| 
             Studio 6 predstavlja: CAC Bukovje (SLO) in Studio Golo Brdo (CRO) 
Razstava, predavanje, čajanka 
            23. 11.–11. 12. 2011 
              Odprtje in predavanje: sreda, 23. 11. 2011, ob 18. uri  
            Galerija  Vžigalica, Trg francoske revolucije 7, Ljubljana 
              
            Tomislav  Brajnović z izbranimi umetniki iz razstavnega programa Studia Golo Brdo: Nemanja  Cvijanović, IRWIN, Dalibor Martinis, Vlado Martek in Goran Petercol. 
            Nina  Slejko in Conny Blom iz CAC Bukovje in njuna zbirka sodobne umetnosti: Rasmus Albertsen, Bababa  International, Donald Baechler, Conny Blom, Heath Bunting, Lado Darakhvelidze,  Eric Doeringer, Carl Johan Engberg, Gilbert & George, IRWIN (Roman  Uranjek), Lisa Jeannin & Rolf Schuurmans, Serkan Özkaya, Miha Perne, Magnus  Petersson, Daniel Segerberg, Mladen Stropnik, Nina Slejko, Johan Wik in Leon  Zuodar. 
            Kustosinji:  Saša Nabergoj, Sonja Zavrtanik 
              Asistentka:  Simona Žvanut 
              
            Spremljevalni  program:
            
             
              - Lina Džuverović: Pogovori:  Nič ni 'preveč diskurzivno', otvoritveno predavanje bo v angleščini, sreda, 23. 11. 2011, ob 18. uri, Galerija Vžigalica, Ljubljana
  
              - Čajanka z Lino Džuverović, petek 25. 11. 2011, ob 11. uri, CAC Bukovje, Bukovje 35, Postojna
 
             
              
 Program  Studio 6 sva leta 2004 zasnovali Barbara  Borčić in Saša Nabergoj v okviru  Zavoda SCCA-Ljubljana. Želeli sva pokazati celovitost umetnostnega konteksta,  ki (so)narekuje branje posamičnih umetniških del in spodbuditi pogovor o  referenčnih knjigah, o nedokončanih projektih, idejah, ki so zašle v slepo  ulico ... Zanimala naju je prepletenost posameznikov v svetu umetnosti, hkrati  pa sva poskušali spodbuditi diskusije med različnimi akterji – umetniki, kustosi,  kritiki; pa to ne samo o umetninah in razstavah, pač pa tudi o procesu, ki do  njih pripelje.  
Z  izbiro sodelujočih smo v okviru Studia 6 ustvarjali različne situacije, skozi  katere smo tako v teoriji kot v praksi preizkušali različne ravni delovanja in  sodelovanja v svetu umetnosti.  Prvo leto  smo vzpostavili petčlansko ekipo kustosov (Božidar  Zrinski, Bojana Piškur, Iztok Hotko, Alenka Gregorič in Saša Nabergoj), ki je tesno sodelovala  z vsakim od povabljenih umetnikov pri pripravi razstave in pogovora v Projektni  sobi SCCA. Tudi v naslednjih letih je bil poudarek na pogovoru, na diskurzivnem  dogodku, ki je spremljal razstavo – prostorsko specifično intervencijo v  pomensko in fizično nabit prostor Projektne sobe SCCA. K sodelovanju smo vabili  kustose, ki s svojim načinom delovanja vzpostavljajo zanimive modele in  odpirajo ključna vprašanja. Denimo, Petro  Kapš in Božidarja Zrinskega, ki sta se ukvarjala z vprašanjem moči kustosa  in naročenih del, ali Jurija Krpana,  Nevenko Šivavec in Andreja Medveda,  ki v lasten modus operandi vključujejo poglobljeno,  vztrajno in kontinuirano spremljanje in sorazvijanje umetniške prakse določenega  umetnika. 
Tokrat  Studio 6 zapušča prostor, ki je s svojo specifiko botroval njegovemu nastanku  in imenu – Projektno sobo SCCA na Metelkovi 6 – in gostuje v razstavnem prostoru  Galerije Vžigalica. Pričujočo priložnost izkoriščamo za refleksijo preteklega  dela, predvsem pa na podlagi preizkušanj različnih formatov delovanja tokrat poskušamo  pripraviti kompleksen projekt: razstavo sodobne umetnosti in hkrati prostor  sodelovanja, kontekstualizacije kuratorske in umetniške prakse in njene  recepcije ter prikaz alternativnih načinov delovanja in sodelovanja v svetu  umetnosti.  
K  sodelovanju smo povabili dva artists-run spaces,  ki s svojim načinom delovanja spodbujata širši razmislek o načinih in pogojih  razstavljanja umetniškega dela. Ki ju ne zanima spektakel, pač pa dolgoročno  delovanje, ukrojeno na lokalni kontekst. Povabili smo CAC – Conceptual Art Center  iz Bukovja (Slovenija) in Studio Golo Brdo (Hrvaška), katerih inspirativno in  konstruktivno delovanje spremljamo že dalj časa, da predstavita svoje kuratorsko-umetniško  delovanje in sodelovanje, obenem pa pripravita razstavo v galerijskem prostoru. 
  
Prispevek  Studia Golo Brdo smo zasnovali Tomislav  Brajnović, Saša Nabergoj in Sonja  Zavrtanik kot nadaljevanje večletnega sodelovanja trojice na različnih ravneh.  Tudi prispevek CAC Bukovje smo pripravili v sodelovanju z ustanoviteljema centra Nino Slejko in Connyjem Blomom – in tudi tu si obetamo dolgoročno sodelovanje. 
Na  razstavi bo sodelovalo pet umetnikov oziroma skupin iz preteklega programa  Studio Golo Brdo: Nemanja Cvijanović,  IRWIN, Dalibor Martinis, Vlado Martek in Goran Petercol. Vsak izmed njih je bil povabljen, da prispeva delo  po lastnem izboru, ki pa naj bo novejše in produkcijsko skromno. Tako smo  sledili principom, ki vodijo koncipiranje programa Studia Golo Brdo. 
  
