| 
            Svet umetnosti, 
Letnik 14 
Serija javnih predavanj o kuratorski in institucionalni praksi 
           Andrzej Szczerski:  Kuratorstvo in pomembnost umetnine 
          Predavanje 
          Četrtek, 12. 4. 2012,  ob 20. uri 
            Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
			
			Delo kustosov pogosto vidimo kot nekakšno podporo umetnosti  in družbi, ki poskuša zapolniti vrzel med umetnikom in občinstvom. Kustosi so  zato prisiljeni v prevajanje umetnin v jasna sporočila, relevantna za trenutno  socialno in politično življenje. Tovrstna drža zlahka vodi k poenostavljanju  razstav, ki utegnejo postati preveč odvisne od trenutne intelektualne mode in  obče sprejete kot pomembne za družbo. Takšno stališče pa najpogosteje vodi k  poudarjanju političnega aspekta umetnine, še posebej, če se umetnosti pripisuje  ključno vlogo na prehodu iz totalitarne preteklosti v demokratično prihodnost.  
            Sam bi rad, prav nasprotno, razumel razstavo kot obliko  izražanja, ki jo tvorijo in določajo umetnine s svojimi specifičnimi  lastnostmi. Razstave se potemtakem lahko nanašajo na umetnostnozgodovinske  pojme, kot so ”forma”, ‘’simbol”, ”ikonografija”. Ključ za postavitev razstav  je lahko že sama pojavnost umetnin, ki jih je moč razumeti zgolj na podlagi  njihovih avtonomnih lastnosti. Pri tem pa pozicija kustosa ne izgubi svoje  kritičnosti, gledalca tudi ne postavi v pasivno vlogo, ampak mu ravno omogoča  dialog z razstavljenimi umetninami. 
            Predavanje bo ponazorjeno s primeri z dveh razstav: Modernizacije 1918–1939. Popolna prihodnost v  Muzeju umentosti v Łódźu (2010), ki sem jo sam kuriral, in Moč fantazije. moderna in sodobna poljska umetnost v BOZAR Bruselj  (2011), pri kateri sem bil so-kustos. 
            Andrzej Szczerski  
            Predavanje bo v  angleškem jeziku. 
          
             Andrzej Szczerski je  profesor na Inštitutu za umetnostno zgodovino (Jagiellonian Univerza v Krakovu)  in vodja podiplomskega študija za kuratorstvo. Bil je gostujoči predavatelj na  Goethe Univerzi v Frankfurtu (2003) in St. Andrews Univerzi (2004). Je avtor  več knjig, med drugim: Patterns of  Identity. The Reception of British Art in Central Europe c. 1900 (Krakov,  2002) in Modernizations. Art and  Architecture in the new states of Central Eastern Europe 1918–1939 (Łódź,  2010). Bil je sourednik The Mousetrap  Book. On dealing with art institutions in contemporary curatorial practice (Gdańsk  – Frankfurt, 2007). Leta 2010 je kuriral razstavo Modernizations 1918–1939. The Future Perfect v Muzeju Sztuki (Muzej  umetnosti) v Łódźu in bil leta 2011 so-kustos razstave v Palais des Beaux-Arts  BOZAR v Bruslju The Power of Fantasy.  Modern and Contemporary Art from Poland. Trenutno je predsednik poljske  sekcije AICE. 
Več na strani Sveta Umetnosti, Serija predavanj 
Predavanje je podprto v obliki dotacije po programu Vseživljenjsko učenje (partnerstvo Leonardo da Vinci).
  
    
			
            [Objavljeno: 4. 4. 2012] 
              
         |