Postaja DIVA predstavlja
seminar o praksah arhiviranja
Samoarhiviranje in arhiviranje umetniških gibanj
Projekcija, prezentacija, instalacija
27. 10. 2014, od 17. ure dalje
Projektna soba SCCA (in okolica), Metelkova 6, Ljubljana
Projekcija, instalacija: od 17. do 19. ure
Predstavitev: ob 19. uri
V sklopu rednih AV seminarjev se bomo tokrat spraševali o umetniškem samoarhiviranju, arhiviranju umetniških gibanj in distribucijskih platformah. Umetnik, kurator in raziskovalec medijske umetnosti Darko Fritz bo osvetlil lastno arhivsko dejavnost z vidika samoarhiviranja, arhiviranja umetniškega gibanja in arhiva kot živega dogodka. Seminar spremlja razstava medijskih del iz AV-arkki, centra za distribucijo finske medijske umetnosti.
Darko Fritz: Umetniško samoarhiviranje in arhiviranje umetniških gibanj
Prezentacija, instalacija
Kateri mediji in metode arhiviranja so najbolj primerni za predstavljanje umetniških gibanj in organizacij, dolgoročnih umetniških procesov in time-based umetnosti (performans, site-specific instalacije, spletna umetnost idr.)? Kakšne so prednosti in slabosti prenosa umetniškega in arhivskega gradiva iz enega medija v drugega (npr. spletne umetnosti v video dokumentacijo)? Ali se je praksa vzporednega prenosa arhivskega gradiva med različnimi mediji že ustalila?
Predavanje bo osredotočeno na tri primere dobre prakse:
- celostno samoarhiviranje umetniškega delovanja Darka Fritza v okviru projekta Archives in Progress (projects 1987–2007);
- primeri organiziranja in načina prezentacije arhivskega gradiva umetniškega gibanja in mreže [Nove] Tendencije (1961–1973/1978) skozi prakso avtorjevega/predavateljevega večletnega raziskovanja, kuratorskega dela, kritiškega pisanja, predavanj in razstav o tej temi (HDLU, Zagreb, 2000; Neue Galerie, Graz, 2007; ZKM, Karlsruhe 2008; ZKM/MITpress 2010; MSU, Zagreb, 2011);
- predstavitev AV arhiva (Triple X in Next 5 minutes festivali, PARK4DTV) kot umetniškega dogodka/AV performansa, izvedenega v živo v obliki vidžejanja (CLUB.NL, 2000).
Darko Fritz (Amsterdam / Zagreb) je medijski umetnik in kurator. Študiral je arhitekturo v Zagrebu in likovno umetnost na Rijksakademie v Amsterdamu. Z mediji in tehnologijami se ukvarja v umetniškem in kulturološkem kontekstu (video, računalniško okolje, digitalna fotografija, webcast). Bil je član več umetniških skupin (Cathedral, The imitation of life studio, Mladi hrvatski elektronski filmovi, The future state of Balkania) in mednarodnih mrež (Syndicate, Spectre). Imel je več samostojnih razstav/projektov in sodeloval je na skupinskih razstavah in festivali po svetu. Njegove raziskave se ukvarjajo predvsem z zgodovino mednarodne medijske umetnosti, ki jih je objavil v več publikacijah in v razstavnih katalogih vse od leta 2000, ko je kuriral prvo retrospektivno razstavo zgodovine mednarodne digitalne umetnosti "I am Still Alive", ki je predstavljala zgodnja dela računalniško generirane umetnosti, nizkotehnoloških medijskih del in internetno umetnost v Zagrebu. Kuriral je razstavo "CLUB.NL – sodobna umetnost in umetnost mreženja z Nizozemske", Dubrovnik, 2000; "Bit International – računalniki in vizualne raziskave, [Nove] tendence, Zagreb 1961—1973", Neue Galerie, Graz, 2007 in ZKM, Karlsruhe, 2008 ter so-urednikoval pripadajoči katalog skupaj z M. Gattin, M. Rosen