Svet umetnosti in Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Niz javnih predavanj Kako kritično je stanje kritiškega pisanja?
Ekaterina Degot: Ko so vsi kritični, nihče pa ni kritik
Torek, 5. april 2016, 18.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Sreda, 6. april 2016, 18.00
Umetnostna galerija Maribor / UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2, Maribor
Lani zasnovano premišljanje o aktualni vlogi in statusu kritiškega pisanja na področju vizualne umetnosti in kulture z naslovom Kako kritično je stanje kritiškega pisanja? nadaljujemo z novim nizom predavanj. V letošnjem letu izhajamo iz sklepa lanske serije, da je bolj kot o krizi kritiškega pisanja, ki se kaže v oddaljevanju kritike od njenega tradicionalno uveljavljenega formata, smiselno govoriti o novih pojavnih oblikah kritike. O spremembah v sodobni kritiško-teoretski produkciji bodo predavali: Thijs Lijster, Ekaterina Degot, Maja Breznik, Izidor Barši & Kaja Kraner (ŠUM) in Antonija Letinić.
V mesecu aprilu vabimo na predavanje ruske umetnostne zgodovinarke, piske o umetnosti in kuratorke Ekaterine Egot.
O predavanju
Ponavljajoča se razprava o kritiškem pisanju spominja na podobno razpravo, osredinjeno na pojem slikarstva. Ob vedno znova zastavljenem vprašanju o usodi slikarstva nas zamika, da bi kratko malo odgovorili, da je mrtvo. Seveda številni umetniki še slikajo, s tem preživijo in celo uspejo ostati zgodovinsko relevantni, a se izogibajo označbi “slikar”. Podobno se veliko nas, katerih (vsakodnevno) delo je kritiško pisanje, nerado predstavlja kot “poklicni kritik”. Kje je torej mesto kritiškega pisanja v tem spletu vse manjše usposobljenosti in vse bolj učinkovite izvedbe?
Predavanje bo v angleškem jeziku.
|
Ekaterina Degot je umetnostna zgodovinarka, piska o umetnosti in kuratorka. Trenutno je umetniška direktorica na kölnski Akademiji svetovne umetnosti (Academy of Arts of the World) in profesorica na moskovski Šoli za fotografijo in nove medije A. Rodčenka (Rodchenko Moscow School of Photography). Za kritiško pisanje in kuratorstvo je leta 2014 prejela Nagrado Igorja Zabela za kulturo in teorijo. V obdobju 2008−12 je bila urednica www.openspace.ru/art, neodvisne spletne revije umetnostne kritike in kulturne analize. Je tudi sourednica Post-Post-Soviet?: Art, Politics and Society in Russia at the Turn of the Decade (Chicago University Press, 2013). Njeni nedavni kuratorski projekti: Report to an Academy, a Non-Academic Symposium, Performative or Otherwise, Pluriversale I, Köln, 2014 (z Davidom Riffom); What Did the Artist Mean by That?, Moscow Museum of Modern Art, 2014 (z Jurijem Albertom), Monday Begins on Saturday, First Bergen Assembly, Bergen, 2013 (z Davidom Riffom).
|
Foto: arhiv SCCA-Ljubljana
Niz javnih predavanj in delavnic Kako kritično je stanje kritiškega pisanja? pripravljata Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo in SCCA–Ljubljana in je del izobraževalnega programa Svet umetnosti, šole za kustose in kritike sodobne umetnosti.
Partner: UGM – Umetnostna galerija Maribor.
Program Kako kritično je stanje kritiškega pisanja? podpirajo: Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Erste sklad in Goethe Institut Ljubljana.
[Objavljeno: 30. 3. 2016]
|