| 
		  Svet umetnosti 
Letnik 2008/09 
 
          V 4.380 dneh okoli  
          sveta umetnosti  
		  Svet umetnosti 1997-2009 
		  Razstavno dokumentarni  projekt
 30. 10.-20. 11. 2009 
            Otvoritev v petek, 30. 10. 2009, ob 20. uri  
Galerija Alkatraz, AKC Metelkova mesto 
		  Galerija je odprta vsak dan od ponedeljka do četrtka 16.00 do 21.00 in  
		  ob petkih od 20.00 do 24.00. 
		  
			
			Na razstavi bo celostno predstavljena dvanajstletna zgodovina šole za sodobno umetnost Svet umetnosti. Poleg umetniških del bo na ogled tudi 
uredniško obdelan arhiv dogodkov, akcij, predavanj, delavnic, razstav. 
			  
			Sodelujoči umetniki:  
                Lada Cerar & Sašo Sedlaček, Alen Floričić, Marko A. Kovačič, Tanja Lažetić & Dejan Habicht, Ivan Marušić Klif 
			Kustosinja: Saša  Nabergoj 
			  Asistentka: Sonja  Zavrtanik 
			  Postavitev razstave: Damijan Kracina 
			  Produkcija: Zavod SCCA-Ljubljana 
			  Koprodukcija: Galerija Alkatraz / KUD Mreža 
			  
			SPREMLJEVALNI PROGRAM 
			Marko A. Kovačič: Sub-avkcija 
			  Torek, 10. novembra, ob 20. uri v Galeriji Alkatraz 
			
			Tečaj za kustose in serija predavanj sta leta 1997 nastala v  želji, da bi mlade bodoče strokovnjake spodbudili k usmerjenemu ukvarjanju s  sodobno umetnostjo. Ime Svet umetnosti,  ki ga je skovala Alenka Pirman (skupaj z Lilijano Stepančič iniciatorka  programa), je bil zavoljo svojega širokega, vseobsegajočega pomena mišljen  nekoliko ironično. Enajst tečajev in razstav, nekaj ducat predavanj, okroglih  miz, delavnic, seminarjev, študijskih potovanj in dobra stotnija sodelujočih pa  je pripeljalo do današnjega Sveta  umetnosti - šole za sodobno umetnost, ki je v svoji kompleksnosti,  raznolikosti in obsežnosti dorasla imenu.  
			V 4.380 dneh okoli sveta umetnosti ni pregledna razstava in izbor umetniških  del ni narejen na podlagi demokratičnega ključa: torej enakovrednega  predstavljanja izbora vsakega letnika. Kustosinja je postavila vsa dela, ki so  bila vključena v enajst zaključnih razstav tečaja za kustose, v okvir fizično  neobstoječe zbirke Sveta umetnosti,  ki so jo vsako leto dopolnjevale nove, glede na afinitete in znanja zelo  različne skupine tečajnikov. Vse generacije so se oblikovale znotraj konteksta  tečaja za kustose, njegovih omejitev in usmeritev, ki so jih narekovali  mentorji in nenavsezadnje celoten kontekst institucije, torej Zavoda  SCCA-Ljubljana, in seveda edina stalna prebivalka Sveta umetnosti, Saša (Glavan) Nabergoj. Le-ta je prvo leto  delovala kot asistentka, vsa naslednja pa kot vodja šole, včasih tudi  mentorica, vedno vpletena v vse nivoje vsebinskega in organizacijskega ustroja  programa. Izbor petih del iz zbirke enainosemdesetih je rezultat raznolikih  kriterijev: štela je vloga posamičnega dela v širšem opusu avtorja, njegova  umestitev v širši okvir tečaja, ključen pri izboru pa je bil tudi kontekst Galerije  Alkatraz, ki zadnji dve leti nudi domicil razstavnemu delu šole. 
			Svet umetnosti ima glede na obsežnost programa malo javnih  dogodkov, saj se bistveni procesi zaradi narave dela odvijajo v majhnih krogih  tečajnikov, seminaristov ..., čeravno bi bili zavoljo svoje vsebine zanimivi  tudi širši javnosti. Zato smo ob tej priložnosti še posebej skrbno raziskali  obsežen avdio-vizualni arhiv, ki se gradi od vsega začetka in ki je izjemno  dragocen, obenem pa zavoljo kroničnega pomanjkanja kadrov, časa in denarja, ki  pesti vse majhne organizacije, kreativno-kaotično (ne)urejen in premalo  dostopen raziskovalcem in študentom. V  4.380 dneh okoli sveta umetnosti bo tako ponudil uverturo v bodočo  študijsko-arhivsko platformo Sveta  umetnosti. V Galeriji Alkatraz bo predstavljen prvi del obdelanega arhiva  dogodkov, akcij, predavanj, razstav. Prvič bo tako na ogled kompilacija video  esejev, ki so v okviru seminarja nastajali od leta 2004. Izpostavljamo pa tudi  največjo dragocenost Sveta umetnosti in to je izjemna kakofonija sodelovanja številnih posameznikov, ki so v okviru Sveta umetnosti poučevali, sodelovali,  debatirali, izmenjavali ideje, razvijali skupne in ob oblikovanju sebe  sooblikovali tudi umetnostno sceno. 
			  
