| 
		            Jurij Krpan s Polono Tratnik 
        
Pogovor in participatorna akcija    
          Četrtek, 17. 6. 2010 ob 20.00 
          Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana         
  
"Vloga Galerije Kapelica ni le v izbiranju  umetniških projektov, ki bodo predstavljeni v letnem programu ali zgolj v  odmerjanju časa temveč predvsem v tem, da bi kot produkcijska hiša kolikor se  le da aktivno sodelovala pri ustvarjanju boljših pogojev za umetniško  produkcijo. Glede na to, da Kapelica prostorsko oz. infrastrukturno ne more  ponuditi ateljejev, rezidenčnih uslug in svojega materiala kot bi ga prava  produkcijska platforma lahko, si v procesu nastajanja posameznih umetniških del  prizadevamo ustvariti pogoje za delu najbolj primerno predstavitev. 
Da bi bolje razumeli nastajanje umetniških  projektov, ki smo jih uvrstili v letni program Kapelice smo v preteklosti  večkrat poskusili z organizacijo internih predstavitev s katerimi bi v  neformalnih prezentacijah tekočega umetniškega ustvarjanja izmenjevali  informacije in izkušnje, se poučili o obstoječih spremljevalnih diskurzih in  glasno razmišljali o možnih oblikah končnih predstavitev. Taka skupinska  srečanja so se zaradi različnih razlogov pokazala kot manj uspešna, zato v  Kapelici večino pripravljalnih srečanj izvedemo individualno. 
  S Polono Tratnik smo v Galeriji Kapelica začeli  sodelovati že pred njeno prvo razstavo v Kapelici leta 2000 in tako traja že  več kot deset let. V procesu spremljanja njenega dela smo v Kapelici (poleg  običajnih galerijskih uslug) taktično predstavljali tudi druge umetnike in  skupine iz mednarodnega prostora in s tem aktivno ustvarjali pogoje za  razumevanje ustvarjalnega področja; to je biotehnologij, ki si jih je za način  svojega izraza izbrala Polona.  
S Polono Tratnik bomo v Projektni sobi predstavili  njeno delo in se pogovarjali o posebnostih, ki jih je potrebno poznati za  razumevanje le-tega. Govorili bomo o strateških dispozicijah v svetu umetnosti  kakor tudi o ključnih povezavah z znanstvenimi inštitucijami in  specializiranimi strokovnjaki. Dotaknili se bomo nekaterih teoretskih in  praktično-tehničnih aspektov njenega dela tako, da bodo obiskovalci lahko  sodelovali tudi sami." 
Jurij Krpan 
              
                  | 
               
             
			 Jurij V. Krpan  (1961) 
            V času študija  na ljubljanski Šoli za arhitekturo je razstavljal svoje konceptualne in  raziskovalne arhitekturne študije v galerijskih produkcijah. S svojim ZAVODOM  3A je na samostojnih razstavah in kot udeleženec arhitekturnih festivalov  gostoval po Sloveniji, Hrvaški, Bosni in Hercegovini, Srbiji, Italiji in  Portugalski. V svojem stanovanju je v koprodukciji z galerijio ŠKUC vodil  razstavni salon manjših formatov. Leta 1995 je diplomiral na Ljubljanski Šoli  za Arhitekturo. Na iniciativo Študentske organizacije univerze v Ljubljani  vzpostavi Galerijo Kapelica, ki jo vodi do danes. Kot kustos in selektor  sodeluje na več domačih in mednarodnih festivalih, največji mednarodni  produkciji do danes so organizacija in  umetniško vodstvo slovenskega pavilijona na 50. Beneškem bienalu leta 2003 in  konceptna galerija Cosinus v stavbi Evropske komisije v Bruslju. Septembra 2008  je na Ars Electronici v Linzu kuriral samostojno predstavitev umetniškega  profila galerije Kapelica (Featured Art Scene). Od leta 2004 do 2009 kot  direktor oddelka za umetnost pri Bienalu mladih Evrope in Mediterana (Bruselj)  skrbi za izboljšanje umetniške ravni Bienala. V okviru te organizacije je  uredil knjigo (ORIGINAL - 100 important BJCEM artists) o umetniški  relevantnosti bienala ob njegovi dvajsetletnici. Leta 2006 je bil kustos  Trienala sodobne slovenske umetnosti v Moderni galeriji v Ljubljani.V  koprodukciji Galerije Kapelica in projekta Cosinus s projektom Ekologija Tehno  uma predstavlja diskurz sodobne raziskovalne umetnosti v mednarodnem prostoru.  Leta 2010 je sodeloval v žiriji festivala Ars Electronice za nagrado Zlata Nike  v kategoriji Hibridne umetnosti, prav tako je kot žirant  festivala Share v Torinu sodeloval pri izboru  sodelujočih umetnikov. Jurij Krpan predava o umetniškem profilu galerije  Kapelica v Sloveniji, predvsem pa v tujini.  
            Že v svojih  arhitekturnih raziskovalnih projektih se je ukvarjal s semantiko umetniških  potez v produkciji zidave, v svojem galerijskem delu pa le še stopnjuje  poudarjanje pomenjanja umetniških del in njihovo taktično poseganje v sodobno  družbo. Fokus v produkciji Galerije Kapelica je že od vsega začetka na  umetniško produkcijo, ki si je polje znanosti in tehnologije vzela za predmet  svojega dela. V Kapelici so gostovali vsi najpomembnejši akterji na svetu  (Stelarc, Marcel-li, Survival Research Laboratories, Peljhan, Senclie, De  Marinis...). Kapelica je v Sloveniji in širše utirala prve korake že na  področju znanosti skozi umetnost (Symbiotica, De Menezes, Orlan, Tabar,  Tratnik, ...) in del, ki izhajajo iz tematiziranja človeške telesnoti (O.Kulik,  V.Delimar, R.Athey, Franko B, Eclipse, ...). V galeriji se zavzema za  dekonstrukcijo priviligiranega statusa galerije kot 'bele kocke' in  za kombiniranje umetniških izrazov, kjer ima  prednost pomenjanje. Galerijo za sodobne raziskovalne prakse potemtakem ne  razume kot rekreativni in kontemplativni   prostor za utrujene množice, temveč kot raziskovalno in testno platformo  za aktivno produkcijo in investiranje pomenov in preizpraševanje vrednot v  realnosti sodobne družbe. 
            
