SCCA-Ljubljana & Mestna galerija Nova Gorica
Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo
Miha Kelemina:
Kič in njegovi obrazi
Predavanje
Torek, 12. 1. 2016, ob 19. uri
Mestna galerija Nova Gorica, Bevkov trg 4
Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo, ki se bodo zvrstila od januarja do marca leta 2016, nastajajo kot stalno sodelovanje med SCCA-Ljubljana in Mestno galerijo Nova Gorica. Začeli smo z izmenjavami mednarodnih predavateljev v okviru šole za kustose in kritike Svet umetnosti, nadaljevali v letu 2014 s predavanji sodelavcev SCCA (Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Saša Nabergoj), v letu 2016 pa se bomo prav tako s sodelavci SCCA osredotočili na posamezna poglavja v sodobni umetnosti.
V torek, 12. januarja 2016, ob 19. uri vas vabimo v Mestno galerijo Nova Gorica na prvo predavanje Mihe Kelemina z naslovom Kič in njegovi obrazi.
Avgust s Primaporte, 1. st. n. š., Vatikan
V svojem predavanju z naslovom Kič in njegovi obrazi bom poskušal orisati nastanek in zgodovino tipa manipulativnega portreta v likovni umetnosti. Časovno se bom opredelil na minulo stoletje, geografsko pa predvsem na območja, kjer je kriznim prelomnicam sledil izbruh kulta osebnosti. S slednjim so bili namreč prežeti številni totalitarni sistemi, prav totalitarni in komunistični kič pa sta bila pozneje nastavek za kapitalističnega, ki je posnemal in posvojil njune vzorce, nemalokrat tako oblikovno kot vsebinsko.
V osnovi termin kič označuje predmet, ki je cenena kopija nekega drugega predmeta, pri njem pa je moč opaziti težnjo k neke vrste poenostavljenosti in metodični šabloniziranosti. Črpa iz vsega, kar je na trgu zaželeno in po določenem času razvodeni tudi vse "novo". Nekoč je veljalo, da je kič nadomestna kultura, namenjena tistim, ki so neobčutljivi za vrednote "resnične" kulture in da gre za relativno pozen pojav v zahodni kulturi, saj je bila predpogoj zanj popolna dozorelost kulturne tradicije, ki je kiču dostopna, da jo uporabi. Osredotočil se bom na portretne upodobitve in manipulacijo, ki ji je bila podvržena človeška podoba, predvsem človeški obraz. Manipulacija tega je vseprisotna skozi vsa zgodovinska obdobja, vendar si zaradi družbenopolitičnih sprememb v zadnjem stoletju zasluži še več kritičnega presojanja. Če je 20. stoletje obvladovala ideološka konstrukcija telesa, danes njeno mesto zavzema biološka konstrukcija; če nas je nekoč z vsakega kovanca, plakata in izložbe spremljal en in isti obraz voditelja, nas danes v (popularni) kulturi in umetnosti spremlja en in isti obrazni tip, ki je "vitruvijsko" in edino pravo merilo lepote.
Miha Kelemina
Elvira Bauer, Ne zaupaj lisici na zelenem travniku niti Žida prisegi, 1936
Detajl plakata oglaševalske agencije Pullman, 1949
Fotografije z dogodka
Foto: Tadej Hrovat in arhiv SCCA-Ljubljana
Miha Kelemina (1985) je diplomiral na enopredmetnem študiju umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani (2010). Leta 2011 se je vpisal v Svet umetnosti, šolo za kustose in kritike sodobne umetnosti, ki deluje v okviru SCCA-Ljubljana. Po končanem izobraževanju je na SCCA-Ljubljana delal v video arhivu in knjižnici, trenutno pa je koordinator Sveta umetnosti, razstavno-raziskovalnega programa Studio 6 in sodelavec video arhiva Postaja DIVA. Končal je tudi dodatno izobraževanje v projektnem menedžmentu na tečaju Vodja projekta. Je ustanovni član kolektiva OFFTIR, društva za vizualno in zvočno umetnost, s katerim se je predstavil na U3, 7. Trienalu sodobne slovenske umetnosti. V letu 2015 je tudi sodelavec projekta VideoWall, od leta 2013 pa sodelavec Redakcije za kulturo in humanistične vede Radia Študent, kjer je urednik oddaje Art-Area.
Napovedujemo tudi februarsko in marčevsko Soočenje:
2. februar 2016, ob 19. uri
Dušan Dovč: Poezija v galeriji
22. marec 2016, ob 19. uri
Barbara Borčić: Apropriacija in ponovna uprizoritev. Zgodnja dela skupin Laibach in Irwin
Za povabilo in sodelovanje se zahvaljujemo Mestni Galeriji Nova Gorica, Pavli Jarc in Mateji Poljšak Furlan.
Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpira MOL, Oddelek za kulturo
[Objavljeno: 1. 12. 2015]
|