| 
             Aktivnosti sodelavcev Mark Požlep: Just Before the Explosion 
            Večmedijska instalacija za romantično potovanje 
            16. 5.–16. 6. 2013  
              Galerija Miklova hiša,  Škrabčev trg 21, 1310 Ribnica 
            Odprtje razstave: četrtek, 16. maj 2013, ob 19. uri 
            Obveščamo vas o kuratorskem  projektu naše sodelavke Ide Hiršenfelder. 
            
  
Večmedijska prostorska  postavitev Just Before the Explosion napoveduje tisti dramatični trenutek, ko se bodo dokončno razblinile predstave  o romantičnem kraju, o prostoru čiste odsotnosti, ki je izvzet iz družbene  realnosti. Hkrati je Just Before the Explosion tudi zadnje izmed del, v katerih  se je Mark Požlep ukvarjal z  reprezentacijo čustvenih stanj in poskusom, da bi jih pripeljal iz sveta utvar  v fizični prostor. 
Začelo se je s postavitvijo  doslednega posnetka najbolj klišejskega romantičnega prizora v Umetnostni  galeriji Maribor v prostorski instalaciji Close  To The Clouds - Not To Be Seen or Expelled (2011), v kateri je uprizoril  sončni zahod na samotnem otoku. Galerijski prostor je tedaj napolnil z vodo in  vanj postavil samotni otok s palmo in žarometi, ki so inscenirali sonce.  Postavitev je bila preprosto lepa, a hkrati neprijetna, kajti ničesar ni imela  skupnega s čustvenimi razpoloženji, ki naj bi jih nagovarjala. Umetnik se je  zato odločil, da bo situacijo premestil iz idealizirane reprezentacije v lastno  telesno izkušnjo.  
   
  Za njegovo delo so ključna  štiri izhodišča, ki povezujejo njegove večmedijske projekte na področju  prostorskih instalacij, performansov, videa, slikarstva in intervencij v javni  prostor: romanticizem, destrukcija, absurd in investicija lastnega telesa.  Ravno slednje izhodišče je najbolj temeljno vplivalo na odločitev, da se  odpravi na fizično naporno romantično potovanje, v katerem je kupil barko, jo  restavriral, nanjo natovoril isto palmo iz prejšnje postavitve in jo prepeljal  na najbližji samotni otok, ki ga pozna, ter jo tam tudi posadil. Celotno  potovanje je zabeležil v videu in dnevniku z naslovom Whatever Happened To Major Tom (2012), ki sta bila premierno  predstavljena v Galerija Tobačna 001. Za tokratno razstavo pa je posnel tudi  glasovno interpretacijo dnevniških zapiskov. 
   
  V zadnjem delu trilogije se  je odločil uničiti objekt – samotni otok, ki ga prepoznava kot enega izmed  romantiziranih idealov, saj ni drugega kot kup kulturnih smeti in medijske  navlake. Za interpretacijo del je bistvena predvsem lokacija, kjer je umetnik  izvedel akcije. Prva lokacija je bila sterilni galerijski prostor – izvzet iz  realnega, drugi kraj dogodka se je nahajal na toplem Mediteranu – idealizacija,  tretja lokacija pa je bila ledeno okolje Podalpja – streznitev. Obsesivna  vztrajnost umetnika, da izvede na videz še tako nesmiseln cilj, tako dobi svoj  smiselni pripovedni epilog.  
   
  Sam avtor pravi, da njegova  praksa temelji na akcijah, v katerih je izpostavljen javnim situacijam v  performansu, institucionalnih instalacijah ali pri osebnih pustolovščinah, ki  poleg lastnega avtorskega vložka odpirajo tudi mesto za skupinsko delo ter podpirajo  medsebojno odgovornost in sodelovanje. Avtor torej raziskuje mesto posameznika  v sodobni družbi, v njegovi estetiki pa je prepoznati postopke ponovne uporabe  in zamenjave kontekstov pri prizorih iz množičnih medijev in popularne kulture,  ki ima bipolaren učinek, kajti »biti moderen pomeni, da se nahajamo v okolju,  ki nam obljublja pustolovščine, moč, veselje, rast, preoblikovanje sebe in  sveta, ter nam hkrati grozi, da bo uničilo vse kar imamo, vse kar poznamo, vse  kar smo.« (Marshall Berman, All that is solit Melts into Air, New York 1981) 
   
