| 
                Svet umetnosti in Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo 
              Serija javnih predavanj: Premisleki in premene v kuratorskih, kritiških in umetniških praksah 
            Erik Hagoort: Diagonalna recipročnost. Srečevanje kot umetniška praksa 
           Predavanje v angleškem jeziku 
            Torek, 9. 4. 2013, ob 19. uri 
            Galerija  Škuc, Stari trg 21, Ljubljana  
V  preteklih dvajsetih letih so se razvile različne teorije, ki poskušajo  pojasniti umetniške prakse, ki temeljijo na srečevanju. K razmisleku o tem, za  kaj pri srečevanju kot umetniški praksi pravzaprav gre (sodelovanje,  vključevanje, odnos, dialog, prijateljstvo, skupnost), so z različnimi koncepti  prispevali tako umetniki kot kustosi in teoretiki. 
Vedno  pa je bila v ozadju obljuba, da bodo pri tovrstni umetniški praksi udeleženci  vključeni v proces vzajemne izmenjave, v katerem bodo njihove pozicije  enakovredne in zamenljive. Ali, kot je to obljubo nekoč povzel kustos Michael  Brenson, "vsi udeleženci bodo obenem darovalci in prejemniki, proizvajalci in  porabniki, umetniki in občinstvo". Ne glede na razno razne teorije o srečevanju  kot umetniški praksi, ta obljuba še vedno drži. To je obljuba recipročnosti. 
Pri  razmišljanju o srečevanju kot umetniški praksi je recipročnost pravzaprav  postala vodilni koncept. Diskurz recipročnosti, ki se je vzpostavil, pa  predpisuje tudi, na kakšen način se naj pogovarjamo o srečevanju kot umetniški  praksi. 
VEČ O PREDAVANJU 
              
                  | 
               
             
             Erik  Hagoort (1962) je raziskovalec, kustos, umetnostni kritik, predavatelj in svetovalec,  rdeča nit njegovega delovanja pa je ustvarjanje dialoga med filozofijo etike in  sodobno umetnostjo. Pogosto sodeluje z umetniki, kustosi, filozofi in  pisatelji. Za njegovo prakso je značilna interdisciplinarnost, saj se v njej  prepleta tako umetnostna kritika s filozofijo etike kot tudi akademsko  raziskovanje z umetniškimi praksami. Leta 1989 je diplomiral iz teologije na  Univerzi v Amsterdamu, nato pa se je specializiral za raziskovanje razmerja med  sodobno umetnostjo in filozofijo etike. Objavil je številne kritike in eseje o  sodobni umetnosti, na primer v dnevnem časopisu De Volkskrant (1997-2000),  Metropolis M, Fonds BKVB, NAi Publishers, Maier Publishing Moscow. Od leta 2009  se v svoji doktorski dizertaciji ukvarja z razmerami, ki omogočajo razumevanje  srečevanja kot umetniške prakse. To raziskavo je velikodušno podprla  raziskovalna skupina Akademije za umetnost in oblikovanje St. Joost (AKV/St.  Joost), mentorja pa sta prof. dr. Paul van Tongeren, Radboud Univerza v  Nijmegnu in dr. Camiel van Winkel, Sint-Lukas, Akademija za likovno umetnost in  oblikovanje, Univerza v Bruslju. 
              
                  | 
               
             
            V sodelovanju z Društvom Igor Zabel za kulturo in teorijo ter s podporo Erste sklada. 
            
           	[Objavljeno: 5. 4. 2013] 
			   
         |