Postaja DIVA & Videospotting & MSU Zagreb
Postaja DIVA v MSU Zagreb
Predstavitev, delavnica, razstava in projekcija na medijski fasadi
30. 10.–10. 11. 2014
Muzej suvremene umetnosti Zagreb, Avenija Dubrovnik 17, Zagreb
Postaja DIVA – arhiviranje podob in časa
Predstavitev in delavnica
Četrtek, 30. oktober 2014, ob 17. uri
Dvorana Gorgona (MSU Zagreb)
V zagrebškem Muzeju suvremene umetnosti bomo sodelavci Postaje DIVA, Barbara Borčić, Dušan Dovč, Ida Hiršenfelder in Nika Grabar, predstavili postopke hranjenja, zgodovinjenja in delovanja digitalnega in fizičnega video arhiva, ki ga v zadnjih letih razširjamo tudi na področje medijske umetnosti. Prikazali bomo tudi video esej DIVA v Galeriji Škuc Nike Grabar (nastal ob študijski razstavi Postaje DIVA v Galeriji Škuc leta 2009), ki v eseju pravi, da je "arhiviranje pravzaprav ohranjanje nekega spomina. DIVA išče spomin podobam, da bi lahko mislili prostor umetnosti, kajti brez tega smo ujeti v podobo sveta, ki nas mehanično poustvarja".
VIDEOSPOTTING PREDSTAVLJA
V MSU Zagreb bosta premierno na ogled dva video programa: Industrijski pejsaž, ki ga je kuriral Miha Colner, in Povratna zanka kuratorice Ide Hiršenfelder.
-------------------------
Industrijski pejsaž
Razstava v preddverju knjižnice (MSU Zagreb)
30. 10.–10. 11. 2014
Kurator: Miha Colner
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2011
Dolžina: 65:50
Socialistični družbeni ustroj, ki je v državah Vzhodne Evrope kraljeval dobršen del dvajsetega stoletja, je v t. i. zahodnih demokracijah sejal strah in na podlagi osredotočene propagande ustvaril številne stereotipe o tem geopolitičnem prostoru. Totalitarno upravljanje vsakdanjega življenja, revščina, zatiranost, brezpravnost, specifična kolektivistična urbanizacija in nasilna industrializacija so morda najpogostejši klišeji o "divjem vzhodu" pred in (tudi) po padcu berlinskega zidu. Tovrstni diskurz se je vehementno ukoreninil tudi v kontekstu likovne umetnosti, ki vzhodni del stare celine pogosto pojmuje kot morbiden in temačen prostor, zaznamovan s sivino, ostalinami arhitekturnih projektov in propadlimi industrijskimi objekti.
Selekcija petih avtorjev prikazuje različne žanre in generacije ustvarjalcev gibljivih slik z območja Slovenije, ki v svojih video delih povzemajo motive mračnih in običajno propadlih industrijskih prostorov. Industrijsko zapuščino interpretirajo na izjemno nedogmatične in ambivalentne načine, ki na sebi ne nosijo nujno negativne konotacije.
Video dela na razstavi: Ana Sluga, Away (2006); Zemira Alajbegović & Neven Korda, Dežuje (1986); Marko A. Kovačič, Pesem mesa in podoba je telo postala (1985); TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič), Cona D (2005); Sašo Podgoršek, Vrtoglavi ptič (1996)
Več: www.videospotting.org/industrijski-pejsaz-2011
-------------------------
Povratna zanka
Projekcija na medijski fasadi (MSU Zagreb)
30. 10.–6. 11. 2014
Koncept: Ida Hiršenfelder
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2013
Dolžina: 08:40:44
Povratna zanka predstavlja tisti segment video arhiva, ki je izjemnega pomena za razumevanje video umetnosti in njenega družbenega učinka, čeprav ostaja skoraj povsem neviden in razmeroma nereprezentativen. To so dela, v katerih se umetnice in umetniki ukvarjajo z eksperimentalno rabo video jezika, vendar že po svoji dolžini ne ustrezajo načinom predstavljanja arhivskih video del v galerijah in na festivalih. Hkrati se namenoma izmikajo logiki pripovedovanja zgodb ter uporabljajo vizualne eksperimente in estetiko dolgčasa s konstantnim ponavljanjem in modulacijo vizualnih učinkov. Prvotno namreč niso bila namenjena za razstavljanje v galerijskih prostorih. Večino dolgometražnih video del s povratnimi zankami so avtorice in avtorji posneli kot stranski produkt VJ performansov (Maja Smrekar); ali kot kolaže video ostankov, ki so bili že v osemdesetih dragocen material, na katerega so se umetniki vedno znova referirali (Rok Sieberer – Kuri, ZANK, Mirko Simič); ali kot druge eksperimente z oscilatorji (Miha Vipotnik) in generativnimi računalniškimi programi za zvočno vizualno manipulacijo in streaming (Tanja Vujinović, Luka Dekleva in Luka Prinčič).
Video dela na medijski fasadi: Mirko Simič, Parabola (1997); Maja Smrekar, Imaginarij elektromagnetnih transformacij (2009); ZANK (Zemira Alajbegović, Neven Korda), Poppers (1988); Luka Dekleva, Sen/za Televizijo/a (2009); Rok Sieberer – Kuri, Technotime (1999); Tanja Vujinović, Extagram / Oscilo (2007); Miha Vipotnik, Video grafike (1975); Emil Memon, Blue Movie (1983); Luka Dekleva in Luka Prinčič, Singing Bridges Bizovik (2008)
Več: www.videospotting.org/povratna-zanka-2013
Fotoarhiv
Postaja DIVA je spletni in fizični arhiv video in novomedijske umetnosti, ki ga nevladna organizacija za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja, arhiviranja in predstavljanja video in novomedijske umetnosti. Obsega že več kot tisoč enot del umetnikov, umetnic in skupin iz slovenskega prostora v razponu od leta 1969 do danes, in se sproti dopolnjuje, s pogovori in predstavitvami pa celostno razkriva kontekst delovanja posameznega umetnika, umetniškega dela ali umetnostnega obdobja. Spletna DIVA je baza z ogledom nizkoresolucijskih medijskih del. Divina mediateka pa vključuje tudi preko petsto video del mednarodnih umetnic in umetnikov ter nekatere reprezentativne nacionalne video zbirke.
Kurirani pregledni in tematski programi video umetnosti pod naslovom Videospotting nastajajo od leta 1994, v obliki predavanj, javnih diskusij, razstav in projekcij pa jih predstavljamo na mednarodnih srečanjih, festivalih in samostojnih predstavitvah širom po svetu.
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2014
Koprodukcija: Muzej sodobne umetnosti Zagreb
Zasnova in izvedba: Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Dušan Dovč
Spletna dokumentacija: Vesna Bukovec
Podpora: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS
Zahvala: Jasna Jakšić in tehnična ekipa Muzeja sodobne umetnosti Zagreb
[Objavljeno: 17. 10. 2014]
|