Postaja DIVA na Filozofski fakulteti v Splitu
Predstavitev na Oddelku za umetnostno zgodovino pri predmetu Zaščite spomenikov
Ponedeljek, 23. 4. 2012, ob 12.15
Hrvojeva ulica 8, učilnica H6, Split
Sodelavca Postaje DIVA, Ida Hiršenfelder in Miha Colner, kritika, publicista in kustosa, bosta študentom umetnostne zgodovine v okviru predmeta Zaščita spomenikov predstavila spletni in fizični arhiv video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA. Splitskim študentom bosta na primeru Postaje DIVA predstavila koncipiranje neinstuticionalnega video in novomedijskega arhiva v vsej njegovi celovitosti, od fizične videoteke in študijske knjižnice do digitalnega arhiva. Spregovorila bosta o koncipiranju arhiva, sodelovanju z video umetniki in orisala nekatere zagate pri urejanju arhivskega gradiva.
V uvodu predavanja si bodo študenti ogledali video esej DIVA v Galeriji Škuc avtorice Nike Grabar, ki je dokumentiral ozadje koncipiranja in postavitve študijske razstave fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti Postaja DIVA leta 2009 v galeriji Škuc. Avtorica video eseja razgrne nekatera ključna vprašanja hranjenja avdiovizualnih del, ki jih spremljajo nestabilnost medijskih nosilcev, različna vprašanja glede kategorizacije del, vprašanje digitalizacije in hranjenja originalov, kakor tudi arheologija novih medijev.
V teoretskem delu predavanja pa bomo študentom predstavili splošen okvir razumevanja arhivov na primeru Faucaultovih in Groysevih tekstov, v praktičnem delu predavanja bomo predstavili konkretno ukvarjanje z video materiali (nosilce, kategorizacijo, teksonomijo video jezika in vzpostavitev fizičnega in spletnega portala Postaja DIVA).
|
Postaja DIVA je primarno spletni in fizični arhiv video in novomedijske umetnosti, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja video in novomedijske umetnosti. Vsebuje že več kot tisoč enot avtorskih, dokumentarnih in glasbenih video del umetnikov, umetnic in skupin iz slovenskega prostora v razponu od leta 1969 do danes – to je prva in temeljna kategorija arhivskega gradiva. V arhivu pa poleg umetniških del hranimo tudi dokumentarne posnetke in televizijske oddaje o videu, novih medijih, dogodkih, posamičnih umetnikih in umetnicah. Takšno gradivo je pomemben vir za raziskovanje in razumevanje, ki prispeva tako k interpretaciji umetnin kakor tudi k razkrivanju konteksta.
Za povabilo se zahvaljujemo Filozofski fakulteti Split, Oddelku za umetnostno zgodovino, Jasni Jakšić in Ivani Čapeta.
Več:
[Objavljeno: 21. 4. 2012]
|