| 
		  Artservis praznuje devet let uspešnega delovanja 
        
        Marko Brecelj 
Javni intervju 
        Torek, 23. 11. 2010, ob 17. uri 
          Projektna soba SCCA, Metelkova 6,  Ljubljana 
          Moderatorka: Tanja  Lesničar - Pučko  
            Artservis bo 23. novembra praznoval  deveti rojstni dan. V tem času je kot spletni medij, ki si prizadeva izboljšati  produkcijske pogoje v umetnosti in kulturi, napaberkoval okrog 2.780 informacij  o razpisih, vabilih, natečajih, virih financiranja … Dnevno spletne informacije  pregleduje tudi do 500 uporabnikov, Artservisovo okrožnico pa danes bere že  6.371 naročnikov. 
              
            Za svoj deveti rojstni dan je Artservis v sodelovanju z Brez  žebljev in podstavkov v goste povabil Marka  Breclja, slovenskega kantavtorja in samozvanega mladinskega, kulturnega in  socialnega delavca. 
            Pogovor, ki ga bo vodila publicistka in prevajalka Tanja Lesničar – Pučko, bo osredotočen  na projekte v dolgoletni umetniški in aktivistični karieri Marka Breclja, ki so  bili deležni kakršnihkoli omejitev, prepovedi ali cenzure s strani politike,  religije, zakonodaje ... med njimi prodorne mehkoteroristične akcije. 
            Vabljeni! 
    
                 
                 
            Fotografije: Matevž Pucer 
            O umetniku 
 Marko Brecelj, slovenski kantavtor, samozvani mladinski,  kulturni in socialni delavec. Od leta 1991 vodi Mladinski, kulturni, socialni  in multimedijski center (MKSMC) Koper in Društvo prijateljev zmernega napredka,  ki letos beleži dvajsetletnico svojega delovanja. Ob tej častitljivi obletnici  so pripravili razstavo, ki je bila sprva na ogled v Pokrajinskem muzeju v  Kopru, trenutno (do 19. novembra) pa je na ogled v ljubljanskih Španskih  borcih. 
"Kako pregledno strniti  življenjepis skoraj petdesetletnika, ki že leta ne počne onega, kar bi mu bilo  najljubše, ampak tisto, kar misli, da je najbolj nujno? V sedemdesetih se je  potrdil in bil takoj v višku vpliva na generacije bodočih ustvarjalcev. V osemdesetih  se je manj posvečal svojem sinu kot pa samemu sebi. Deloval je na obrobju  javnega življenja, tiste pa, ki so ga hoteli pokopati je, poredkoma sicer,  demantiral z odličnimi pesmimi in neprekinjenim nastopanjem. V devetdeseta je  jurišal s soborko kot v tunel, ki mu ni videti konca, v boj za  "osvobojena" ozemlja - za mladinske (kulturne) prostore kjer lahko  dozorevajo generacije, ki se bodo morale spopasti z branitelji družbenega in  civilizacijskega propada."  
(iz biografije Marka Breclja) 
Sam svoj propagaj 
  Sedeminpetdesetič v  marec in v april  
  "Skoraj 58-letni  rabljeni kantavtor si domišljam, da še nikoli nisem bolje pel in igral svojih  »krav moznic«. Ko sem bil mlad, sta mi manjkali disciplina in vaja. Zdaj, ko  sem 25 kilogramov pretežek in je koža nagubana, brada pa bela, vadim vsak dan  in se pogostoma družim z najboljšo človekovo prijateljico, z Zmernostjo. Med  organizacijskim delom v koprskem Mladinskem, kulturnem in socialnem centru mi  izvajanje mojih starih, srednjih in novejših nevergreenov v jezikih matere Branke  in očeta Ivana pomeni morda tisto kar verujočim molitev. Svetega pisma nisem  nikoli bral, svoje pesmice pa znam skoraj vse na pamet. Dušo mi odpočijejo.  Verjetno imajo zdravilen učinek. Pridite na terapijo, obiščite spletno stran www.dodogovor.org" 
  (Marko Brecelj)  
O mehkoterorističnih akcijah 
  Mehkoteroristične akcije beležijo svojo zgodovino od leta  1999. Preddogodek mehkega terorizma se je spontano zgodil na sprejemu Ministra  za kulturo, sledile pa so neprimerno bolj konceptualno pripravljene in  osmišljene akcije, od performansa Antonu in Pohorskemu bataljonu (1999),  podelitve Šeligovega P-tiča (2001), bombardiranja ameriške ambasade in  slovenske vlade (2001) do zaglušitve zvonov oziroma Tapisiranega vnebovzetja  (2003), ko je 
  lok mehkoterorističnih akcij doživel vrhunec. Brecelj pravi,  »da mehkega terorizma ni konec, nikoli pa ni bil potegnjen ven iz konteksta  časa. Samo življenje inspirira mehki terorizem, on ni v prvem planu, v prvem  planu je samo delo, sam boj za to delo, mehki terorizem je le orodje.«  
  (Vir: Mehki terorizem. Pripoveduje Marko Brecelj iz Društva prijateljev zmernega napredka. Zapisala  Alenka Pirman, marca 2006.) 
O moderatorki 
 Tanja Lesničar –  Pučko 
  Leta 1986 je diplomirala na Filozofski fakulteti v  Ljubljani, oddelek za primerjalno književnost in oddelek za francoski jezik in  književnost. V letih od 1983 do 1987 je sodelovala v ženskem alternativnem  gledališču PPF, ki je bilo del širšega slovenskega alternativnega gibanja 80.  let, ki se je s kritičnostjo in humorjem lotevalo vladajočih ideoloških  obrazcev na področju politike, spolov in estetike. Od leta 1987 do danes je  zaposlena v časopisni hiši Dnevnik, najprej kot prevajalka, od leta 1991 pa kot  novinarka. Leta 1998 je bila v okviru postdiplomskih izobraževalnih programov  Courants, ki jih organizira Francosko ministrstvo za kulturo v sodelovanju z  Alliance française, v programu za področje gledališča. Prevaja iz francoščine  in hrvaščine. Kot novinarka piše o kulturi, literarne, gledališke in plesne  kritike. Od leta 2002 piše tedensko kolumno Na  preži za Dnevnikovo mnenjsko stran, v kateri obravnava kulturna, socialna  in politična vprašanja. 
O projektu 
  Pogovor je nadaljevanje projekta Let’s Talk Critic Art,  ki je že predstavil Andreja Rozmana – Rozo (Rozintetaer) in Tomaža Dernovška –  Vinčija (Muzej premoderne umetnosti), ki sta se uspela samoorganizirati in vzpostaviti  ustrezne pogoje za svojo produkcijo. 
Projekt vodi kulturni portal SEEcult.org (Srbija) s partnerji  SCCA-Ljubljana / Artservis (Slovenija), Kulturpunkt (Hrvaška) in Forum Skopje (Makedonija). Partnerji so  člani neformalne mreže kulturnih portalov inSEEcp,ustanovljene leta 2006 z namenom  povezovanja uredništev portalov in vzpodbujanja mednarodnega kulturnega  sodelovanja v državah nekdanje Jugoslavije.  
Projekt Let’s Talk Critic Art podpira Evropska kulturna fundacija.  
[Objavljeno: 17. 11. 2010] 
  
         |