              
                  | 
               
             
             Polona Tratnik (1976, Slovenj Gradec) 
              Doc. dr. Polona Tratnik je leta 2007 doktorirala na UP Fakulteti za humanistične študije iz  filozofije in teorije vizualne kulture in leta 2008 na UP za doktorat na  prejela Bartolovo nagrado. Leta 2001 je magistrirala na Akademiji za  likovno umetnost Univerze v Ljubljani iz kiparstva, kjer je leta 1999 tudi  diplomirala iz slikarstva. Leta 1995 je po uspešno končanem šolanju na  Bežigrajski gimnaziji v Ljubljani maturirala. Za strokovno delo je prejela več  nagrad (Zlata ptica  2005, za delo v  vizualni kulturi, 2006; študentsko Prešernovo nagrado za  slikarstvo, 2000; Rotary Club za kiparstvo, 2001; nagrado Spletno  Pero za kratko prozo, 2005; nagrado Preglej za dramsko besedilo Čakalnica). Leta 2009 je bila nominirana za  nagrado Prešernovega sklada RS. Med doktorskim študijem je prejemala štipendijo  Ministrstva za kulturo RS za posebno nadarjene študente za deficitarni poklic  likovne kritičarke.  
Kot ustvarjalka in organizatorka  umetniških prireditev deluje v domačem in svetovnem prostoru že od leta 1997. Sodelovala  je na številnih kulturnih prireditvah svetovnega formata: Ars Electronica (Linz, 2008), Accidentes Controlades (Mexico City, 2008), Bios 4 (Sevilija, 2007), Vit<a>rti (Antwerpen, 2007), In Vivo in Vitro (Atene, 2006), Biennial for Electronic Arts (Perth, 2004), L'Art  Biotech (Nantes, 2003) idr. Je ena od svetovnih pionirk bio umetnosti.  Umetniško ustvarjanje se pri tem prepleta z znanostjo, še zlasti z  biotehnologijo. Leta 2005 je bila umetniška vodja mednarodnega festivala  sodobne eksperimentalne umetnosti Break 2.3, v  okviru katerega je organizirala tudi mednarodni znanstveni simpozij New  species in uredila istoimensko monografijo. Leta 1998 je v okviru Sveta  umetnosti SCCA opravila tečaj za kustose in so-kurirala projekt Obiskovalci /  Posjetioci (1999). Leta 2005 je v okviru zavoda Artreflect kurirala razstavo Zeleno, ki te  ljubim zeleno na gradu Kodeljevo. 
Na osnovi povabil je o sodobni  umetnosti predavala na več vidnih mednarodnih univerzah po svetu: Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM,  Mexico City), Capital Normal University v Pekingu, University for Political Sciences Beijing, University of Science and Technology of China,  Univerza v Beogradu, Tehnološko-metalurška fakulteta Beograd in University of Art and Design Helsinki Taik.  Redno sodeluje na mednarodnih konferencah in kongresih za estetiko: Art and  Science (UNAM, Mexico City, 2009), VII. Mednarodni kongres za estetiko,  Ankara (2007), III. Sredozemski kongres za estetiko, Portorož (2006), Philosophy  of Art and Literature: China/Slovenia, Slovenia/China (SDE, UP FHŠ, 2009), Art, Subversion,  and Madness (SDE, ZRC SAZU, 2008), Aesthetics in Slovenia (SDE,  Škuc, 2007), Filozofija umetnosti in literature: Kitajska/Slovenija,  Slovenija/Kitajska (SDE, FHŠ, 2009) idr. Redno objavlja prispevke o  umetnosti in predava tudi po kulturnih ustanovah (predavala je v UGM, v Pekarni,  v Umetnostni galeriji Slovenj Gradec, Moderni galeriji itd.). 
