Brez žebljev in podstavkov
Sanela Jahić: Produktivna razmerja med človekom in strojem
Razstava in predstavitev avtorskega dela
11. 2.–20. 2. 2015
Predavanje: sreda, 11. 2. 2015, ob 19. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Razstava je na ogled: torek-petek, od 11. do 15. ure
ali po dogovoru (pon. in prazniki zaprto)
Razstava in predstavitev instalacije intermedijske umetnice Sanele Jahić z naslovom Tempo Tempo, v katerem avtorica raziskuje razmerje med človekom in strojem v odnosu do delovne produktivnosti in časa. Instalacija je bila prvič razstavljena v okviru nominacij za nagrado skupine OHO v Galeriji P74 maja lani.
Sanela Jahić: Tempo Tempo. Postavitev v Galeriji P74, 2014. Foto: Toni Mlakar
PREDAVANJE
Vljudno vabljeni na razstavo in predstavitev avtorskega dela Sanele Jahić, intermedijske umetnice, ki je v mednarodnem in lokalnem okolju uveljavljena kot avtorica kinetičnih intermedijskih instalacij. Njeno delo zaznamuje perfekcionistični vizualni jezik. Izhaja iz mehanskih sistemov, ki jih obravnava z vidika antropologijških študij. Njena dela so med drugim komentar na zgodovino znanosti in motenj v časovnih zaporedjih, ki razkrivajo protislovna družbena in socialna razmerja. Avtorica bo svoje delo predstavila s posebnim poudarkom na instalaciji Tempo Tempo.
Sanela Jahić: Tempo Tempo. Postavitev v Galeriji P74, 2014. Foto: Toni Mlakar
RAZSTAVA
Tempo Tempo sestavlja dvokanalni video in kinetični objekt - metronom, ki sproža električno iskro. Sanela Jahić obravnava družbo in posameznika v njej kot tehnološka orodja. V tem delu govori o pospeševanju produkcijskega procesa in izboljševanju delovne učinkovitosti, ki v kapitalističnih delovnih odnosih teži k neprestanem večanju konkurenčnosti in dobička. Sproščanje električne iskre hkrati predstavlja na hitro sproženo energijo in kratek stik.
Video kanala vsebujeta arhivske posnetke raziskav, ki jih je v drugi polovici 19. stoletja opravil ameriški znanstvenik Frank Bunker Gilbreth na področju upravljanja časa in optimizacije gibanja v delovnem procesu. Podobno kot ruski projekcionisti v 20. letih 20. stoletja, je raziskoval najbolj učinkovite načine za izvajanje določenih gibov in nalog, da bi izboljšal učinkovitost delavskega ljudstva. Arhivske posnetke je umetnica so-postavila ob posnetke iz metalne industrije današnjega časa, v katerem je robotizacija in avtomatizacija produkcijskih procesov postala resničnost. Avtorica je z delavkami in delavci naredila številne video intervjuje o pomenu robotizacije delovnega procesa na njihov status človeških strojnih operaterjev. Njihove izjave je opremila tudi s statističnimi podatki o ceni vzdrževanja robotov in ceni človeške delovne sile.
Naslov za instalacijo je umetnica vzela iz referencialnega polja avantgardnih umetnosti, iz agit-prop gledališke igre iz leta 1930, ki so jo uprizorili nemški migrantski delavci, ki so delovali v skupini Prolet-Buehne v New Yorku. Liki v igri so bili kapitalist, policaj in sedem ali deset delavcev. Besedilo iz gledališke igre ima ključno vlogo pri izgradnji sistema v avtoričini medijski instalaciji. Z združevanjem zgodovinskih in sodobnih materialov, statističnih podatkov in osebnih izjav, vizualnega, akustičnega in programskega jezika, skupaj z umetniškim in raziskovalnim pristopom, se delo Tempo Tempo ukvarja zelo večplastno z vprašanji percepcije, vloge tehnologije in osebnih pozicij ter kritiko kapitalističnih produkcijskih odnosov.
O instalaciji Tempo Tempo bo v sklopu cikla Brez žebljev in podstavkov spregovorila avtorica Sanela Jahić, ki bo instalacijo ob tej priložnosti tudi razstavila v Projektni sobi SCCA. Delo bo na ogled do petka, 20. novembra.
Sanela Jahić: Tempo Tempo. Postavitev v Galeriji P74, 2014. Foto: Toni Mlakar
Foto: arhiv SCCA-Ljubljana
|
Sanela Jahić (1980, Kranj) je leta 2008 končala študij slikarstva na ALUO v Ljubljani z diplomskim delom Socialni subjekt v kinetičnem objektu. Svoja dela je predstavila na razstavah doma in v tujini, nazadnje mdr. z razstavo Device Art v Ars Electronica Centru v Linzu, v galeriji P! na razstavi Goldfish leta 2014 in Galeriji Škuc na razstavi Vse in nič. Za svoje ustvarjanje je leta 2003 prejela Študentsko Prešernovo nagrado za slikarstvo, grafiko in video produkcijo, v letu 2010 tretjo nagrado Art of Engineering v Berlinu in leta 2014 nagrado Pogled 7. V letu 2010 je kot štipendistka Ministrstva za kulturo Republike Slovenije končala podiplomski študij mednarodne smeri ''Umetnost v javnem prostoru in nove umetniške strategije'' na Bauhaus Univerzi v Weimarju. Leta 2011 je bila dobitnica nagrade za najboljši projekt Mednarodnega festivala večmedijske umetnosti Pixxelpoint, januarja 2014 pa se je predstavila na samostojni razstavi I am spending my capital v Mestni galeriji Nova Gorica.
|
POVEZAVE
Produkcija: SCCA, Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana
Program Brez žebljev in podstavkov podpirata: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS
Kontakt: SCCA-Ljubljana, Metelkova 6, 1000 Ljubljana, Slovenija, tel.: 01 431 83 85, info@scca-ljubljana.si, www.scca-ljubljana.si
[Objavljeno: 6. 2. 2015]
|