Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Projekti sodelavcev
Mahony: Gum-Paste Incident
Razstava

Petek, 28. 10. 2011, ob 19. uri
Ex-garaža, Gregorčičeva 56, Maribor

Obveščamo vas o kuratorskem projektu naše sodelavke Sonje Zavrtanik.

Na Dunaju delujoča umetniška skupina Mahony (Clemens Leuschner, Stephan Kobatsch in Jenny Wolka) v svojih projektih med drugim raziskuje motive, povezane s potovanji, ki niso nujno samo geografska. Gre za potovanja v času, nekakšne arheološke odprave, s katerimi se prevprašuje preteklost v sedanjosti.

MahonyProjekt, s katerim se Mahony v Ex-garaži v Mariboru prvič predstavljajo slovenski publiki, jemlje za izhodišče zgodbo, ki je na začetku leta zelo odmevala v medijih. Gre za zgodbo o incidentu, povezanem s prodajo zbirke predkolumbovske umetnosti v Parizu. Znana pariška avkcijska hiša je na dražbi za neverjetno vsoto 2,9 milijona evrov med drugim prodala kamnit kip majevskega božanstva. 156 cm visoka polihromirana plastika, ki predstavlja na prestolu sedečo figuro, naj bi bila največji primerek kiparstva klasičnega majevskega obdobja. Primer ne bi bil nič posebnega, če se ne bi vpletle mehiške institucije, ki so na podlagi fotografij kipa ugotovile, da gre zgolj za ponaredek, ki naj ne bi ustrezal nobenemu stilu majevske umetnosti oziroma naj bi bil skupek različnih stilov, kar naj bi pričalo o njegovi neavtentičnosti. Francoske institucije so na drugi strani zagovarjale svoje trditve in poskuse diskreditiranja s strani mehiških institucij označile za ščitenje njihovih lastnih interesov oziroma za prizadevanje, da se mehiške starine ne bi smele več prodajati na javnih in zakonitih dražbah in bi se posledično razvil črni trg, kjer ne bi bilo nikakršne regulacije. Dejstva, da kip prihaja iz zbirke znanega zbiratelja umetnin, da je bil večkrat razstavljen in objavljen v katalogih ter da se o njegovi avtentičnosti ni do sedaj nikoli spraševalo, so bila za francoskega galerista dovolj močni argumenti v prid avtentičnosti predmeta. Razprave so se nadaljevale v nedogled, ne da bi prišle do kakršnegakoli zaključka. Obe strani sta se strinjali le v tem, da gre za edinstven predmet, ki pa je za eno predstavljal veliko umetnino in za drugo dober ponaredek.

Kip majevskega božanstva potuje v času znotraj konstruiranih zgodb francoskih galeristov in mehiških oblasti, po časovni premici nekje od leta 500 do leta 2010 našega štetja. Vsakokrat, ko se datacija na podlagi novih znanstvenih dokazov zdaj ene zdaj druge strani spremeni, se predmet premakne v času. Sam objekt obstaja v nekem smislu zgolj na miselni ravni in se zato nenehno izmika in spreminja. Pogojen je z intenziteto zgodb, ki jih posredujejo različne informacije, njegova končna interpretacija pa ostaja nedoločljiva. V kontekstu teh nesimetričnih interpretacij je podstavek umetnine edina oprijemljiva stvar in kot tak edini objekt, ki ga skupina Mahony postavi na razstavi.

Sonja Zavrtanik (kuratorica)

Umetniško skupino Mahony so leta 2002 na Dunaju ustanovili Andreas Duscha (1976), Stephan Kobatsch (1975), Clemens Leuschner (1976) in Jenny Wolka (1978). Živijo in delajo na Dunaju in v Buenos Airesu. Leta 2010 je Andreas Duscha zapustil skupino in se skoncentriral na samostojne projekte.
www.mahony.fm
www.emanuellayr.com

Kontakt za ogled po otvoritvi: 031 761914 (Miha)
EX-garaža

Podpora: Evropska prestolnica kulture 2012, Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Maribor, SONAL . fundacijasonda

[Objavljeno: 28. 10. 2011]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si