| 
		 Brez žebljev in podstavkov 
		   Globoka modrina / Deep Blue 
         Dokument postavitve projekta (video instalacija, video, fotografija) in pogovor 
		Sreda, 3. 12. 2014, ob 19. uri  
		  Projektna  soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
		  Razstava je na ogled:  
		  četrtek, 4. 12., petek, 5. 12., in ponedeljek, 8. 12. 2014, 
          od 10.00 do 16.00 ure. 
            Avtorji: Robertina Šebjanič (umetnica,  raziskovalka / glavna metodologinja skupine), dr. Guzel Yucel Gier (oceanografinja / znanstvena svetovalka  skupine), mag. Betül Bardakcı (biologinja / vodilna znanstvena raziskovalka skupine), Süleyman Duman (umetnik / fotograf skupine), Can Eytemiz (geofizični inženir / tehnološki svetovalec skupine), Onur Koc (umetnik / fotograf in  videodokumentalist skupine), Mutlu  Kurtbas (umetnik / podvodni fotograf in video snemalec skupine), Uğur Engin Deniz (novomedijski umetnik  / video mapping), Cansu Çakar (umetnica / risba). 
            Intermedijska dokumentarna  postavitev Globoka modrina / Deep Blue v Projektni sobi SCCA je druga postavitev  projekta, ki je bil prvič predstavljen v Izmirju med marcem in junijem 2014 na  razstavi Vizualiziran arhiv v okviru  tretjega trienala sodobne umetnosti PORTIZMIR3. S pomočjo video projekcij,  zvočnih posnetkov, dokumentarnih videov in fotografij tako prvič v slovenskem  prostoru predstavljamo obsežen proces in končni projekt skupine umetnikov in  znanstvenikov, ki so v ospredje skupne raziskave in dela na terenu postavili  morje, bolj natančno izmirski zaliv, ključno gospodarsko, naravno in kulturno  točko v štirimilijonskem pristaniškem turškem mestu. Posamezniki z različnimi  izhodišči in znanji so skozi šesttedensko intenzivno sodelovanje ustvarili  skupno platformo raziskovanja, eksperimentiranja in izmenjave znanj. 
            Končna instalacija  sintetiziranih izkušenj, ki jo v delno dokumentarni obliki predstavljamo v  Projektni sobi SCCA, je vključevala posebno edicijo slane čokolade, prispevek o  meduzah oz. uhatem klobučnjaku (Aurelia aurita),  serijo fotografij obalnega področja, vizualne posnetke sezmičnih in soničnih  zemljevidov ter mikroskopske in podvodne posnetke. Dodali smo tudi fotografije  postavitve v Izmirju in posnetek simpozija, ki smo ga v razstavišču pripravili  maja 2014. Na simpoziju je Annick Bureaud, francoska kustosinja in urednica  revije za vprašanja umetnosti, tehnologije in znanosti Leonardo, govorila o pomenu sodelovanja umetnosti in znanosti ter  postavila izmirski projekt v širši mednarodni kontekst novomedijske umetnosti,  kustosinja in vsi sodelujoči v delovni ekipi pa so predstavili svoje izkušnje  dela. 
            Razstavo bo uvedel pogovor  kustosinje PORTIZMIR3 Saše Nabergoj in sodelujoče umetnice Robertine Šebjanič. 
              
            Projekt Globoka modrina / Deep Blue na zaključni razstavi PORTIZMIR3 
            Avstro-turško skladišče tobaka, Izmir, Turčija | 21. 3.–21. 6. 2014 
Fotografije: Mutlu Kurbas  
  
            Projekt Globoka modrina / Deep Blue na zaključni razstavi PORTIZMIR3 
            Avstro-turško skladišče tobaka, Izmir, Turčija | 21. 3.–21. 6. 2014 
Fotografije: Mutlu Kurbas 
  
            Projekt Globoka modrina / Deep Blue na zaključni razstavi PORTIZMIR3 
            Avstro-turško skladišče tobaka, Izmir, Turčija | 21. 3.–21. 6. 2014 
Fotografije: Mutlu Kurbas 
  
            Projekt Globoka modrina / Deep Blue na zaključni razstavi PORTIZMIR3 
            Avstro-turško skladišče tobaka, Izmir, Turčija | 21. 3.–21. 6. 2014 
Fotografije: Mutlu Kurbas 
            Kontekst: PORTIZMIR3 
            Tretji trienale sodobne umetnosti PORTIZMIR3, ki je potekal  od januarja 2013 do junija 2014 v tretjem največjem turškem mestu Izmirju, je  postavljal v ospredje angažirane umetniške prakse, ki s svojim načinom  delovanja, obravnavanimi temami in metodologijami izstopajo iz 'slonokoščenega  stolpa umetnosti'. 
 Kustosinja Saša  Nabergoj je želela spodbuditi srečanje praks, ki so v vmesnem prostoru med  produkcijo, raziskavo, reprezentacijo in izobraževanjem, in tudi zato trinale  zasnovala kot serijo dogodkov različnih formatov. Te raznolike manifestacije je  združila v tri segmente: 1) delo na terenu, 2) vizualizirani arhiv in 3)  osrednja razstava trienala.  Delo na terenu je potekalo že  od januarja 2013 in združevalo lokalne in mednarodne umetnike s strokovnjaki z  različnih področij (urbani zgodovinarji, oceanografi, filozofi, kustosi,  kritiki, sociologi, modni in industrijski oblikovalci, krajinski arhitekti …) pri raziskovanju nevralgičnih točk lokalnega okolja.  Šlo je za pet sodelovanj med strokovnjaki, ki imajo skupen predmet  raziskovanja, vendar do njega pristopajo iz različnih zornih kotov, od  znanstvenega do umetniškega. Iz Slovenije so  v okviru dela na terenu sodelovali oblikovalski kolektiv OLOOP s projektom Slow design in novomedijska umetnica Robertina  Šebjanič, ki je kot glavna metodologinja vodila skupino Globoka modrina /  Deep Blue, v okviru katere so svoja znanja  in metodološke pristope soočili in prepletli turški in slovenski znanstveniki  in umetniki. 
Saša Nabergoj 
            VEČ: portizmir.org/eng 
            Foto galerija: postavitev  
                
                
                
            
            
            
Produkcija: SCCA,  Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana 
  V sodelovanju s: PORTIZMIR3 
  Program Brez žebljev  in podstavkov podpirata: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo,  Ministrstvo za kulturo RS 
  Zahvala: Neven Korda, Strip Core/Forum Ljubljana, Moderna  galerija Ljubljana 
  Kontakt: SCCA-Ljubljana, Metelkova 6, 1000 Ljubljana, Slovenija, tel.: 01 431 83 85,  info@scca-ljubljana.si, www.scca-ljubljana.si 
               
			[Objavljeno: 27. 11. 2014] 
  
         |