Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

SCCA-Ljubljana & Mestna galerija Nova Gorica
Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo
Miha Kelemina:
Kič in njegovi obrazi

Predavanje

Torek, 12. 1. 2016, ob 19. uri
Mestna galerija Nova Gorica, Bevkov trg 4

Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo

Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo, ki se bodo zvrstila od januarja do marca leta 2016, nastajajo kot stalno sodelovanje med SCCA-Ljubljana in Mestno galerijo Nova Gorica. Začeli smo z izmenjavami mednarodnih predavateljev v okviru šole za kustose in kritike Svet umetnosti, nadaljevali v letu 2014 s predavanji sodelavcev SCCA (Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Saša Nabergoj), v letu 2016 pa se bomo prav tako s sodelavci SCCA osredotočili na posamezna poglavja v sodobni umetnosti.

V torek, 12. januarja 2016, ob 19. uri vas vabimo v Mestno galerijo Nova Gorica na prvo predavanje Mihe Kelemina z naslovom Kič in njegovi obrazi.

Avgust s Primaporte, 1. st. n. š., Vatikan
Avgust s Primaporte, 1. st. n. š., Vatikan

V svojem predavanju z naslovom Kič in njegovi obrazi bom poskušal orisati nastanek in zgodovino tipa manipulativnega portreta v likovni umetnosti. Časovno se bom opredelil na minulo stoletje, geografsko pa predvsem na območja, kjer je kriznim prelomnicam sledil izbruh kulta osebnosti. S slednjim so bili namreč prežeti številni totalitarni sistemi, prav totalitarni in komunistični kič pa sta bila pozneje nastavek za kapitalističnega, ki je posnemal in posvojil njune vzorce, nemalokrat tako oblikovno kot vsebinsko.

V osnovi termin kič označuje predmet, ki je cenena kopija nekega drugega predmeta, pri njem pa je moč opaziti težnjo k neke vrste poenostavljenosti in metodični šabloniziranosti. Črpa iz vsega, kar je na trgu zaželeno in po določenem času razvodeni tudi vse "novo". Nekoč je veljalo, da je kič nadomestna kultura, namenjena tistim, ki so neobčutljivi za vrednote "resnične" kulture in da gre za relativno pozen pojav v zahodni kulturi, saj je bila predpogoj zanj popolna dozorelost kulturne tradicije, ki je kiču dostopna, da jo uporabi. Osredotočil se bom na portretne upodobitve in manipulacijo, ki ji je bila podvržena človeška podoba, predvsem človeški obraz. Manipulacija tega je vseprisotna skozi vsa zgodovinska obdobja, vendar si zaradi družbenopolitičnih sprememb v zadnjem stoletju zasluži še več kritičnega presojanja. Če je 20. stoletje obvladovala ideološka konstrukcija telesa, danes njeno mesto zavzema biološka konstrukcija; če nas je nekoč z vsakega kovanca, plakata in izložbe spremljal en in isti obraz voditelja, nas danes v (popularni) kulturi in umetnosti spremlja en in isti obrazni tip, ki je "vitruvijsko" in edino pravo merilo lepote.

Miha Kelemina

Elvira Bauer, Ne zaupaj lisici na zelenem travniku niti Žida prisegi, 1936
Elvira Bauer, Ne zaupaj lisici na zelenem travniku niti Žida prisegi, 1936

Detajl plakata oglaševalske agencije Pullman, 1949
Detajl plakata oglaševalske agencije Pullman, 1949

Fotografije z dogodka
Foto: Tadej Hrovat in arhiv SCCA-Ljubljana

Predavanje Mihe Kelemina Predavanje Mihe Kelemina

Miha KeleminaMiha Kelemina (1985) je diplomiral na enopredmetnem študiju umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani (2010). Leta 2011 se je vpisal v Svet umetnosti, šolo za kustose in kritike sodobne umetnosti, ki deluje v okviru SCCA-Ljubljana. Po končanem izobraževanju je na SCCA-Ljubljana delal v video arhivu in knjižnici, trenutno pa je koordinator Sveta umetnosti, razstavno-raziskovalnega programa Studio 6 in sodelavec video arhiva Postaja DIVA. Končal je tudi dodatno izobraževanje v projektnem menedžmentu na tečaju Vodja projekta. Je ustanovni član kolektiva OFFTIR, društva za vizualno in zvočno umetnost, s katerim se je predstavil na U3, 7. Trienalu sodobne slovenske umetnosti. V letu 2015 je tudi sodelavec projekta VideoWall, od leta 2013 pa sodelavec Redakcije za kulturo in humanistične vede Radia Študent, kjer je urednik oddaje Art-Area.

Napovedujemo tudi februarsko in marčevsko Soočenje:

2. februar 2016, ob 19. uri
Dušan Dovč: Poezija v galeriji

22. marec 2016, ob 19. uri
Barbara Borčić: Apropriacija in ponovna uprizoritev. Zgodnja dela skupin Laibach in Irwin

Za povabilo in sodelovanje se zahvaljujemo Mestni Galeriji Nova Gorica, Pavli Jarc in Mateji Poljšak Furlan.

Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpira MOL, Oddelek za kulturo

[Objavljeno: 1. 12. 2015]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si