| 
              
              SVET UMETNOSTI - Šola za sodobno umetnost 
            Laboratorij kuratorskih  praks 2007/2008  
            vabi na odprtje razstave:  
             GOOGLE TOURIST  
            romunskega umetnika  
            Mircea Nicolaeja  
             v petek, 27. junija 2008, ob 21. uri  
            Galerija Alkatraz, Masarykova 24, Ljubljana 
             
			
			Svet umetnosti, šola za sodobno umetnost deluje že enajsto leto. Šola se je razvila leta 1997 iz potrebe po  teoretičnem in praktičnem izobraževanju na področju sodobne vizualne umetnosti  in obsega (1) Tečaj za kustose/Laboratorij kuratorskih praks s sklepno  razstavo, (2) Seminar iz pisanja o sodobni umetnosti, (3) Serijo predavanj in  (4) Zbornik.  
			
			Razstava je del zaključnega projekta  Laboratorija kuratorskih praks 2007/2008 z naslovom Destinacija: Metelkova.  Definicija  konteksta Metelkove mesta je udeležence Laboratorija usmerila, da so kuratorsko  strategijo oblikovali kot povabilo umetniku iz tujine in s tem do prostora  Metelkove vzpostavili oddaljen/distanciran pogled. 
			Spomini prostora, možnost za drugačen  vpogled in ustvarjanje zgodovinskih podob, mutacija simbolov in znakov,  realizacija in reprodukcija zgodovine, so le nekatere od možnosti, ki jih  ponujajo gostujočemu umetniku na Metelkovi. Ta je mesec dni v stiku z neposredno okolico delal na umetniškem projektu,  ki ga je naslovil Google Tourist.  
			Udeleženci  Laboratorija in kustosi razstave: Nataša  Bodrožić, Petra Milič, Teja Rot, Jernej Škof in Vanja Žanko. 
			 Vabljeni! 
			
			Gostujoči  umetnik 
		        Mircea  Nicolae (Bukarešta, 1980) sodi v mlajšo generacijo sodobnih romunskih umetnikov,  ki živi in deluje v Bukarešti. Že več kot dve leti raziskuje urbana prizorišča  in opuščene industrijske zgradbe romunskih mest, Sibia, Bukarešte, področja  Ramnicu Valcea in Cluja. Projekt v nastajanju sestavlja sto posegov in  intervencij v zapuščene in javne stavbe v Romuniji. Nicolae proučuje in  razkriva historično ozadje specifičnih prizorišč, ki jih za krajše obdobje tudi  zasede in spremeni v razstavni prostor. Med najbolj mističnimi, intrigantnimi  in pomenljivimi lokacijami, ki so doslej pritegnile umetnikovo pozornost, so  gledališča (eksperiment Deserted Cinema),  trgovine (Deserted Shop, Calea Victoriei), zgodovinski in  kulturni spomeniki (Historical Monument, Memorial of Rebirth), opuščene  pekarne, cerkev, porušena v času komunističnega režima (Demolished Church), parlamentarna stavba v Bukarešti (Plaster Molding) in raznovrstne (delno)  porušene mestne hiše (Demolished Houses).  
	        Več:  
            mircea-nicolae.blogspot.com 
		        
            Razstava GOOGLE TOURIST  
              
            Naslov projekta razkriva dvoje.  Prvič: za analizo Metelkove in njenega konteksta je bilo uporabljeno digitalno  geografsko orodje, pa tudi druga raziskovalna sredstva, na primer branje  besedil o tej problematiki in srečevanje z ljudmi z lokalne scene. Zaključki,  do katerih sem prišel, so rezultat razmišljanja osebe, ki prihaja od zunaj, turista oziroma gosta, ki je v  omejenem časovnem obdobju (v enem mesecu) skušal razumeti bistvo Metelkove. To je zunanji pogled, označen z željo po  védenju, vendar tudi s površnostjo, saj je možno, da obiskovalec s kamero  posname napačno sliko v napačnem trenutku z napačnega zornega kota. Kljub temu  obstaja velika verjetnost, da bo ta naključni zapis odstrl dejansko stanje in  bo zato pomenljiv.  
			S podobo Triglava sem poskušal Metelkovo  umestiti v širše simbolično in geografsko polje. Reinterpretacije, ki so jih po  originalnem umetniškem delu skupine OHO ustvarili Irwini in trije Janezi Janše,  so le nekatere izmed podob, ki se nanašajo na idejo ikoničnega slovenskega  Triglava, na misel pa pride tudi slovenski grb. V jukstapoziciji z mavričnimi  stebri, ki spominjajo na kopico evro simbolov, troglava gora postane polemična  podoba, ki opozarja na dejstvo, da trenutni sistem, ki nadzira življenje  Slovencev, ni nič več povezan z ideologijo komunistične partije, temveč z ekonomijo  samo. Bela gora tako opusti predhodno mitologijo in sklicevanje na ostala dela  sodobne umetnosti ter se prelevi v navidez naivno podobo s preobratom. 
			Z uporabo satelitskih fotografij z Google  Eartha sem nenazadnje poskušal razkriti nekaj značilnosti Metelkove kot  dejanskega prostora v mestu. Dve podobi "severa in juga" poudarjata dve  različni urbani krajini, ki jima pripadata dva dela Metelkove. Očitno je, da je  severni del povezan z industrijskim železniškim predelom in da južni del  pripada stanovanjskemu predelu mesta. Tovrstne razlike sem poskušal izbrisati z  uporabo ogledala, s katerim želim poudariti skupno funkcijo Metelkove kot  celote - ta mesto Ljubljano oskrbuje s kulturnimi dobrinami, njen razvoj pa  trenutno podpira država.  
			Mircea Nicolae 
			Več: www.worldofart.org  
			
			Produkcija  
SCCA, Zavod za sodobno umetnost - Ljubljana                                                         
Svet umetnosti - Šola za sodobno uemtnost 
Vodja šole Svet umetnosti: Saša Nabergoj 
Mentorica Laboratorija kuratorskih praks: Petja  Grafenauer Krnc 
Koordinatorka šole Svet umetnosti: Maja Lozić 
E-mail: svetumetnosti@scca-ljubljana.si 
www.worldofart.org 
            V  sodelovanju z   
              Galerija Alkatraz                                                                                                                 
              Masarykova 24, Ljubljana                                  
              Vodja galerije: Jadranka Ljubičić 
              Tel.: + 386 1 434 03 45 
              E-mail: kud.mreza@guest.arnes.si 
  www.kudmreza.org/alkatraz  
            Projekt so podprli  
              Okolje Consulting, d.o.o.; Mestna  občina Ljubljana, Oddelek za kulturo; Ministrstvo za kulturo Republike  Slovenije, Agencija Astar  
            
			Medijski sponzor 
              inDirekt 
              
            
			Program Zavoda  SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in  Ministrstvo za kulturo RS.  
			         
			Zavod SCCA-Ljubljana je član Asociacije, društva  nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in  umetnosti  
			
         |