Nove pridobitve knjižnice SCCA: fokus kritika sodobne umetnosti in arhivi

Knjižnica SCCA obsega strokovno literaturo o sodobni umetnosti in teoriji: knjige, katalogi in periodika. Med knjižnimi novostmi zadnjega časa izpostavljamo temo arhiviranja gibljivih slik in kritike.


O ARHIVIH

Nova številka revije Informatica Museologica (izdaja jo Muzejski dokumentacijski center Zagreb) je v celoti posvečena prispevkom z mednarodnega simpozija Muzej filma – film v muzeju, ki je preizpraševal pozicijo filma v muzeoloških praksah (Zagreb, 2015). Na 200 straneh so objavljeni teksti o filmski dediščini, izkušnjah evropskih filmskih muzejev, arhivskih zbirkah, kuratorskih in teoretskih praksah (v hrvaščini, s povzetki v angleščini). V poglavju o položaju videa/filma med analogno in digitalno paradigmo je tekst Postaja DIVA – arhiviranje podob in časa Barbare Borčić, pospremljen z bogatim vizualnim materialom. Več

O KRITIKI

V zadnjem času je periodika posebno pozornost namenila kritiki – k vsebinam je pomembno prispevala tudi naša šola Svet umetnosti.

Zadnja številka Likovnih besed mdr. v rubriki Poročila celostno predstavlja ciklus javnih predavanj Kako kritično je stanje kritiškega pisanja?, ki sta jih šola Svet umetnosti in Društvo Igor Zabel za teorijo in kulturo pripravljala leta 2015/16. Kaja Kraner v poročilu predstavi krizo kritike.

Šesta številka revije Šum je posvečena razmerju med umetnostjo in kritiko, zlasti pogostemu govoru o “krizi (umetnostne) kritike” v zadnjih dveh letih. Med prispevki je tudi raziskava Maje Breznik, ki izhaja iz opažanja, da je kritika sodobne vizualne umetnosti malodane izginila iz splošnih občil, se bodisi preselila v druga občila bodisi v drugo produkcijo refleksij o sodobni umetnosti. Šum objavlja tudi besedilo Diskurzi, ki spremljajo umetnost Izidorja Baršija in Kaje Kraner – avtorja sta ga predstavila kot predavanje v nizu javnih predavanj šole Svet umetnosti. Več

S kritiko se je ukvarjala tudi tematska številka revije Razpotja (št. 24, poletje 2016), ki ki prinaša zanimiv uvid v t.i. “notranjo kritko” ali “samokritiko”.


IZBOR IZ NOVIH PRIDOBITEV

  • Informatica Museologica, 47 2016. Tema: Muzej filma – film v muzeju, izdal: Muzejski dokumentacijski center Zagreb, Hrvaška.
  • Likovne besede, revija za likovno umetnost, št. 104, ZDSLU, 2016.
  • Šum # 5: Stalitev: Srednja Evropa. Akceleracionizem. Šum #6: Umetnost in kritika. Izdalo Društvo Galerija Boks, 2016.
  • 8. Trienale sodobne umetnosti U3. Onkraj naše oble. Izdala Moderna galerija, 2016, ur. Boris Groys.
    Razstavni katalog trienala sodobne umetnosti, ki ga je kurator Boris Groys zasnoval v duhu prihajajoče medplanetarnosti.
  • Vladimir Leben: Slike in prilike. Razstavni katalog, Mestna galerija Nova Gorica, 2017.
    Ob razstavi Vladimirja Lebna v spremnem tekstu kurator Brane Kovič razmišlja, kako Leben s svojimi slikami razpira širok tematski in motivni spekter novodobne figuralne govorice … in je pri tem domišljijsko iznajdljiv in métiersko spreten.
  • Berko, razstavni projekt, junij 2016–maj 2017.Izdal Loški muzej Škofja Loka, 2016, ur. Boštjan Soklič.
    Prva obsežnejša predstavitev skoraj 45-letnega slikarskega dela Berka, enega od ključnih loških, slovenskih pa tudi mednarodnih umetnikov našega in prejšnjega tisočletja.
  • Vmesni prostor. Refleksija čipke v sodobnih umetniških vizualnih praksah. Izdal Loški muzej Škofja Loka, 2016, ur. Barbara Sterle Vurnik. V slo. in ang.
    Ob interdisciplinarnem projektu, ki predstavlja skrite potenciale čipkarskega ustvarjanja kot ljudskega izročila in kako se ustvarjalno polje čipke širi tudi v sodobno umetnost. Obsežno umetnostnozgodovinsko študijo o razvoju čipke je prispevala Barbara Sterle Vurnik.
  • Delivery for Mr. Assange. Avtorji: Daniel Ryser, !Mediengruppe Bitnik, 2014.
    !Mediengruppe Bitnik je 16. januarja 2013 poslal paket s kamero in GPS signalom Julianu Assangu. Projekt spremlja, kako prebiti fizične blokade do Assanga, ki živi na ekvadorski ambasadi v Londonu. Publikacija objavlja fotografije, ki jih je na poti zabeležila kamera.
  • Eriz Moreno Aranguren: Projekt Beton. 2011–2013.
    Eriz Moreno Aranguren (rojen 1982, v Bilbau) je španski umetnik, ki živi v Bilbau. Publikacija je fotografski dnevnik, ki je nastajal na poti po poljski državni cesti št. 22, znani tudi kot “Berlinka”.
  • Elodie Pong: Paradise Paradoxe. Helmhaus Zürich, 2016.
    Elodie Pong (1966, Boston, USA) je švicarska umetnica in režiserka, znana po svojih subtilnih in analitičnih delih, ki se osredotočajo na človeške odnose in kulturne kode. Publikacija je nastala ob njeni razstavi marca 2016 v Helmhaus Zürich, ki jo je kuriral Daniel Morgenthaler.

 

Vsem, ki so knjižnici poklonili gradivo, se iskreno zahvaljujemo.

Vse naše nove pridobitve lahko spremljate v spletni knjižnični bazi.


OBISK KNJIŽNICE
Obiskovalce vabimo, da nas obiščejo v Projektni sobi SCCA, Metelkova 6, Ljubljana, v sredo, od 11. do 15. ure ali pa svoj obisk najavijo na info@scca-ljubljana ali po telefonu (01) 431 83 85.