  Ida Hiršenfelder, kuratorica razstave 
              
                  | 
               
             
 Mark Požlep (1981, Celje) je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v  Ljubljani. Trenutno opravlja multidisciplinarni podiplomski študijski program v  Bruslju. Samostojno razstavlja že od leta 2000 na področju slikarstva, risbe,  videa, prostorskih postavitev in performansa. V zadnjih dveh letih gradi tudi  edinstvene 3D prostore, ki spominjajo na igrišča, film ali urbano scenografijo,  da bi gledalce postavil v nove situacije, spreminjal njihove pozicije in jih  spodbujal k aktivni udeležbi. Pogosto uporablja najdene materiale in predmete,  ki s spremembo konteksta vzpostavljajo nove odnose. Slovenskem umetnostnem  prostoru se je izjemno uspešno predstavil z multimedijsko instalacijo Zadnja večerja superherojev na trienalni  razstavi U3 v Moderni galeriji v Ljubljani. Za multimedijsko postavitev Break Through je bil prejel Nagrado Essl  in bil vključen v dunajsko Zbirko Essl. Multimedijska instalacija Urban Savage, ki jo je umetnik postavil  v Galeriji za sodobno umetnost v Celju, pa se šteje v sam vrh sodobne slovenske  vizualne umetnosti. www.pozlepmark.com 
  
2. m: pet let kasneje 
Samostojna razstava Marka  Požlepa v Galeriji Miklova hiša (GMH) izhaja iz galerijskega programa 2. m: 2.  letnik magistrskega študija, ki od leta 2000 sistematično prikazuje prerez  umetniškega dela v drugem letniku podiplomskega študija na ljubljanski  Akademiji za likovno umetnosti in oblikovanje (ALUO). Z namenom, da bi  prikazali, kako odločilen del umetnostnega prizorišča tvorijo izbrani mladi  umetniki in umetnice, se je GMH leta 2005 odločila projekt nadgraditi z izborom  ene izmed avtoric in avtorjev, ki sta še posebej zaznamovala razstavne programe  regionalnih in mednarodnih galerijskih prostorov. Izmed študentk in študentov,  ki so se leta 2008 predstavili na razstavi Multi-, inter-, neo-, trans- …  (MINT) pod kuratorsko taktirko profesorice Nadje Zgonik, je po izboru  kritičarke Ide Hiršenfelder delo Marka Požlepa še posebej bogato, avtorsko  izoblikovano ter konceptualno in pripovedno poglobljeno.  
Dela na razstavi 
  Grain,  video, 10'15'', 2013 
  Sea Went Mountains High, akril na platnu, 320x220cm, 2013 
  Just Before The Explosion, zvočna in video instalacija, HD video, 3,14'', zvok,  3,14'', 2013 
  Whatever Happened to Major Tom, zvok, branje potopisnega dnevnika, 2013 
  Whatever Happened To Major Tom, Just before the explosion,  Close To The Clouds - Not To Be Seen or Expelled, fotografska trilogija, 30x42cm, 2012-13 
Galerija Miklova hiša je odprta vsak dan od 10. do 12.  ure in od 16. do 18. ure. 
Razstava na Facebooku: http://www.facebook.com/events/588449221174266/ 
 Ida Hiršenfelder (1977) je kritičarka za sodobno umetnost, asistentka  video programov in Postaje DIVA (spletni  in fizični arhiv video in medijske umetnosti) pri SCCA, Zavodu za sodobno  umetnost - Ljubljana. Redno sodeluje z ljudmilo == ljubljanskim laboratorijem  za digitalne medije, v okviru katerega je svetovalka za umetniško produkcijo in  mentorica pri projektu skupinske izdelave prototipov za medijska umetniška dela  Interactivos? Ljubljana, Zastarele tehnologije prihodnosti. Sodeluje tudi z  Zavodom za sodobno umetnost Aksioma. Je članica uredniškega odbora revije  Maska, zunanja sodelavka kulturne redakcije časopisa Dnevnik in redna sodelavka  Redakcije za kulturo in humanistične vede na Radiu študent. Občasno piše za  razstavne kataloge in mednarodne spletne revije digiCULT, Springerin in drugod. 
Produkcija 
Javni zavod Rokodelski center  Ribnica – Zavod za rokodelstvo, muzejsko in galerijsko dejavnost, Galerija  Miklova hiša  
www.galerija-miklovahisa.si 
Kontakt 
  Stane Kljun, 01 8369 334,  galerija@amis.net 
  Galerija Miklova hiša,  Škrabčev trg 21, 1310 Ribnica 
  Odpiralni čas: vsak dan od  10. do 12. ure in od 16. do 18. ure  
  
Program Galerije Miklova hiša  financirata Občina Ribnica in Ministrstvo za kulturo. 
           	[Objavljeno: 14. 5. 2013] 
			   
         |