča nujnost, v ugodju suženjstvo. V nujnosti se začne izbira, v suženjstvu ugodje. V izbiri se začne nujnost, v ugodju suženjstvo.

Na začetku je bila serija treh performansov, ki na neki vrsti Ničeve poti obdelujejo telo in delo igralca kot zvočno in slikovno podobo. V Beri me za naprej (2002/03) sta telo in delo v nekakšnem brezzračnem prostoru, v popolnem ne-odnosu do okolja in sebe, istočasno pa v celoti potopljeno v to okolje in vase. V Pismih iz sedanjosti (2004) sta to telo in delo zaprta sama vase v obsesivni akciji, ki je kruto položena v sicer popolnoma izpraznjen prostor brez drugih nosilcev podob. V DVA (2005) je gib radikalno ustavljen, kroženje pa je možno v komunikaciji s pogledom (publiko). Ta svojevrstna Ničeva pot je strukturna podlaga vseh nosilcev podob v igri YYY.

"Neven Korda v svojih performansih prenese pojem koreografije iz klasične paradigme prostora in telesa v digitalno obliko, ter spremenjeno in manipulirano podobo iz živega dogodka sproti pretvarja v tehnološko."
(Rok Vevar)

YYY

Gre za celostne predstave gibanja, prostora, svetlobe, barv in zvokov, v katerih nosilci pomenov lahko prosto zamenjujejo svoja mesta, ki gledalcem kažejo stanja resničnosti medijsko manipulirane stvarnosti. Kdo v resnici nosi določen pomen?

Predstava parazitira na dejstvu, da je neposredni prenos živega dogodka manipuliran, tako kot tudi kakršna koli pretvorba v digitalno obliko. Pojavnost prostorov in teles nenehno valovi med fizično in tehnološko prisotnostjo, razpirajoč vprašanja o postopkih aktualne (globalno in lokalno) tehnološke in medijske moči.

YYY je predstava čutnega, analognega, pred gledalcem doživetega in digitalno procesiranega. Kot upočasnjen posnetek curka časa videno minevanje.
YYY se z nekritično distanco osredotoča na velike teme. Smisel bivanja in zavedanje o okolju, v katerega smo neizbežno umeščeni. Kaj je preživetje? Kaj je civilizacija? Kaj je resnica in kaj je resničnost?
YYY je celovečerna predstava plesnega in raziskovalnega gledališča, ki kaže stanja resničnosti v večnivojski gledališki stvarnosti:

  • igralska izvedba,
  • istočasna transmisija na zvočnike in ekrane,
  • računalniška manipulacija s pretočnimi podatki in
  • manipulacija s časom.

V igri temelji resničnost medijsko manipulirane stvarnosti na zares doživeti in vrhunsko izpeljani igri pred občinstvom.

Mož in žena. Mati in nekdo. Oče in hči. Slovanski oče in njegova hči ... zdaj sta spet tukaj, tik preden zgineta s površja dogodkovnega. In spet zdaj, in spet tukaj. Razmišljata o igralstvu, o igri. O vživljanju. O uživanju. Stik. Dveh teles. Tesni stik. Igralca sta postavljena v neznosno bližino, prizor funkcionira totalno, elementi so zliti v totalno časovno podobo. Gib je konkreten. Je samostojen užitek in tudi objekt pri ustvarjanju spektakla.

Scenarij in režija: Neven Korda
Koreografija in ples: Igor Sviderski, Rosana Hribar
Glasba in zvok: Aldo Ivančić
Asistent režije, oblikovanje luči: Borut Bučinel
Kostumi in maska: Meta Megušar Bizjan in Irena Tozon Mrhar - One Fiction Factory
Asistentka maske: Sara Selan
Manipulacija zvoka: Aljoša Rot
Manipulacija slike: Borut Kumperščak, Slavko Glamočanin
Direktor kamer: Matjaž Mrak
Pevski vložki, pripovedovanja in dialogi: Irena Tomažin, Boštjan Gombač
Uporabljeni so posnetki predstav BMZN, 2002-2003 (igra Maruša Oblak, pleše Sebastjan Starič, violina in pripovedovalec Srečko Meh), Pisma iz sedanjosti, 2004 (pleše Živa Repovž), DVA, 2005 (plešeta Rosana Hribar in Igor Sviderski, zvok Luka Prinčič in Aljoša Rot), Seme razdora, 2004 (glasovi Damjana Grašič in Renata Vidič) ter dogodkov Burn Out, 2005-2006 (Kolektiv Bast z gosti).
Oblikovanje tiskovin in internetne predstavitve: Lijana Veličković
Posebne zahvale: Luka Prinčič, Borut Savski, Brane Ždralo, Marko Kovačič, Elastik

Izvršna producentka: Marcela Okretič
Produkcija: Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Koprodukcija: Cankarjev dom, SCCA-Ljubljana, Zavod K6/4 in Zavod Zank
Projekt sta podprla: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.
Medijski sponzor: Radio Študent
Sponzorja: Velana, Mac & PC

 

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si