in P. Weibel z naslovom: "A Little-Known Story about a Movement, a Magazine, and the Computer’s Arrival in Art: New Tendencies and Bit International, 1961-1973", ZKM, Karlsruhe / MIT Press, Cambridge, Mass., 2011. Bil je tudi kurator razstave Reconstruction: private=public=private=public=, Beograd, 2009 in sokuriral razstavo "Angles and Intersections" (v sodelovanju z Nino Czegledy, Elleno Rosi, Petrom Tomažem Dobrilo in umetniško direktorico Christiane Paul), v MSUM, Reka, 2009. Leta 2002 je objavil knjigo "A Brief Overview of Media Art in Croatia (Since the 1960s)" in uredil bazo podatkov na Culturenetm, ki se je ukvarjala s tem delom zgodovine intermedijske umetnosti. Leta 2010 je začel raziskovalno delo na temo začetkov digitalne umetnosti na Nizozemskem, ki ga je s štipendijo podprla Fundacija Mondriaan v Amsterdamu. Darko Fritz je tudi ustanovitelj in programski oblikovalec iniciative "siva) (cona – prostor za sodobno in medijsko umetnost" na Korčuli (od leta 2006).
VEČ: http://darkofritz.net
AV-arkki,
center za distribucijo finske medijske umetnosti
Instalacija, projekcija
Seminar spremlja instalacija in projekcija finskih video in medijskih del: od eksperimentalnih in dokumentarnih do igranih in animiranih. Ta izbor iz video programov AV-arkki, centra za distribucijo finske medijske umetnosti v Helsinkih, je zadnja pridobitev DIVINE MEDIATEKE, ki poleg video del avtorjev iz slovenskega prostora vključuje tudi preko 500 video del mednarodnih umetnic in umetnikov ter nekatere reprezentativne nacionalne video zbirke.
Izbrana video dela: Juha Mäki-Jussila: Suddenly, Last Summer (2013, 4:14), Shachindra Kumar Dass: GOING SOMEWHERE? (2012, 4:33), Pink Twins: Miracle (2012, 8:18), Tellervo Kalleinen & Oliver Kochta-Kalleinen: Archipelago Science Fiction (2012, 24:55), Tuomas Aleksander Laitinen: Dormitorium (2013, 4:30), Mia Rinne: Sea (2013, 5:43), Hannaleena Heiska: Today we live (2013, 7:17), Timo Wright: Unfit (2013, 8:27), Marjatta Oja & Dave Berg: Bookville (2013, 3:58)
Predstavitev del (pdf)
AV-arkki je neprofitna umetniška organizacija, ki distribuira in promovira finsko intermedijsko umetnost na festivalih in galerijah po svetu. S to dejavnostjo od leta 1989 naprej je odprla tudi številne mednarodne priložnosti za finske umetnike in umetnice.
VEČ: www.av-arkki.fi
Fotoarhiv
Video posnetek predavanja (v angleškem jeziku)
Mediji
Izjava Barbare Borčić za Kulturne novice Radia Študent (27. 10. 2014)
Prakse arhiviranja: Vzpostavitev fizičnih in virtualnih, analognih in digitalnih arhivov je nujna za refleksijo sodobne umetniške produkcije. UNESCO je 27. oktober razglasil za Svetovni dan avdiovizualne dediščine, da bi poudaril pomen AV gradiva in njegovih nosilcev ter spodbudil zaščito in hranjenje tudi sodobne umetnosti, ki bo nekoč postala pomemben del naše skupne kulturne dediščine. V okviru naših programov arhiviranja in varovanja sodobne umetnosti, pa tudi programov izobraževanja in poklicnega usposabljanja, na SCCA-Ljubljana obeležimo ta dan z mednarodnimi seminarji, na katerih že od leta 2005 poskušamo odgovoriti na aktualna vprašanja o AV arhiviranju.
Produkcija: SCCA, Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana, 2014
Projekt so podprli: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS
[Objavljeno: 15. 10. 2014]
|