| 
             Kritična umetnost in odgovorna kultura:  
              Brez anestezije!  
            Okrogla miza 
            Ponedeljek, 7. 12.  2009, ob 12. uri 
Goethe Institut, Beograd  
            
			Okrogle mize na temo umetnosti kot kritične prakse se bo na  pobudo Artservisa udeležila umetnica iz  Slovenije, Milena Kosec. Okrogla  miza je del projekta Let's Talk Critic  Art(2009-2010), ki kritične  aspekte sodobne umetnosti v državah nekdanje Jugoslavije preizprašuje (okrogle  mize, javni intervjuji), dokumentira in arhivira (spletna dokumentacija,  publikacija). Projekt vodi kulturni portal SEEcult.org (Srbija) s partnerji SCCA-Ljubljana / Artservis (Slovenija), Kulturpunkt (Hrvaška) in Forum Skopje (Makedonija).  
			Kritična umetnost in  odgovorna kultura: Brez anestezije! 
			  Okrogla miza bo preizprašala pozicije, prakse in modele  kritične umetnosti na štirih primerih iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in  Makedonije. Ali so to:  
			
			  - impulzi in moč kritične umetnosti in odgovorne kulture?
 
			  - reprezentacija ali intervencija? 
 
			  - status quo ali korak naprej? 
 
			  - konfrontacija ali manipulacija?
 
			  - državna kulturna politika ali parcialna, pa  vendar fokusirana individualna praksa?
 
		     
			Udeleženci: Vladan  Jeremić (Beograd), Nataša Bodrožić (Zagreb), Milena Kosec (Ljubljana), Igor Toševski (Skopje)  
			  Moderatorka: Maja  Ćirić (Beograd) 
			  
			Predpostavimo, da odgovorna kultura ne nastaja iz soočenja umetnosti  in politike, ampak iz njunega medsebojnega in aktivnega razmerja. Jacques  Ranciere pravi, da kulturnokritičen politični subjekt ni niti politični lobi  niti posameznik, ki bi iskal ustrezne reprezentacije za svoje interese in  ideje. Politični subjekt je prazen operater, ki ustvarja situacije za politične  razprave tako, da neprestano izziva vzpostavljene okvire za identifikacijo in  topologijo. Da bi se pokazalo na nove oblike kritične subjektivnosti, je nujno  preizprašati odnos med institucijami in kulturnimi operaterji, in izpostaviti  potencial umetnosti za ustvarjanje radikalnega kritičnega védenja.  
            Ali kritična umetniška praksa sama sebe organizira, vrednosti  in perpetuira ali so to le proizvodi kulturne politike? 
            Ali kritična umetniška praksa podpira status quo družbenega  napredka ali je edinstveni mehanizem za kreiranje družbene odgovornosti, katere  potencial bi bilo potrebno še bolj vzpodbuditi? 
            Kakšno je razmerje kritične umetniške praksa do  socialistične dediščine? 
            Kakšna je pozicija kritične umetnosti v kapitalističnih  pogojih? Ali kritična umetnost deluje v kontekstu začetnih proizvodnih obdobij,  v katerih ima suženjsko vlogo, njen kritični potencial pa je anesteziran? Ali  deluje v kasnejših obdobjih monopoliziranega kapitalizma, ko se kritika ukvarja  s problemi kolonizirane subjektivnosti ?  
              Kako se uporablja in kako deluje kritična umetnost kot  orodje kritične teorije? 
            Kako reflektirati kritično prakso kot estetski sistem  umetnosti (Ranciere)?  
            Kateri so umetniški in kuratorski modeli, preko katerih se  kritična umetnost realizira? 
            Koga kritična umetnost nagovarja in kakšne strategije  vidnosti uporablja?  
            Kakšne so strategije in taktike kritične umetnosti izogibanja  vzvodom oblasti? Ali je kritična umetnost uspešna intervencija v družbenem  napredku ali konformistični vzvod za proizvodnjo hermetičnega znanja in  intelektualnih debat? 
            Kakšno je razmerje med subkulturo in kritično umetnostjo?  Kako se interpretira kritična umetnost v množičnih medijih? 
             
              
                  | 
               
             
			 Milena Kosec (Ljubljana) 
Po izobrazbi diplomirana inženirka matematike. Od leta 1988  deluje tudi na področju umetnosti. Prirejala je likovne razstave v domači hiši  in vrtu: v ne-strokovni, ne-profitni, ne-institucionalni galeriji Vili  Katarina. Njeno zelo znano delo je projekt Državica  Ptičjestrašilna, ki je bil predstavljen tudi v MGLC. Vse od začetka  ustvarjanja kot osnovni material za izražanje uporablja svoje odvečne predmete  in se postopoma odreka materialni (re)produkciji. Kot profesionalna umetnica  (od leta 2000) je bila uvrščena v vse pomembne pregledne razstave sodobne  slovenske umetnosti. Sodelovala je tudi na evropskem bienalu sodobne umetnosti  MANIFESTA 7 (2008) in na U3 - 3. trienale sodobne slovenske umetnosti v Moderni  galeriji Ljubljana (2003). Sama se naziva kot sodobna karierna umetnica in  zagovarja to, da morajo tudi umetniki biti plačani za svoje delo, na način, da  lahko preživijo, saj s svojim ustvarjanjem bistveno prispevajo k razvijajoči  kulturi in je proti izkoriščanju umetnikov s strani galerij. 
Več: www.3via.org/MilenaKosec 
            Več o ostalih udeležencih in okrogli mizi (pdf)  
            
			Projekt Let's Talk  Critic Art podpira Evropska kulturna fundacija.  
			  
         |