		      Lada Cerar & Sašo Sedlaček, Toilets /  Made in India, 2004 
			Na potovanjih je straniščna školjka, podobno kot  kontinentalni zajtrk, poseben luksuz ali dobrina, ki je v dvajsetem stoletju  postala standard civiliziranosti. Tip straniščne školjke je ne samo v  higienskem smislu, temveč tudi v nacionalnem postal nezamenljiva ikona. Žižek  je pisal o mnogoterih tipih stranišč in izpostavil nemško, francosko in  anglo-saksonsko stranišče kot primere, kako se nacionalni karakterji kažejo v  različnih tipih stranišč in načinu odplakovanja dreka. 
Ker sva potovala z letalom iz Evrope na vzhod, so se tipi  stranišč spreminjali glede na nacionalni karakter letališč. Do Indije sva v živo  spoznala vse Žižkove tipe, celo več, v Indiji sva naletela še na indijski  ''čučavac'' in evro-indijski tip školjke. Naštela sva pet različnih tipov,  katerih skice sva dala izvesti, v obliki gobelinov, pri indijskih tekstilnih  delavcih, ki so neprimerljivo cenejši od evropskih, in jih nato pripeljala  nazaj v Evropo.  
(Lada  Cerar & Sašo Sedlaček v Mumbaju, februar 2004) 
			  
	          Alen Floričić, Bez naslova   no. 01/01, 2001 
			V  videu se nam v nočnem prizoru skozi okno odpira nekoliko voajerističen pogled v  razsvetljeno dnevno sobo. V sobi, v katero kukamo, zaznavamo  sneženje televizorja in osebo na kavču. Ta oseba je avtor sam. Deluje kot  nekakšen hologram, ki izginja in se pojavlja, vendar njegovo pojavljanje ni  nikoli dokončno.  
		  
			      Marko A. Kovačič, Evropa (Na  smetišču zgodovine), 1997 
		Instalacijo z istim naslovom je umetnik postavil na prvi  razstavi Sveta umetnosti This art is  recycled leta 1997. Kovačič je nato proti koncu razstave pripravil  sub-avkcijo, kjer dražitelji niso višali cen, temveč so jih nižali. Instalacijo  je prodajal po delih, cene pa se je nižalo fizično, s poškodovanjem dela.  Kovačič je v ta namen ponudil nekaj orožij, od frače do macole.  
Pričujoča instalacija je ne ravno natančna kopija prve,  umetnik pa bo na podlagi preteklih izkušenj v torek, 10. novembra, ob 20. uri,  izvedel sub-avkcijo pod istimi pogoji in z istim orožjem. 
		  
	        Tanja Lažetić & Dejan Habicht, Govedji gulaš / Beef goulash, 1997 
		Kot študentki arhitekture se mi je oblikovanje objektov  zdelo zelo zanimivo. V nasprotju z dolgimi in zavitimi procesi, ki jih zahteva  arhitektura, lahko pri oblikovanju objektov obdržiš pregled nad celotnim  procesom, od ideje do realizacije. Leta 1993 sem srečala profesionalnega  fotografa Dejana Habichta, moje stanovanje pa se je polnilo z nenavadnimi  stoli, solatnimi skledami in torbicami. To sta bila oba razloga, zavoljo  katerih sem se nehala ukvarjati z objekti in začela s fotografijami. 
Eden zadnjih objektov, ki sem jih naredila, je bila  torbica, narejena iz konzerve "Govedji Gulaš", legendarnega jugoslovanskega  junk fooda. Poleti 1997 sva z Dejanom potovala po muzejih in galerijih v  Berlinu, Kasslu, Munstru, Amsterdamu in Benetkah. Dokumentarni material z  najinih potovanj sva predstavila tako, da sva prilepila fotografije na zid in  postavila torbico v stekleno vitrino.  
(Tanja Lažetić) 
	    
			    Ivan Marušić Klif, Bez naslova, 1993-1995 
	  Razstavljeno delo je svetlobna inštalacija, in sicer  gibajoče kovinsko telo z režami, osvetljeno od spodaj. Osvetlitev in  transparentnost omogočata ustvarjanje različnih svetlobnih barvnih ploskev,  projiciranih na strop.  
	  
			    Otvoritev 
			    foto: Dejan Habicht 
			        
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
			    
			    FOTOGRAFIJE ZA MEDIJE  
			    www.scca-ljubljana.si/arhiv/press/razstava-su 
			    
			Produkcija: SCCA,  Zavod za sodobno umetnost - Ljubljana  
              V sodelovanju z: KUD Mreža, Galerija Alkatraz 
			
			Program Svet  umetnosti podpirajo MOL, Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS in  Evropska kulturna fundacija.  
			  
         |