| 
            Svet umetnosti 
               
Laboratorij kuratorskih  praks 2008/2009 
  
          Angela Harutyunyan Tehnike  opazovanja: Reprezentacija in interpretacija video umetnosti 
           
          Delavnica  v dveh delih 
            Priprava  video kompilacije s prispevkom Ide Hiršenfelder   
          Evalvacija in  diskusija 
          
 14.-16. november 2008  
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
          Rok za prijavo: 12. 11. 2008 
          
          Številni teoretiki in  zgodovinarji kulture vztrajno označujejo globalno kulturo poznega potrošniškega  kapitalizma s termini, ki govorijo o prevladi vizualnega. Kaj pomeni delovati  kot subjekt v okvirih paradigme vizualnega? Kako je vidno konstruirano v  zgodovini? Kakšne vrste struktur moči (po)ustvarja? Katere načine  interpretacije vsebuje? Kaj je fenomen video umetnosti? Katere so nekatere  izmed strategij interpretacije, predstavitve, reprodukcije in razširitve? Kako  je video umetnost, kot estetski fenomen, povezana z "dobo spektakla"? Kakšna je  vloga gledalca/opazovalca pri konstrukciji vizualnega? Kakšna je vloga  kuratorja pri tvorbi nekaterih semantičnih plasti video umetnosti? Kakšno vlogo  igra video v procesu dokumentacije performativne umetnosti? Kako tehnologije  tvorijo zavedanje lastnega telesa? 
			Delavnica v dveh delih bo potekala v  angleškem jeziku, v okviru Laboratorija kuratorskih praks 2008/09 in bo poskušala odgovoriti na zgornja vprašanja in vzpodbuditi diskusijo.  
						
			PROGRAM 
			   
              1. DEL  
            petek, 14. 11. 2008, 10:00-17:00 
			
			10:00-11:00  
		    Prvi del delavnice bo vključeval kratko predavanje o tehnikah in  tehnologijah opazovanja ter načinu, na katerega je video umetnost postala  zgodovinsko specifičen fenomen, povezan s širšimi političnimi, socialnimi,  kulturnimi in ideološkimi diskurzi. Razpravljali in definirali bomo nekatere  ključne termine in koncepte, ki so uporabni za interpretacijo video umetnosti. 
			Sledil bo pogovor o  izbranem besedilu (udeleženci morajo besedilo prebrati pred delavnico) in  spregovorili bomo o načinih, na katere tehnologije tvorijo gledalčevo  subjektivnost ter o načinih, na katere gledalci/uporabniki oblikujejo  tehnologije s pomočjo dominantnih kulturnih in zgodovinskih tvorb vizualne  percepcije. 
			11:00-11:15 Odmor 
			11:15-13:00 			  Diskusija  
			  Udeleženci delavnice naj  preberejo: 
			
              - Jonathan Crary: "Modernity and the Problem of       the Observer" v Techniques of the       Observer: On Vision and Modernity in the 19th Century, str.       1-25, MIT Press, 1990.
 
		     
			Ob koncu prvega dne  delavnice bomo preizprašali nekatere sklepe o telesu, ki s tehnologijami,  posebej videom, postaja prostor tekmovanja identitet. Spregovorili bomo o  konceptu tehnofenomenološkega telesa.  
			Branje:  
			
              - Amelia Jones, "Postmodernism, Subjectivity,       and Body Art: A Trajectory" v Body       Art: Performing the Subject, Minneapolis, London: University of Minnesota       Press, 1998.
 
		     
			13:00-14:00  Odmor za kosilo 
			14:00-15:15 Naloga 1 
			  Debata bo potekala ob manjšem izboru armenskih in  slovenskih video del iz različnih 
			  kontekstov (cca. 45 min). Udeleženci bodo  sestavili krajša interpretativna besedila o 
			  videnih delih, kakor da  bi bila ta del enotne razstave. Sledilo bo koncipiranje imaginativne razstave,  v katero bodo vključena videna dela.  
			15:15-15:30 Odmor  
			15:30- 17:00  
			  V drugem delu delavnice  se bomo posvetili tistim sodobnim umetnostnim in kuratorskim praksam, v katerih  postanejo razvidne strategije razstavljanja video umetnosti.  
			Udeleženci naj pred  delavnico preberejo: 
			
              - Katarina Amman, "Dan Graham's Designs for       Video Presentations: Art, Commentary and Solution" v Present Continuous Pasts: Media Art, Strategies of Presentation,       Meditation and Dissemination, Springer,       Wien-New York, 2005, str.       112-122.
 