Trenutno izdaja znanstveno  monografijo Transumetnost. Kultura in umetnost v sodobnih globalnih pogojih pri založbi Goga (zbirka Anagoga), v letu 2009 je izdala znanstveno monografijo Konec umetnosti – genealogija modernega diskurza: od  Hegla k Dantu. V letu 2010 izdaja znanstveno monografijo Transumetnost: in vivo, ki je posebej  posvečena povezovanju umetnosti in znanosti na področju biotehnologije. Uredila  je monografije Art:  Resistance, Subversion, Madness, Prostori umetnosti, Break  2.3. Nove vrste. Je članica uredniškega odbora za znanstvene publikacije  pri založbi Goga (Anagoga), je  področna urednica za sodobne umetnosti in antropologijo kulture pri reviji Monitor ZSA, delala je kot urednica pri  revijah Likovne besede in Horizonti. Je znanstvena sodelavka na UP ZRS in docentka za  filozofijo kulture na UP FHŠ, kjer predava na vse treh študijskih stopnjah pri  več predmetih (Oddelek za kulturne študije). Na UP FHŠ je organizirala več  kulturnih prireditev in več let vodila filmski krožek. Dela na postdoktorskem  raziskovalnem projektu Kritiške, odporniške in  aktivistične strategije v sodobni umetnosti in kulturi (UP ZRS) in je vodja projekta Problemi filozofske epistemologije medkulturnosti (analiza  kitajske modernosti in sodobnosti) na UP FHŠ. V letu 2010 raziskovalno sodeluje pri projektu CMEPIUS (prek UP ZRS) in sicer se bo udeležila raziskovalnega gostovanja na  Norveškem. Od 2005 je sekretarka Slovenskega društva za estetiko, ki je društvo  v javnem interesu; od 2001 je članica izvršnega odbora in od  2000 aktivna članica – vse od 2001 so-organizira vsaj po en znanstveni kolokvij  letno. Leta 2006 je bila članica organizacijskega odbora III. Mediteranskega  kongresa za estetiko (organizacija: SDE in UP FHŠ, Portorož). 
Sodeluje pri projektih profesionalnega usposabljanja strokovnih delavcev v  vzgoji in izobraževanju v letih 2008–2011 (projekt ESS), in sicer na področju  socialnih in državljanskih kompetenc pri projektu, ki ga koordinira Pedagoška  fakulteta Univerze v Ljubljani (tematski sklop Spodbujanje medkulturnega dialoga),  in pri programu Kulturna zavest in izražanje  (področje filmske umetnosti) v sklopu projekta, ki ga koordinira UP Pedagoška  fakulteta (vključevanje kulturne vzgoje v izvedbene kurikule in dvig ravni  kulturne pismenosti v povezovanju s kulturnimi ustanovami). Je  soorganizatorka humanistične poletne šole META10, UP FHŠ, koordinatorica sklopa  za filozofijo. 
Kot kandidatka Ministrstva za kulturo je članica Razširjene  medpredmetne skupine za kulturno-umetnostno vzgojo na Zavodu za šolstvo RS, in  sicer za področje intermedijske umetnosti. 
                          Več: www.ars-tratnik.si 
			
			Studio 6 v letu 2010 
			Pogovor  Jurija Krpana s Polono Tratnik je prvi v seriji letošnjih dogodkov Studia 6. 22. junija sledi soočenje Nevenke  Šivavec z Andrejo Džakušič, v novembru pa napovedujemo pogovor Andreja Medveda z Emerikom Bernardom. 
            Studio 6 je za fokus leta 2010 izbral dolgoročno sodelovanje kuratorja z  umetnikom. Zanimajo nas tisti odnosi med vpletenima stranema, ki so utemeljeni  na kontinuiranem spremljanju umetniške prakse in kot taki vzpostavljajo osnovno  platformo kuratorskega delovanja, ki temelji na dolgoročno zastavljeni  izmenjavi (informacij, mnenj, zagat, znanj …) med obema vpletenima stranema –  umetnikom in kustosom. 
            
Studio 6 v letu 2010 podpirata Mestna občina Ljubljana,  Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo RS.  
			       
			[Objavljeno: 11. 6. 2010] 
  
         |