| 
              Postaja DIVA v sodelovanju z Rdečimi zorami 
            Nataša Skušek: Pravi moški 
            Videoinstalacija in pogovor z umetnico 
            Četrtek, 7. 3.  2013, ob 20. uri 
            Projektna  soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
            Videoinstalacija bo na ogled tudi v petek, 8. 3., med 10. in 17. uro. 
			
			  
			SCCA-Ljubljana ponovno  sodeluje z mednarodnim feminističnim in queerovskim festivalom Rdeče  zore. V okviru 14. edicije festivala sodelujemo pri projektu Nataše Skušek, vizualne umetnice, ki  pri svojem delu uporablja in kombinira različne medije.  
            Zbirka videov Nataše Skušek  se nahaja v SCCA Digitalnem video arhivu Postaja  Diva. V njenih delih prevladuje tematika neenakopravnega položaja žensk  v sodobni družbi. Avtorica pogosto problematizira zakoreninjene samoumevnosti,  stereotipe in vloge, ki jih družba pripisuje in predpisuje ženskam. Nosečnost,  materinstvo, gospodinjstvo, partnerski odnosi, prehranjevanje, prosti čas,  izgled in fetišizacija ženskega telesa so elementi, ki tvorijo vsebino njenih  del. 
            PREDAVANJE 
              V svojem predavanju se bo  umetnica osredotočila na umetniška dela (videi, fotografije), ki se dotikajo  feminističnih tem. V tem kontekstu nikakor ne moremo mino njene razstave Mamica, dojilja, žena, negovalka (Center  in Galerija P74, 2006), v kateri se je posvečala psihični in fizični  nezmožnosti izpolnjevanja številnih družbenih vlog, avtomatično pripisanih  ženskam. V sklopu razstave je prikazala video Fliperautomat,  v katerem je na humoren način predstavila štiri dejavnosti, ki veljajo za  samoumevna ženska opravila. V videu je ženska kakor žogica v avtomatu, ki skače  med vlogami mamice, žene, dojilje in negovalke. Z umetniškim delom, ki se  navezuje tudi na njeno življenje, je opozorila na vprašanje, kam poniknejo  umetnice. 
            Z umetniškim delom Ekstaza,  ki razkrinkava mit čudovitega materinstva, je želela poudariti odrekanje  matere. Dojenje, ki ga ponavadi mediji prikazujejo z idealiziranimi prizori  nežnosti, je v videu prikazano v zamolčanih razsežnostih: bližnji posnetki  avtoričinega obraza so med dojenjem polni grimas bolečine. Otroci med  hranjenjem namreč niso prav nič nežna bitja, doječe matere pa pogosto spremlja  mastitis, vnetje tkiva dojk. 
            Sprostitev ženske, ki je  dandanes spet in vedno bolj potisnjena v zasebni prostor, je Nataša Skušek  nakazala v projekcijah Lebdenje in Toaleta.  V izrivanju žensk iz javnega življenja je prostor kopalnice postal edino osebno  zatočišče in tempelj zdravljenja ter počitka od zahtevne okolice, ki od ženske  pričakuje, da bo popolna mati, gospodinja in brezobzirna seksi karieristka, če  želi biti slišana in uspešna. Žensko telo v vodi je bilo s stene projicirano na  kad, kjer počiva in si celi vsakdanje rane. 
            Nataša Skušek je v letih 2002  in 2003 sodelovala z Dubo Sambolec v  dveh videoperformansih: Nohomevideos©  Collectors #3 Settings in Nohomevideos©  Collectors #4 Revisited.  
            VIDEOINSTALACIJA 
            Po predavanju, ki mu bo  sledil pogovor z avtorico, bo obiskovalcem in obiskovalkam omogočen še  sneak-peak v njeno razstavo Pravi moški,  ki bo postavljena v Galeriji Alkatraz v letu 2014. Video instalacija, ki bo  vsebovala videa Golica in Heri, postavljena drug nasproti drugemu,  je do karikature izpeljan kontrast vlog ženske in moškega v družbi. Golica je narodnozabavni napev, na  katerega v videu pleše ženska – avtorica. V prvem planu je ženski torzo, ki  miga z ritjo, gledalec (v videu) pa ji daje takt z žvižganjem omenjenega  napeva. Video Heri prikazuje proces  pletenja kitk iz ušesa moškega. Ženske naj bi ugajale, moški pa so torej tisti,  ki naj se jih neguje ne glede na to, kakšni so. Razstava v Galeriji Alkatraz se  bo ukvarjala s tem, kakšna sta v družbi predpisana izgled in obnašanje moškega,  kaj naj bi čutil, kaj predstavljal in kako naj bi videl žensko (partnerico), in  obenem na partikularnem primeru prikazala, kakšen dejanski moški v resnici je  in koliko mu (na srečo) zmanjka do popolnega ustrezanja predpisani podobi. 
            
              
             Nataša Skušek, Heri, video 
             
            PRESENEČENJE 
              Ob otvoritvi bo avtorica  pripravila še sladko-grenko presenečenje: fortune cookies z listki, ki ne  napovedujejo prihodnosti, ampak sedanjost, saj vsebujejo šovinistične izjave,  ki jih umetnica iz samega besa zbira že leta. 
                
                    | 
                 
             
             Nataša Skušek (1967, Ljubljana) je diplomirala in magistrirala na  Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in leta 2000 prejela  študentsko Prešernovo nagrado. Od leta 1999 je sodelovala na številnih  razstavah po Sloveniji in v tujini – med drugim v okviru mednarodnega festivala  Break 2.2 Invisible Threat na Ljubljanskem gradu (2003), samostojno v Centru in  Galeriji P74 z razstavo Mamica, dojilja, žena, negovalka (2006), v kateri je  združila fotografijo, video, objekte in zvok, na festivalu Mesto žensk s  prostorsko instalacijo Svetlo modro in  rožnato v Veleblagovnici Nama (2007), na Bienalu ženskih umetnosti v  Incheonu v Južni Koreji (2009), v skupinski pregledni razstavi Feministična umetnost v  Sloveniji (2010), na evropski razstavi Cologne OFF 2011, Tisoč zob bolečine (2011) … V letu 2012  je v Klubu Tiffany, AKC Metelkova Mesto, razstavila svetlobno tablo, ki je na  ogled do nadaljnjega. Leta 2011 je prejela tretjo nagrado za haiku na 13.  natečaju Brezčasnost češnjevih cvetov v  reviji Apokalipsa, Ljubljana. 
             
              
                  | 
               
             
            Produkcija 14. festivala  Rdeče zore: KUD Mreža 
            Koprodukcija: Zavod za sodobno  umetnost SCCA-Ljubljana 
            
           	[Objavljeno: 28. 2. 2013] 
			   
         |