SCCA-Ljubljana & Mestna galerija Nova Gorica
Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo
Barbara Borčić: Apropriacija in ponovna uprizoritev. Zgodnja dela skupin Laibach in Irwin
Predavanje
Torek, 22. 3. 2016, ob 19. uri
Mestna galerija Nova Gorica, Bevkov trg 4
Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo, ki se bodo zvrstila od januarja do marca leta 2016, nastajajo kot stalno sodelovanje med SCCA-Ljubljana in Mestno galerijo Nova Gorica. Začeli smo z izmenjavami mednarodnih predavateljev v okviru šole za kustose in kritike Svet umetnosti, nadaljevali v letu 2014 s predavanji sodelavcev SCCA (Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Saša Nabergoj), v letu 2016 pa se bomo prav tako s sodelavci SCCA osredotočili na posamezna poglavja v sodobni umetnosti.
V torek, 22. marca 2016, ob 19. uri vas vabimo v Mestno galerijo Nova Gorica na tretje predavanje Barbare Borčić z naslovom Apropriacija in ponovna uprizoritev. Zgodnja dela skupin Laibach in Irwin.
Predavanje bo predstavilo zgodnje primere dveh umetniških postopkov, ki sta zaznamovala konec 20. in začetek 21. stoletja: "prisvojitev/apropriacija" in "ponovno uprizarjanje (re-enactment)", pri čemer je šlo pogosto tudi za neke vrste aktualizacijo, kontekstualizacijo in reinterpretacijo. Pogledali bomo, katere metode in orodja so uporabili in s kakšnimi učinki. Umetniški postopek "apropriacija" seže v osemdeseta leta 20. stoletja. Na primeru zgodnjih umetniških del skupine Laibach bomo pogledali, kako so se soočali z vprašanji originalnosti, avtentičnosti in na drugi strani kopije. Posluževali so se metod ready-made, cut-up, objet trouvé in montaže, sestavljali so kolaže in brikolaže in pri tem izkoristil tudi možnosti fotokopirnega stroja in video naprav.
Umetniški postopek "ponovno uprizarjanje" se je uporabljal že v povezavi z avantgardno umetnostjo, vendar zaznamuje zlasti prvo in drugo desetletje 21. stoletja. Kot zgodnji primer "reenactmenta" v slovenskem prostoru bo predstavljena razstava Back to the USA skupine Irwin (Galerija Škuc, Ljubljana, 1984) – "rekonstrukcija" oz. interpretacija del z istoimenske odmevne razstave newyorških umetnikov, ki je v letih 1983 in 1984 potovala po evropskih galerijah in promovirala nove postmodernistične tendence.
Laibach Kunst, Inženirji človeških duš, kseroks, 1984 (arhiv: Barbara Borčić)
Laibach Kunst, Kontinuiteta čiste forme, Viks, št. 1, 1983 (arhiv: Barbara Borčić)
Fotografije z dogodka
Foto: Tadej Hrovat
|
Barbara Borčić
Umetnostna zgodovinarka in anglistka; študirala medijske študije in antropologijo na ISH – Institutum Studiorum Humanitatis – Fakulteta za podiplomski humanistični študij v Ljubljani. Svetovalka Zavoda za sodobno umetnost SCCA−Ljubljana. Na področju sodobne umetnosti deluje kot kustosinja, publicistka, urednica in avtorica knjig s statusom samostojne ustvarjalke na področju kulture. Prejemnica priznanja Izidorja Cankarja (2005). Članica mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA (International Association of Art Critics, Pariz) in mednarodnega združenja kustosov sodobne umetnosti IKT (International Association of Curators of Contemporary Art, Amsterdam).
Bila je umetniški vodja ljubljanske Galerije Škuc (1982–1985), sodelavka založbe Studia humanitatis (1986–1993), odgovorna urednica revije Likovne besede (1991–1992); od leta 1993 zaposlena na Zavodu za odprto družbo – Slovenija, med 1997–1999 kot direktorica Sorosovega centra za sodobne umetnosti − Ljubljana (SCCA−Ljubljana).
Vodja projektov v okviru Zavoda SCCA−Ljubljana: Videodokument, Videospotting, Internet Portfolio, Video obrat, Prakse arhiviranja in sourednica knjižne zbirke Žepna in publikacij PlatformaSCCA. Vodi arhiv video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA, program Brez žebljev in podstavkov in seminar iz pisanja šole Svet umetnosti.
Predava, kurira in sodeluje na mednarodnih simpozijih ter objavlja tekste v katalogih, revijah in knjigah, npr. Video Art from Conceptualism to Postmodernism, v: Impossible Histories: Historical Avant-Gardes, Neo-Avant-Gardes, and Post-Avant-Gardes in Yugoslavia, 1918-1991 (Massachusetts: MIT Press, 2003), Kaj vse je televizija in kaj z njo lahko počne umetnik, katalog ob razstavi Zabavaj me (Mestna galerija, Ljubljana, 2013), The ŠKUC Gallery, Alternative Culture, and Neue Slowenische Kunst in the 1980s, v/in: NSK from Kapital to Capital. Neue Slowenische Kunst – an Event of the Final Decade of Yugoslavia, Moderna galerija Ljubljana/MIT Press, 2015. Je avtorica več knjig in publikacij, npr. Celostna umetnina Laibach. Fragmentarni pogled (Založba */cf., Zbirka Žepna, Ljubljana, 2013) in kustosinja razstav, npr. Tekma s časom. Performans in video v vzvratnem ogledalu (2014); Jasna Hribernik: (Post)produkcija in Nataša Prosenc Stearns: Nočni izvir, Vodnjak želja (2015).
|
Za povabilo in sodelovanje se zahvaljujemo Mestni Galeriji Nova Gorica, Pavli Jarc in Mateji Poljšak Furlan.
Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpira MOL, Oddelek za kulturo
[Objavljeno: 26. 2. 2015]
|