DIVA v Galeriji Škuc
(spremljevalni program)
Zapeljevanje pogleda
Predstavitev serije dokumentarnih oddaj o slovenski sodobni umetnosti
Vadim Fiškin, Sašo Sedlaček, Damijan Kracina, Marko A. Kovačič, Marija Mojca Pungerčar, Polona Tratnik, Uršula Berlot, Son:Da
Ponedeljek, 1. junij, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
V času razstave DIVA v Galeriji Škuc bo Projektna soba SCCA gostila avtorje serije oddaj o slovenski sodobni umetnosti Zapeljevanje pogleda.
V ponedeljek, 1. junija, ob 20. uri bodo avtorji predstavili nastajanje štirih oddaj o slovenskih sodobnih umetnikih, televizijske premiere pa se bodo zvrstile v mesecu juniju vsak torek na prvem programu nacionalne televizije.
Scenarist, režiser in montažer: Amir Muratović
direktor fotografije in snemalec: Andrej Lupinc
Produkcija: Televizija Slovenija, Izobraževalni program, 2007/2009
Urednica: Alma Lapajne
Producentka: Mateja Vodeb
Sodobna umetnost nima namena biti všečna. Nastavlja pasti, v katere se ujame naš pogled, vodi ga po prostoru z vsakič novimi atrakcijami. Sili nas, da se sprašujemo, ali je to sploh umetnost. Želi si aktivnega gledalca, ki mu bodo videne podobe sprožile niz vprašanj o sebi, drugih, prostoru, ki nas omejuje. Povezuje se z znanostjo, biologijo, etnologijo, sociologijo . Umetnik postaja aktivist, ki s svojimi dejanji nenehno družbi nastavlja zrcalo. Niz dokumentarnih oddaj Zapeljevanje pogleda je sestavljen iz dvojic slovenskih umetnikov, ki nam skozi svoja dela in projekte predstavljajo svoj pogled na umetnost.
Marija Mojca Pungerčar / Polona Tratnik
(1. oddaja / torek, 2. junija 2009 ob 17:30 na TVS 1)
Marija Mojca Pungerčar je bila sprva modna kreatorka v dveh danes že propadlih tekstilnih tovarnah. Kot vizualna umetnica dokumentira opuščena dvorišča obratov, zgodbe delavk in delavcev, pripravlja delavnice Socialdress, na katerih izdelujejo preprosta oblačila iz blaga z natisnjenimi podobami in zgodbami udeležencev prvih delavnic. Spremembe v domačem okolju beleži s fotografijami v daljših časovnih obdobjih.
Polona Tratnik je razstavni prostor spremenila v laboratorij. Obiskovalcem jemlje vzorce odpadle kože, bakterije in glive s telesa v ugodnih pogojih ustvarijo zanimive vzorce. S krvjo hrani odrezane lase. Na ta način se sprašuje o mejah telesnega.
Vadim Fiškin / Sašo Sedlaček
(2. oddaja / torek, 9. junija 2009 ob 17:30 na TVS 1)
"V umetnosti pogrešam igro," pravi Vadim Fiškin. Pri njem sušilci za lase igrajo ping-pong, žarnice se pogovarjajo, na obiskovalce pada umetni sneg. Sprašuje se, ali moramo imeti posebna znanja, da razumemo sodobno umetnost. Ali napis na zaslonu: 'No signal' sporoča, da je računalnik pokvarjen, ali pa je umetnik želel pokazati prav ta napis?
Socialno ogroženi nimajo možnosti, da bi beračili v trgovskih centrih. Za njih lahko to počne Žicar, robot ki prosi za denar. Izmislil si ga je umetnik Sašo Sedlaček. Iz reklamnega gradiva je dal izdelati papirnate zidake in nato organiziral gverilsko akcijo, v kateri so zaprli vhode v nakupovalna središča.
Damijan Kracina / Marko A. Kovačič
(3. oddaja / torek, 16. junija 2009 ob 17:30 na TVS 1)
"Zmeraj me je fasciniralo to, da si človek ne more zamisliti take stvari, ki ne bi v naravi že obstajala," pravi kipar Damijan Kracina in si izmišlja nenavadne živali, kot so Veliki blatar, Kosmatana, Kinguru . Opozarja na ogrožene živalske vrste. Ustvaril je tudi prvo slovensko avtohtono črkovno vrsto, Proteusfont, pisavo iz človeških ribic.
Marko A. Kovačič pa si je izmislil lastno civilizacijo, družbeno ureditev in medčloveške odnose. Plastosi so kombinacija živih mehanizmov z organskimi deli. Živijo v posebnih komorah in ob stiku z ljudmi otrpnejo. Marko je atelje spremenil v muzej in ga poimenoval Javka pri rdeči zvezdi. Ob zbirki petokrak in značk s podobami Leninov je razstavil tudi
televizorje s slikovito mizansceno.
Uršula Berlot / son:DA
(4. oddaja / torek, 23. junija 2009 ob 17:30 na TVS 1)
Magnetno resonančni posnetek umetničine lobanje je osnova za video, svetlobne projekcije in umetniške instalacije. Povečane podobe lastne notranjosti je Uršula Berlot prenesla na prosojne plošče in jih razstavila v samostanski cerkvi v Kostanjevici na Krki.
Umetniška dvojica son:DA, ki jo sestavljata Metka Golec in Miha Horvat, je obsedena s kabli in vtičnicami. Te so prisotne skoraj v vseh njunih delih. S kabli rišeta po galerijah, vtičnice lepita po praznih stenah. Z računalniško miško narisani prizori polni duhovitih detajlov zaživijo v ambientih kot večmetrske tapete.
Predstavitev smo pripravili v sodelovanju s scenaristom, režiserjem in montažerjem oddaj Amirjem Muratovićem.
|