Aktivnosti sodelavcev & Postaja DIVA Neven Korda:
NI VRNITVE: VSEBINA + MEDIJ = PODOBA?
Predavanje
Torek, 10. 1. 2012, ob 21. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
29. decembra 2011 je v svojem ateljeju Neven Korda izvedel samoperformans NI VRNITVE. Predavanje VSEBINA + MEDIJ = PODOBA? je nadaljevanje tega dogodka, predvsem v smeri zanimanja in potreb Postaje DIVA pri definiranju lastnosti nosilcev video vsebin.
VSEBINA + MEDIJ = PODOBA?
Video praksa je v prvem desetletju 21. stoletja dokončno prešla z video trakov in preddefinirane velikosti slike na trde diske in "po računalniško" odprtimi velikostmi slike. Ta prehod ne vključuje le preproste zamenjave enega medija (magnetnega traku) z drugim (trdim diskom). Mogoče je to tako videti iz perspektive zabavnih in kulturnih industrij, ko se vedno znova na vedno novih nosilcih pojavljajo vedno iste vsebine. Pravzaprav je videti, da te industrije niso rabile niti digitalizacije niti interneta. Lahko bi še stoletja funkcionirale tako, kot so še pred nastankom digitalnih tehnologij. Digitalizacija v kulturno-zabavno industrijo ni prinesla novih pogledov in novih vsebin. Po naravnih zakonih je to tudi nemogoče.
In perspektiva kulturno-zabavnih industrij je širše prevladujoč (tako rekoč splošni) diskurz v družbah. Enako velja tudi za področje videa.
Za ilustracijo tega prehoda bo služila moja lastna video praksa zadnjega desetletja, ki se je odvijala na polju ustvarjanja oblik, ki omogočajo opazovanje videa. Gre predvsem za procesiranje videa v plesnih performansih z manipulacijo signalov v živo, z izpeljavo tega osnovnega polja v filmske projekcije v živo, instalacije in video objekte. Forma samoperformansa pa ta polja združuje z uporabo lastnega telesa kot vira živega dogajanja. Tukaj, v tem telesu, je stik oz. prekrivališče med vsebino in medijem.
Tehnološka narava videa je kontemplativna, ker omogoča neomejeno število procesov brisanja, prekrivanja, vrivanja. Ta kontemplativnost video medija pa je globlja od nivoja video tekstur, ki vstopajo v tako grajeno konstrukcijo. Kontemplacijo vključujem že v stanjih predpodob, v izdelavi pravil računanja bodoče podobe oz. projektiranja načina izvajanja bodoče teksture. Tako postane kontemplativen sam proces nastanka podobe. Takšna podoba je nefiksirana, obstaja le v trenutku izvajanja, je vedno novo valovanje.
Skratka, z izdelavo krogotoka nastanka video podobe se razteguje čas, ki je na voljo za opazovanje procesov. Pomembna je intenca živega procesiranja in ne shranjevanja podob. V večji meri se izključuje editiranje (urednikovanje mrtvih procesov) na račun večjega poudarka na valovanju oblik, kar je izvirno medijsko ustvarjanje.
Vztrajanje videa v intermedijskem področju je poetično dejanje. Od razstavljanja tekstur na praelemente do generiranja tekstur in postavljanja enačaja med temi postopki. Pomensko "globino" omogoča večplastnost (multilejering) "tekstov", "besed", "stališč". Čas je kategorija, s katero si pomagamo misliti. Video tehnologija pa lahko to kategorijo uporablja kot izrazno sredstvo. Obstaja pa še druga stran: izkušnja nastajanja mnoštva podob kot rezultata različne medsebojne povezljivosti, prekrivljivosti in frekvenc sosledja.
Neven Korda
ZAHVALA AVTORJA
Rad bi se zahvalil Boštjanu Čadežu, Branetu Ždralu, celotni Cirkulaciji 2, ki so mi neposredno pomagali pri tem projektu in brez pomoči katerih bi bil zdaj bistveno bližji začetku, kot sem. Upam, da jih ne bom razočaral.
Hvala tudi Boštjanu Kumperščaku, Luki Prinčiču, Galeriji Alkatraz, SCCA-Ljubljana, Bojanu Anđelkoviću za pomoč in izkazano zaupanje.
Vsi našteti in še kdo so mi pomagali poiskati poti do posameznih rešitev ali me še kako drugače spodbujali pri delu.
|
Neven Korda je umetnik, ki deluje na področju performativnih in projiciranih umetnosti. Raziskuje, prakticira in beleži čisto video umetnost v smislu raziskovanja video signala in ne žanrov ali vsebin, ki jih video posreduje. Ustvarja umetne, videu imanentne situacije, ki potrebujejo interakcijo telesa, glasu, zvoka in videa v živo ter računalniško posredovanje. Tovrstno ukvarjanje z videom je bilo zastavljeno na treh področjih: večmedijski performansi z manipulacijo s signali v živo, večmedijske instalacije, izpovedni filmi. Je režiser in avtor gledaliških predstav, avtorskih filmov, dokumentarcev in video spotov, obenem pa mentor in izvajalec delavnic uporabnega videa. Dejaven je na področju arhiviranja in ohranjanja video zapisov.
Projekt (predstavitev poti in rezultatov) je realiziran s pomočjo štipendije za intermedijsko področje Ministrstva za kulturo RS, ki jo je prejel avtor v letu 2011.
Predavavanje podpira ERSTE Stiftung (kot del projekta Video obrat/A Video Turn).
[Objavljeno: 6. 1. 2012]
|