CAC  Bukovje bo prvič v Ljubljani predstavil svojo majhno, a izjemno umetniško  zbirko,  sestavljeno iz velikih imen  sodobne umetnosti, ki sta jo Nina Slejko in Conny Blom vzpostavila po principu  alternativne ekonomije (pogosto menjave z lastnimi umetniškimi deli). 
 
Lina Džuverović: Pogovori:  Nič ni 'preveč diskurzivno' 
  predavanje 
Kuratorka  Lina Džuverović v svojih predavanjih razpravlja o vrednosti diskurzivnega  načrtovanja, pogovorov in improvizacije v kuratorstvu. S pregledom niza  kuratorskih modelov, ki so bolj usmerjeni na sam diskurz kot na končni  rezultat, bo predstavila ideje o skupnosti in medsebojni izmenjavi v povezavi s  sodobno umetnostjo. Sprašuje se, kaj se lahko sodobna umetnost nauči od  improvizirane glasbe, medtem ko se govori   dveh sodobenih  zgodovinskih primerih  praks, ki temeljita na procesu in diskurzu. Nanašajoč se na idejo Jean Luc  Nancya  o "biti skupen" in "začasnih avtonomnih področij" v sodobni umetnosti, bo  raziskala pomembnost  odlašanja z vrednotenjem kot merila  uspešnosti kuratorske prakse. 
 Lina Džuverović je od maja 2011  zaposlena kot kuratorka ustanove Calvert 22 v Londonu, edine neprofitne  ustanove v Veliki Britaniji, ki se posveča predstavljanju sodobne umetnosti in  kulture iz Rusije, držav članic Skupnosti neodvisnih držav in Vzhodne Evrope.  Preden je začela delati za ustanovo Calvert 22, je Lina sedem let delala kot  izvršna direktorica agencije za sodobno umetnost Electra v Londonu, ki jo je  soustanovila leta 2003. Projekti, ki jih je naročila, producirala in izpeljala  za Electro, vključujejo serijo Dirty  Literature – Umazana književnost (National Portrait Gallery, 2011), razstavo 27  Senses – 27 Čutov (Chisenhale  Gallery 2010; Kunstmuseet KUBE v Alesundu, Norveška, 2009), film/performans Perfect Partner – Popolni partner avtorjev Kim Gordon, Tonyja Ourslerja in Phila  Morrisona (Barbican Centre in evropska turneja, 2005), skupinsko razstavo Her Noise – Njen hrup (South London Gallery, 2005), serijo predavanj Sound And The Twentieth Century Avant Garde  – Zvok in avantgarda dvajsetega  stoletja (Tate Modern, 2004), svetovanje pri pripravi glasbe za filme Darie  Martin, sodelovanje s skladateljicama Zeeno Parkins in Majo Ratkje, inštalacijo The Sounds Of Christmas – Zvoki božiča Christiana Marclayja (Tate  Modern, 2004), Emotional Orchestra – Čustveni  orkester in Sheer Frost Orchestra – Orkester čista zmrzals Marine  Rosenfeld (Tate Modern 2005), program Once  Seen – Enkrat videno za British  Council (Oslo in Tromso, Norveška) in številne druge projekte. 
Leta 2009 je bila ena od dveh  kuratork 5. Nordskega bienala sodobne umetnosti Momentum (Moss, Norveška), za katerega je s sokuratorko Stino  Högkvist, sodelavko Narodnega muzeja v Oslu, pripravila razstavo na več  prizoriščih z naslovom Favoured Nations – Najbolj zaželjene države. Bila je  tudi svetovalka pri razvoju blagovne znamke in mednarodni marketinški  strategiji bienala in članica uredniškega sveta za publikacijo bienala, ki jo  je izdala norveška založba Torpedo. Leta 2006 ji je Arts Council England  (Angleški svet za umetnost) podelil naziv Decibel Mid-Career Curatorial Fellow  za leto 2006 ter nagrado v vrednosti 50.000 funtov, namenjeno poklicnemu  razvoju in raziskavam in razvoju večje razstave.   
Pred tem je bila Lina zaposlena  kot kuratorka medijskih umetnosti v Londonskem Institute of Contemporary Arts,  še pred tem pa je zasedala različne vodstvene položaje v kulturnem sektorju.  Med drugim je delala kot urednica spletnih strani revije The Wire, ene od vodilnih mednarodnih revij za glasbo, urednica  spletnih strani revije Mute in vodja  izobraževanja pri Centru za filmsko, video in digitalno umetnost Lux. Lina je v  več Evropskih državah, med drugim na Norveškem, Slovaškem, v Srbiji, Sloveniji  in Romuniji, pripravila in izpeljala tudi številne projekte, ki jih je  financiral British Council. 
Poleg tega  kot gostujoča predavateljica v tujini redno predava o sodobni umetnosti in piše  besedila za tuje publikacije. Njeni članki so bili med drugim objavljeni v  revijah Contemporary, Art Review, Artforum in The Wire. 
              
                  | 
               
             
VEČ:  
Fotografije za medije
               
              
            
Produkcija: Zavod SCCA-Ljubljana 
  Koprodukcija: Muzej in galerije  mesta Ljubljana  
  Projekt so podprli: Mestna občina  Ljubljana – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS, Mesto Rovinj  
  Zahvala: Mednarodni grafični  likovni center (MGLC)  
           	[Objavljeno: 9. 11. 2011] 
			   
        
      
     
        
     | 
     |