Festival V-F-X Ljubljana
Sobota, 21. 5. 2022, 22.00
Cukrarna bar
AV performans
Prost vstop
Projekt trans.fail je kinozvočna in (po potrebi tudi) spletna serija avdio-vizualnih raziskovanj, ki temeljijo na vzniku sinestetičnega prostora, ki ga povzročita tesno povezana in sinhronizirana zvok in gibljiva podoba. Ob tem je centralno vprašanje raziskave povezano z sodobnim življenskim okoljem, ki je v resnici (že) trans-medijsko. V tem kontekstu je subjekt razumljen in doživljan kot vpet v funkcionalnosti in delovanja kiborginje, pomembno vprašanje pa se zdijo njene pravice. Ob tem skozi mrežo različnih silnic ne izostane patriarhalni beli hetero cis kalup in mehanizem discipliniranja, oblikovanja in vzgajanja. Zato je trans.fail tudi informiran s strani študijev spolov in feminizmov. Poglavje xenotopic.network se naslanja na koncepte tujega (xeno), prostora (topic/topos), in omrežja (network) kot izvorne inspiracije. Vse te koncepte lahko razumemo in beremo na različne načine, iz njih vznika kritično branje sveta kot prepleta možnosti:
“Tehnologija ni inherentno progresivna. Njene rabe so spojene s kulturo v pozitivni povratni zanki, ki onemogoča linearno sosledje, predvidevanje in absolutno previdnost. Tehnoznanstvena inovacija bi morala biti povezana s kolektivnim teoretskim in političnim mišljenjem, v katerem ženske, queer in spolno nekonformne osebe igrajo vlogo brez primere. Resnični emancipatorni potencial tehnologije ostaja neuresničen. Ker jo hrani trg, njen hiter razvoj izravnava prenapihnjenost, elegantna inovacija pa se predaja kupcu, čigar inertni svet dekorira.” (Laboria Cuboniks)
“Trenutno v igri ni nič drugega kot redefiniranje odnosa med teritorijem in omrežji. Trenutno se na celotnem nizu dogajajo velike geopolitične preureditve, od fizične infrastrukture do informacijskih, finančnih in denarnih omrežij. To so poskusi določanja ‘digitalnih ozemelj’ in spopadanja s tem, kako opredeliti in uveljaviti nekakšno ‘digitalno suverenost’ v prostoru omrežja. Jedro takšnih nastajajočih ureditev so kriptografske tehnike.” (Jaya Klara Brekke)
Avdio-vizualna kompozicija bo premierno v živo izvedena kot avdio-vizualni performans.
Programiranje, glasba, video: Luka Prinčič
Produkcija: Emanat
Luka Prinčič (1977) je glasbenik, performer in intermedijski umetnik, ki se skozi leta delovanja na področju računalniške in elektronske glasbe, umetnosti zvoka, intermedijskih instalacij in performansa posveča raznovrstnim pristopom k ustvarjalnim procesom in njihovi manifestaciji v umetniških dogodkih in delih. Diplomiral je na programu Audio Recording Arts (BA) na SAE Technology Institute v Londonu. Specializiran je za računalniško podprto elektronsko in eksperimentalno glasbo, razdelane funk ritme, potopitvene zvočne pokrajine, glasbo za oder in video, ter umetniške raziskave na področju digitalnih medijev. Nastopal je na festivalih, kot so Ars Electronica (Linz), EMAF (Osnabrück), Netmage (Bologna) in Trouble (Bruslj), bil zaposlen na Ljudmili (Ljubljana Digital Media Lab) in lokalnem hekerspace-u Kiberpipa, razstavljal v Galeriji Kapelica, Moderni galeriji in Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Od leta 2006 je samozaposlen v kulturi, je prejemnik več delovnih štipendij in leta 2013 nagrade zlata ptica Liberalne akademije (skupaj z Majo Delak). Zaposlen je na zavodu Emanat, kjer med drugim skrbi za Kamizdat, spletno založbo za raziskovalno elektronsko glasbo.