Aktivnosti sodelavcev Port Izmir 3: IT'S ENOUGH! / DOVOLJ JE!
Mednarodni trienale sodobne umetnosti, Izmir, Turčija
Kustosinja: Saša Nabergoj
Produkcija: K2, Center za sodobno umetnost, Izmir
Oktober 2013–junij 2014
Saša Nabergoj, vodja šole za kustose in kritike Svet umetnosti in programa Studio 6, je gostujoča glavna kustosinja mednarodnega trienala sodobne umetnosti Port Izmir 3 v Turčiji, ki ga tokrat že tretjič organizira K2, center za sodobno umetnost iz Izmirja, tretjega največjega turškega mesta.
Foto: Güven İncirlioğlu
Port Izmir 3: IT'S ENOUGH! / DOVOLJ JE!
Tretji trienale sodobne umetnosti PORTIZMIR3 postavlja v ospredje angažirane umetniške prakse, ki s svojim načinom delovanja, obravnavanimi temami in metodologijami izstopajo iz 'slonokoščenega stolpa umetnosti'. Port Izmir 3 tako prikazuje različne možnosti povezovanja in sodelovanja teh praks ter jih umešča v širši mednarodni umetnostnozgodovinski in sodobni kontekst. V Izmirju, mestu s skoraj neobstoječo sceno sodobne umetnosti in posledično pomanjkljivimi strategijami za njeno raziskovanje, je to še posebej pomembno.
Trienale Port Izmir3 bo ponudil kontekstualni okvir za različne participatorne prakse in bo poskusil ponuditi nove perspektive že obstoječih tem, delovnih metod in strategij znotraj sodobne umetnosti. Z združevanjem dogodkov različnih formatov je bolj proces kot zgolj ena velika razstava. Kustosinja je spodbudila srečanje praks, ki so v vmesnem prostoru med produkcijo, raziskavo, reprezentacijo in izobraževanjem. Te raznolike manifestacije je združila v tri segmente: 1) delo na terenu, 2) vizualizirani arhiv in 3) osrednja razstava trienala.
Delo na terenu poteka že od oktobra 2013 in združuje lokalne in mednarodne umetnike (med njimi so iz Slovenije oblikovalski kolektiv OLOOP in novomedijska umetnica Robertina Šebjanič) s strokovnjaki z različnih področij (urbani zgodovinarji, oceanografi, filozofi, kustosi, kritiki, sociologi, modni in industrijski oblikovalci, krajinski arhitekti …). Gre za pet sodelovanj med strokovnjaki, ki imajo skupen predmet raziskovanja, vendar do njega pristopajo iz različnih zornih kotov, od znanstvenega do umetniškega.
Vizualizirani arhiv predstavlja vseh pet del na terenu v enem prostoru. Želi prikazati kompleksnost različnih strategij in formatov, ki so jih vpleteni uporabili. Prikazani bodo avdio in video dokumentacija, zaključeni in ne-zaključeni izdelki, knjige, umetniška dela, pa tudi delovni proces, ki bo prikazal raziskovanje in sodelovanje vsake skupine.
Razstava v opuščenem avstro-turškem skladišču tobaka bo na ogled od 21. 3. do 21. 6. 2014. Združuje dela 23 mednarodnih in lokalnih umetnikov, med njimi tudi umetnike iz Slovenije: Tomaža Furlana, Damijana Kracino in Ulaya. Del njihove umetniške prakse je tudi raziskovanje, pogosto pa ustvarjajo site specific dela za izbrane lokacije in kontekste. Nekateri so za izmirski trienale ustvarili nova dela, nekateri sodelujejo s starejšimi, prav vse umetnike pa povezuje visoka stopnja senzibilnosti do lokalnih (in globalnih v njihovi univerzalnosti) problemov, ki jih prevprašuje koncept trienala.
|
Organizator trienala: K2, Center za sodobno umetnost
K2 jeneprofitna organizacija, ki je od leta 2003 aktivna na polju sodobne umetnosti in novomedijskih praks. Poleg mednarodnih umetniških projektov in razstav, med katerimi je izmirski trienale najodmevnejši, K2 organizira tudi program performansov, filmskih in video projekcij, predavanj, seminarjev in delavnic ter vodi umetniško rezidenco.
K2 je preko sodelovanj s kustosinjo trienala in z Zavodom SCCA-Ljubljana postal za slovenske umetnike vstopna točka na turško umetniško sceno. Leta 2011 je K2 gostil projekt Open Studio Izmir, ki je izmirskemu občinstvu predstavil slovensko video umetnost, SCCA-jeve programe Postaja DIVA, Svet umetnosti in Artservis, umetnika Borut Savski in Neven Korda pa sta vodila delavnico intermedijskega performansa. Od leta 2010 do 2012 pa sta SCCA–Ljubljana in K2 sodelovala v mednarodnem projektu rezidenčnih centrov On-AiR.
VEČ: portizmir.org
Saša Nabergoj (1971) je končala študij umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani. Je pomočnica direktorice SCCA−Ljubljana, Zavoda za sodobno umetnost ter članica mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA (International Association of Art Critics, Pariz) in mednarodnega združenja kustosov sodobne umetnosti IKT (International Association of Curators of Contemporary Art, Amsterdam). Deluje kot kustosinja, piska, urednica in predavateljica na področju sodobne umetnosti, s poudarkom na kuratorskih in kritiških praksah. Na SCCA–Ljubljana od leta 1998 vodi Svet umetnosti, šolo za kustose in kritike sodobne umetnosti in od leta 2004 Studio 6.
[Objavljeno: 20. 3. 2014]
|