| 
           Sen/za televizijo/a 
          Miha Vipotnik, Alastair  Stone, OM Produkcija 
            Nastopajoči: Maja Boh,  Dušan Rogelj, Andrej Trobentar  
Sodelujoči: Luka Dekleva, Luka Prinčič 
          Multimedijski dogodek:  Galerija Jakopič, ponedeljek, 4. maj 2009, od 18.30 do 23.00 
            Razstava: Galerija  Vžigalica, 5.-17. maj 2009, odprtje, torek, 5. maj 2009, ob 19.00 
          
			
			Obveščamo vas o projektu Mihe  Vipotnika, sodelavca SCCA pri programih Videospotting, Videodokument in koncipiranju AV arhiva. 
			
			V Galeriji Jakopič se bo 4. maja 2009, od 18.30 do 23.00 zgodila  ponovna uprizoritev oziroma nadgradnja multimedijskega projekta Videogram 4, tokrat z naslovom Sen/za televizijo/a, delo režiserja,  akademskega slikarja in video umetnika Mihe  Vipotnika. Delo je bilo originalno predstavljeno natančno pred tridesetimi  leti v Jakopičevem paviljonu, ob zaključku razstave Slovenska likovna umetnost  1945-1978.  
			Multimedijskemu projektu bo v torek,  5. maja 2009, ob 19. uri sledilo odprtje razstave v Galeriji Vžigalica,  kjer bo ob projekciji nove nadgradnje projekta z avdiovizualnimi manipulacijami  Luke Dekleve in Luke Prinčiča, ki bo nastala prejšnji dan v Galeriji Jakopič,  predstavljen tudi arhivski del z dokumentarnimi fotografijami iz studia RTV  Ljubljane in dokumenti iz obdobja nastajanja prvotnega projekta Videogram 4 ter restavrirani video  trakovi.  
			9. maja 2009 ob 23.00 bo na 1. programu RTV Slovenija ponovno  predvajana oddaja Videogram 4. 
			Projekt bo dokumentiran tudi na spletni strani  www.videogram4-senzatelevisione.com. 
			  
			
              
                  | 
               
             
			Videogram 4 je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja predstavljal prvo  eksperimentalno raziskovanje televizijske produkcije pri nas, priznano v okviru  institucij in kritikov. Projekt je radikalno posegel v analogno sliko in podobo  televizijskega programa ter kot tak vplival tudi na razvoj same televizije. Z  eksperimentiranjem in raziskovanjem možnosti, ki jih je nudila snemalna  tehnologija v hermetičnih studiih RTV Ljubljana, je Miha Vipotnik, skupaj s  televizijskimi strokovnjaki, širil meje uporabnosti nadzorovanega frekvenčnega  območja slike in vizualne prepoznavnosti signala ter pri tem težil k  predrugačenju televizijskega jezika. V Videogram je vpeljal nekakšen babilonski  jezik neartikuliranih glasov in podatkov. Nastalo je soustvarjanje, ki je  vodilo k bolj fleksibilnemu razmišljanju o uporabnosti samega medija v  tehnološkem smislu. Prefinjena elektronska slika se je odmaknila od normativnih  standardov oddajanja in preko manipulacij in transformacij prešla v območje  likovnega. S tem se je spremenila v zvočno vizualne senzacije z negotovim  izzidom, saj je bil proces ustvarjanja pomembnejši od samega produkta. Z  dopuščanjem tovrstnega eksperimentiranja v okviru javne televizije je RTV  Ljubljana nevede močno zarezala v razvoj video umetnosti pri nas. Ta proces bi  bil kje drugje, v kontekstu logike kapitala zahodnih televizijskih hiš, v  tistem času nepredstavljiv.  
			Pomemben del novega  projekta predstavlja arheološki pristop k raziskovanju medija kot nosilca  spomina. Poleg ohranjenega enokanalnega traku se bodo namreč s saniranjem  ostalih video trakov, ki so bili uporabljeni pri originalnem projektu, sestavljali  delci izginjajočih posnetkov, znotraj katerih se razkrivajo plastenja in novi  zorni koti. Na ta način se podoba, ki bi bila sicer izpostavljena pozabi,  preverja in ponovno arhivira. Enako pomembno je tudi dokumentiranje in ponovno  arhiviranje ostalih dokumentov, vezanih na nastajanje Videograma 4. Spomin pri  tem igra vlogo nezanesljive priče pri zgodovinjenju. Avtor z novim projektom  tako nikoli ne more in niti noče narediti natančnega posnetka nečesa, kar se je  zgodilo v preteklosti. Toliko bolj, ker bodo isti protagonisti v ponovitvi  performansa, čeprav se bodo držali originalne partiture, odreagirali drugače,  tako na sebe kot na že obstoječi posneti material. Kot že v preteklih  Vipotnikovih delih se bo pretekla situacija uporabila kot izhodišče za uprizoritev  nove. Projekt po tridesetih letih tako ne bo zgolj rekonstrukcija preteklega,  temveč njegova nadgradnja oziroma njegovo nadaljevanje in ponovna uprizoritev,  ki bo tokrat zaživela v drugačnem kontekstu. Nekoč nedostopen RTV studio bo  tokrat zamenjan z v galeriji vzpostavljenim studiom, kamor bomo imeli vsi  dostop. Analogno tehnologijo bo dopolnjevala digitalna, prvotnim ustvarjalcem  pa se bodo pridružili novi. Ob uporabi obstoječega video materiala se bo z  intervencijami različnih ustvarjalcev na sami lokaciji nadgrajevala  nepredvidljiva izkušnja realnosti, ki bo skozi proces ustvarjanja in snemanja v  živo nastajala pred nami, kot palimpsest performansa in audiovizualnih  intervencij različnih ustvarjalcev. Preko satelita in spleta bo izkušnja  realnosti presegla sam galerijski prostor in po principih televizijskega  programa dregnila v televizijski čas, ki mu vlada korporativna logika kapitala,  v kateri ni prostora za negotovosti in nedefiniranosti. Čas, ki ga sicer  televizija skozi princip kapitala prodaja, bo tukaj popolnoma brezpredmeten in  brez vrednosti. Galerija Jakopič bo tako postala odprta platforma, kjer se bo  adaptiran performans nastopajočih (Maja  Boh, Dušan Rogelj, Andrej Trobentar) ponovil. Rekonstrukcija bo umestila  prvotni projekt v sodobni čas tudi preko zvočnih video manipulicij Luke Prinčiča in Luke Dekleve, ki jih omogoča digitalna tehnologija. Pri slednji je  ravno tako odprto polje sivih con tehnoloških možnosti, v katerih ni možno  predvideti rezultata. 
			
              
                  | 
               
             
			
			Spletna stran projekta: www.videogram4-senzatelevisione.com 
			  Produkcija: Miha Vipotnik, Alastair Stone, OM Produkcija 
              Dodatne informacije: Sonja Zavrtanik, koordinatorica projekta in  predstavnica za odnose z javnostmi (telefon: 041 345 468, e-mail: sonjazavrtanik@siol.net  
			
			V sodelovanju z: Mestni muzej in galerije mesta Ljubljane, Galerija  Jakopič, Galerija Vžigalica 
              Generalni  pokrovitelj: RTV Slovenija 
              S podporo: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana			 
			  
         |