			  - Igor Španjol, "Manifesta       v Dnevni sobi"
 
		     
			Naloga 2 
			  Kot primer bomo  izpostavili razstavo Video/cultures:  multimedia installations in 1990s, ki jo je leta 1999 v ZKM v Karlsruheju v  Nemčiji kurirala Ursula Frohne. Posebej se bomo osredotočili na problematiko,  ki jo je izpostavila razstava, na tematske poudarke, strategije predstavljanja  in organizacijo kataloga.  
			  
			2. DEL  
  sobota, 15. 11. 2008, 10:00-13:00 (17:00) 
			 
              Produkcija video  kompilacije 
			Ob koncu delavnice bomo  poskušali uporabiti orodja, ki smo jih pridobili. Pogovorili se bomo o  možnostih za produkcijo kompilacije za Video  pool archive - kurirani arhiv video umetnosti, ki je del projekta Video as Urban Condition Anthonyja  Auerbacha. Pričakovano je, da bo praktični  rezultat delavnice skupinska kompilacija in morebitni vnos v arhiv. 
			Produkcijski del  delavnice bo potekal v sodelovanju s projektom oz. video arhivom DIVA, ki ga v  okviru svojih video programov razvija SCCA-Ljubljana. Po  dogovoru z udeleženci bo delavnico v nadaljevanju vodila Ida Hiršenfelder,  sodelavka arhiva DIVA, na podlagi katerega bodo udeleženci pripravili  kompilacijo video del.  
			Delo bo v dogovoru potekalo v soboto  popoldne (13:00-17:00) ali v nedeljo. 
			  
			EVALVACIJA IN DISKUSIJA  
			  ponedeljek, 17. 11. 2008 (ura po dogovoru) 
			 
            Angela Haratyunyan bo z udeleženci ovrednotila potek delavnice.  
			
			MENTORICA 
			 Angela Harutyunyan je doktorska kandidatka umetnostne zgodovine in  vizualnih študij na University of Manchester. Trenutno zaključuje disertacijo o  sodobni armenski umetnosti in postsocialističnem javnem prostoru pod  mentorstvom Amelie Jones. Je članica AICA-Armenia in soorganizatorka vsakoletne  Mednarodne poletne šole za mlade kuratorje v Erevanu. Kurirala je številne  samostojne in skupinske razstave sodobne armenske umetnosti, mdr. Mednarodni  festival medijske umetnosti Public Media Space v Armenskem centru za  sodobno eksperimentalno umetnost (ACCEA) v Erevanu, 2004 in Coming to You  Not To Be With You, WOW, 2008. Objavila je številne strokovne članke o  različnih temah, povezanih s sodobno umetnostjo v Armeniji v širšem kontekstu  postsocialistične umetnosti in kulture. Je sourednica Public Spheres After  Socialism (Intellect Books, 2008). Ukvarja se z umetnostnim  zgodovinopisjem, performansom in body artom, umetniškimi praksami, povezanimi s  problematiko spomina in pozabljanja, queer študijami ter estetiko in politiko. 
			
              
                  | 
               
             
			PRIJAVE 
			   
Cena delavnice je 20 EUR za posameznike in  30 EUR za predstavnike institucij. Kopija plačane položnice je pogoj za  udeležbo na delavnici. Število mest je omejeno na deset udeležencev.  
			Rok za prijavo: sreda, 12.  november 2008 
			K prijavi je potrebno priložiti kratko biografijo in  kratko formulacijo, zakaj se želite udeležiti delavnice. Na željo lahko  kandidati obiščejo video arhiv SCCA, kjer si lahko ogledajo video dela in  dobijo dodatne informacije.  
			Izpolnjeno prijavnico pošljite na  elektronski naslov: svetumetnosti@scca-ljubljana.si ali poštni naslov ali prinesite osebno:  
			  Zavod SCCA-Ljubljana, Metelkova 6, 1000 Ljubljana.  
		    Uradne ure:  11.00-15.00  
			
			KONTAKT 
Zavod  SCCA-Ljubljana (uradne ure: 11.00-15.00) 
Kontaktna  oseba: Petja Grafenauer 
Metelkova 6,  1000 Ljubljana, tel.: 041 367 425, fax: (01) 430 06 29 
E-mail:  svetumetnosti@scca-ljubljana.si  
			
			Delavnica Angele Haratyunyan poteka v okviru  programa Gulliver Connect Programme 2008. 
            Program Svet umetnosti podpirajo MOL,  Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS in Evropska kulturna fundacija.  
			
			  
         |