Aktivnosti sodelavcev
Neven Korda: Nanomorfoze
Instalacija
24.-30. 12. 2012
Strupena galerija Lepe Žoge, Celovška cesta 43, Ljubljana
Odprtje v ponedeljek, 24. decembra, ob 21. uri
Nanomorfoze upodabljajo sodobno pusto deželo podob. Puščobni in zatohli ritem časa, ki nas s populizmom vleče med hlapce. Ujetost v srečanja, ki se začenjajo, v želje, ki so nakazane. Bežni in nestrpni trenutki plastijo vizualne ravnine. Med projekcijami se pretakajo varljive in neulovljive podobe.
Naslov je besedna igra na temo sodobnih znanstvenih dognanj. Kot igra z besedami se vpisuje v polje romantičnih dojemanj sveta in ne njegove znanstvene razlage. Celotna instalacija je prispodoba pomembnosti izredno majhnih razlik. Ravno tako je proces, ki bo ustvaril instalacijo, analiza video signala, prispodoba znanstvenih postopkov iskanj razlik in odklonov med opazovanimi veličinami. Vse te prispodobe zunaj umetniškega sveta pa so v svojem svetu, svetu umetniške povednosti, konkretno izrazno sredstvo. So realni svet, ki lahko nastopa kot prispodoba za nekaj v neki drugi realnosti – v znanstveni, kulturološki, politični ...
Liki - realni, fantazmagorični in konstruirani. Liki učinkujejo kot projekcijski zaslon za naše iluzije, želje in fantazme. Liki so izurjeni v maškaradi, funkcija identitete likov je zastiranje, mimikrija, travestija, videz in dozdevek. Videti je, da videz zakriva bistvo, a videz zakriva nič, in v tem so podobe likov univerzalne.
Liki v zgodbi o večnem privlačevanju in odbijanju: kljub temu da si želimo bližine, nas spremlja prekletstvo največje ljubezni – ljubezni do nas samih. Nič novega: "Enkratnost trenutka. Enkratnost izkustva. Enkratnost naših življenj."
Okolje, v katerem je možno postaviti instalacijo Nanomorfoze, je okolje proizvodnje video signala. Emulacija tega procesa je ustvarjena z intermedijskim orodjem, ki zares obstaja le v trenutkih, ko nekaj proizvaja. V pretoku časa, v nenehnem gibanju ustvarja vedno isto celoto. Celoten tako ustvarjen prostor je vir informacij za nadaljnje moduliranje stvarnosti instalacije. Enakomerno in krmiljeno gibanje, ponavljajoče se po isti poti (v zanki), je v času trajanja nekakšen zamrznjen interval gibajoče se slike. Gibanje samo je prispodoba zamrznjenega časa. Gibajoča se tipala omogočajo opazovanje časa ter medsebojno vplivanje opazovanega in opazovalca. Pri tem s preprostimi posegi (predvsem v načinu razmišljanja) opazovalec postane opazovani objekt in obratno. Funkcije in objekti v mnogoterosti ustvarjajo širše, večpomenske fizične in projicirane slike oz. konstrukcije.
|
Neven Korda je videast in večmedijski umetnik z dolgoletno umetniško prakso. Ukvarja se z vprašanjem kaj bistvo videa kot umetniškega izraza in videa kot medija. Govori o tako imenovanem čistem videu. Video je začel uporabljati v začetku osemdesetih, kot član gledališke skupine FV 112/15, ko se je na trgu pojavila cenovno dostopna video oprema. Je soustanovitelj FV Videa, neodvisne video produkcije, ki je realizirala več umetniških, glasbenih in dokumentarnih video projektov. Do konca osemdesetih je bil član skupine Borghesia, kjer je bil odgovoren za vizualije na performansih in koncertih in za režijo video spotov. Z Zemiro Alajbegović je deloval v umetniškem tandemu ZANK. V devetdesetih je delal tudi kot video montažer, avtor TV podob, režiser in realizator projektov in tv oddaj. Na prelomu tisočletja se je (spre)obrnil k raziskovanju, prakticiranju, beleženju čiste video umetnosti.
|
Avtor: Neven Korda
Kuratorka: Jasmina Klančar
Strokovno besedilo: Ida Hiršenfelder
Oblikovanje tiskovin: Lijana Veličkovič
Tehnična izvedba: Denis Dautovič
Tehnični skrbnik: Branko Ždralo
Produkcija: Zavod Zank
Koprodukcija: Strup produkcija
Projekt podprt s strani MIZKŠ.
[Objavljeno: 22. 12. 2012]
|