Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Aktivnosti sodelavcev & Postaja DIVA
Neven Korda:
NI VRNITVE: VSEBINA + MEDIJ = PODOBA?

Predavanje

Torek, 10. 1. 2012, ob 21. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

29. decembra 2011 je v svojem ateljeju Neven Korda izvedel samoperformans NI VRNITVE. Predavanje VSEBINA + MEDIJ = PODOBA? je nadaljevanje tega dogodka, predvsem v smeri zanimanja in potreb Postaje DIVA pri definiranju lastnosti nosilcev video vsebin.

Neven Korda, Ni vrnitve

VSEBINA + MEDIJ = PODOBA?

Video praksa je v prvem desetletju 21. stoletja dokončno prešla z video trakov in preddefinirane velikosti slike na trde diske in "po računalniško" odprtimi velikostmi slike. Ta prehod ne vključuje le preproste zamenjave enega medija (magnetnega traku) z drugim (trdim diskom). Mogoče je to tako videti iz perspektive zabavnih in kulturnih industrij, ko se vedno znova na vedno novih nosilcih pojavljajo vedno iste vsebine. Pravzaprav je videti, da te industrije niso rabile niti digitalizacije niti interneta. Lahko bi še stoletja funkcionirale tako, kot so še pred nastankom digitalnih tehnologij. Digitalizacija v kulturno-zabavno industrijo ni prinesla novih pogledov in novih vsebin. Po naravnih zakonih je to tudi nemogoče.
In perspektiva kulturno-zabavnih industrij je širše prevladujoč (tako rekoč splošni) diskurz v družbah. Enako velja tudi za področje videa.

Za ilustracijo tega prehoda bo služila moja lastna video praksa zadnjega desetletja, ki se je odvijala na polju ustvarjanja oblik, ki omogočajo opazovanje videa. Gre predvsem za procesiranje videa v plesnih performansih z manipulacijo signalov v živo, z izpeljavo tega osnovnega polja v filmske projekcije v živo, instalacije in video objekte. Forma samoperformansa pa ta polja združuje z uporabo lastnega telesa kot vira živega dogajanja. Tukaj, v tem telesu, je stik oz. prekrivališče med vsebino in medijem.

Tehnološka narava videa je kontemplativna, ker omogoča neomejeno število procesov brisanja, prekrivanja, vrivanja. Ta kontemplativnost video medija pa je globlja od nivoja video tekstur, ki vstopajo v tako grajeno konstrukcijo. Kontemplacijo vključujem že v stanjih predpodob, v izdelavi pravil računanja bodoče podobe oz. projektiranja načina izvajanja bodoče teksture. Tako postane kontemplativen sam proces nastanka podobe. Takšna podoba je nefiksirana, obstaja le v trenutku izvajanja, je vedno novo valovanje.
Skratka, z izdelavo krogotoka nastanka video podobe se razteguje čas, ki je na voljo za opazovanje procesov. Pomembna je intenca živega procesiranja in ne shranjevanja podob. V večji meri se izključuje editiranje (urednikovanje mrtvih procesov) na račun večjega poudarka na valovanju oblik, kar je izvirno medijsko ustvarjanje.

Vztrajanje videa v intermedijskem področju je poetično dejanje. Od razstavljanja tekstur na praelemente do generiranja tekstur in postavljanja enačaja med temi postopki. Pomensko "globino" omogoča večplastnost (multilejering) "tekstov", "besed", "stališč". Čas je kategorija, s katero si pomagamo misliti. Video tehnologija pa lahko to kategorijo uporablja kot izrazno sredstvo. Obstaja pa še druga stran: izkušnja nastajanja mnoštva podob kot rezultata različne medsebojne povezljivosti, prekrivljivosti in frekvenc sosledja.

Neven Korda

ZAHVALA AVTORJA
Rad bi se zahvalil Boštjanu Čadežu, Branetu Ždralu, celotni Cirkulaciji 2, ki so mi neposredno pomagali pri tem projektu in brez pomoči katerih bi bil zdaj bistveno bližji začetku, kot sem. Upam, da jih ne bom razočaral.
Hvala tudi Boštjanu Kumperščaku, Luki Prinčiču, Galeriji Alkatraz, SCCA-Ljubljana, Bojanu Anđelkoviću za pomoč in izkazano zaupanje.
Vsi našteti in še kdo so mi pomagali poiskati poti do posameznih rešitev ali me še kako drugače spodbujali pri delu.

Neven Korda je umetnik, ki deluje na področju performativnih in projiciranih umetnosti. Raziskuje, prakticira in beleži čisto video umetnost v smislu raziskovanja video signala in ne žanrov ali vsebin, ki jih video posreduje. Ustvarja umetne, videu imanentne situacije, ki potrebujejo interakcijo telesa, glasu, zvoka in videa v živo ter računalniško posredovanje. Tovrstno ukvarjanje z videom je bilo zastavljeno na treh področjih: večmedijski performansi z manipulacijo s signali v živo, večmedijske instalacije, izpovedni filmi. Je režiser in avtor gledaliških predstav, avtorskih filmov, dokumentarcev in video spotov, obenem pa mentor in izvajalec delavnic uporabnega videa. Dejaven je na področju arhiviranja in ohranjanja video zapisov.

Projekt (predstavitev poti in rezultatov) je realiziran s pomočjo štipendije za intermedijsko področje Ministrstva za kulturo RS, ki jo je prejel avtor v letu 2011.

Predavavanje podpira ERSTE Stiftung (kot del projekta Video obrat/A Video Turn).

Erste Stiftung

[Objavljeno: 6. 1. 2012]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si