| 
		 Neven Korda: 
        Klic divjine / The Call of the Wilderness  
        Ambient, instalacija in video objekt
		   
        Instalacija: 17.-29.  12. 2010, vsak dan med 17. in 20. uro  
          Performans Was ist Video, Neven Korda?: ponedeljek,  20. 12. 2010, ob 20. uri  
          Studio Osem, Soteska  8, Ljubljana   
            Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, našega  stalnega sodelavca na področju videa in arhivov.  
              
            Elektronsko sliko lahko gledamo s predmeti, ki jo  prikazujejo 'na sebi', tako da slika sveti proti gledalcu. Ali s predmeti, ki  izžarevajo svetlobo in sliko prepoznamo v odboju z neke površine.  
              Tako kot podoba ni vidna brez pogleda, metaforično tudi  današnje podobe niso vidne brez predvajalnikov. Formalni ustvarjalec prostora Klic divjine ni fizični volumen, temveč  svetloba, ki se jo vidi na virih, v zraku, ekranih in na odsevnih predmetih.  Svetloba, vzeta iz sveta, shranjena v video signal in vrnjena nazaj v svet. Ni  niti podoba, osvobojena svojega nosilca, niti nosilec, osvobojen svoje podobe –  kot subjekt nezakrit s podobo. Pravzaprav so gradniki Klica divjine tri  prispodobe: prispodoba o telesnosti podob, prispodoba dejanskega dogajanja in  prispodoba pogleda, ki ustvari podobo. Obiskovalec bo s svojim telesom motil  oz. vplival na stanja podob Klica Divjine. 
              (Neven Korda) 
              
                  | 
               
             
                        Neven Korda v  instalaciji Klic divjine raziskuje to, kar se dogaja v naši percepciji ob  vstopu v video prostor. Z drugimi besedami, ukvarja se z antropologijo video  podobe, pa tudi z arheologijo video podobe, v kolikor je vsak medijski zapis že  mogoče razumeti kot arhiv spominov. S prostorsko potopitvijo v video ambient  postane gledalčevo telo porozno. Postane dovzetno za prostor, začne vsrkavati  svetlobo, in kamere začnejo vsrkavati svetlobo telesa. Umetnik, ki je v primeru  video prostora režiser, nam zastavi navidez preprosto vprašanje "Kaj je  video?", na katerega odgovori "Video je svetloba.". Svetloba, ki se skozi medij  pretvori nazaj v svetlobo. A v tem primeru medij ni le kamera ali nosilec video  slike z vnaprej posnetim materialom, temveč je medij obiskovalčevo telo. Težnja  instalacije je, da bi združila trikotnik podoba – medij – telo v eno totalno  haptično izkušnjo. Obiskovalec, ki je soočen s svojo živo video zrcalno podobo,  je začuden kot v zrcalni fazi, ko je prvič konstituiral svojo subjektivnost.  Spozna tudi, da lahko s prostorom manipulira, a ne povsem, ker nekateri  elementi instalacije ostajajo zvesti svojemu ritmu, podvajanju, feed-backu.  Podvojitev telesa je poskus, da bi njegovo avratično moč prenesli v prostor.  Četudi je neka slika računalniško generirana, jo v percepciji zaznavamo s  semantičnimi orodji, ki so značilni za realne objekte, zato umetnik pravi, da  podoba nastane šele, ko jo mi zaznavamo, o njej mislimo. A prostor ni le  metafora, temveč fizični prestop v medijsko sliko. Podobe so abstrahirane in  simulirajo vidni prostor, ki v gledalčevi projekciji nadomesti mesto izkušnje,  nastopi vdor realnega.  
                        Neven Korda (1956) je videast in večmedijski umetnik z  dolgoletno umetniško prakso. Kljub uporabi lastnega arhivskega materiala ga  video ne zanima kot fetiš, temveč kot ritual, kot dogodek. 
            Ukvarja se z vprašanjem, kaj je bistvo videa kot umetniškega  izraza in videa kot medija. Govori o tako imenovanem čistem videu. Video je  začel uporabljati v začetku osemdesetih, kot član gledališke skupine FV 112/15,  ko se je na trgu pojavila cenovno dostopna video oprema. Je soustanovitelj FV  Videa, neodvisne video produkcije, ki je realizirala več umetniških, glasbenih  in dokumentarnih video projektov. Do konca osemdesetih je bil član skupine  Borghesia, kjer je bil odgovoren za vizualije na performansih in koncertih in  za režijo video spotov. Z Zemiro Alajbegović je deloval v umetniškem tandemu  ZANK. Posnela sta številne dokumentarne, glasbene in plesne videe. V zadnjih  letih raziskuje predvsem interakcijo med telesom, glasbo, zvokom in videom z  računalniško manipulacijo. Prav tako je režiser in avtor gledaliških  performansov. Deluje tudi kot mentor za video delavnice, ukvarja se z  arhiviranjem in hranjenjem video posnetkov.  
                        (Ida Hiršenfelder) 
                        Več 
            Avtor: Neven Korda  
Pretvorniki signalov: Brane  Ždralo  
Oblikovanje tiskovine: Lijana  Veličković  
Kustosinja: Jasmina  Klančar  
Strokovni tekst: Ida  Hiršenfelder  
Tehnična podpora: TomAge  servis  
Svetovalec: Stefan  Doepner  
Hvala: Janez  Štembergar, Aljoša Rot, Boštjan Čadež, Borut Kumperščak   
Produkcija: ZANK, zavod za umetniško in kulturno produkcijo, Česnikova 12,1000 Ljubljana, Slovenija (kontakt: Neven Korda, kordaan@gmail.com, tel.: 041 376 283)  
Koprodukcija: KUD  Mreža – Galerija Alkatraz, Zavod SCCA-Ljubljana, Kreativno društvo Studio osem 
Projekt je podprlo Ministrstvo za kulturo RS.   
[Objavljeno: 10. 12. 2010] 
			   
         |