SCCA-Ljubljana v sodelovanju z Galerijo Alkatraz
Yoshinori Niwa: Intervencije od zunaj / Interventions by Outsiders
Predstavitev umetnika in dela
Torek, 28. 6. 2016, ob 19.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
V sodelovanju z Galerijo Alkatraz vas vabimo na odprtje razstave Zapoznela hipoteza: Od A do B (Delayed Hypotesis: From A to B) umetnika Yoshinorija Niwe. Odprtje razstave bo v ponedeljek, 27. junija, ob 21. uri, na ogled pa bo do 15. julija.
Dan po odprtju, v torek, 28. junija, ob 19. uri bo umetnik gost Projektne sobe SCCA, kjer bo
predstavil svoj način dela in izkušnje raziskovanja komunistične dediščine na terenu.
Yoshinori Niwa: Metanje socialista v zrak v Romuniji (Tossing Socialists in the Air in Romania), prizor iz videa, 2010
O RAZSTAVI
Zapoznela hipoteza: Od A do B (Delayed Hypotesis: From A to B)
Yoshinori Niwa je umetnik, performer in aktivist, ki izvaja intervencije v družbeno politične situacije v javnem prostoru in institucijah. Njegova izvajanja dokumentira kamera, ki ga zasleduje v akciji, zato je skupna značilnost njegovih dokumentarnih videov gibanje med različnimi cilji in intervjuji na lokacijah. Izvaja absurdne ekonomske izmenjave in performativne diverzije. Demonstrativno hodi proti gneči v nasprotni tok demonstracij. Kupuje v trgovinah svoje stvari, ki jih je prinesel od doma. Odnese vrečo smeti iz doma v Tokiju na letalo in jo odvrže v Los Angelesu. Menjuje evre v turške lire in nazaj po uličnih menjalnicah v Istambulu, dokler jih ne izmenja v nič. Kot žepar na ulici v Manili nič hudega slutečim žrtvam podtika denar in podobno.
Zadnjih nekaj let se Yoshinori Niwa ukvarja tudi z zgodovino komunizma, ki ga na Japonskem sistemsko marginalizirajo zaradi političnih zavezništev. Osebno ni izkusil hladne vojne ali komunistično socialistične realnosti, vendar ga skozi raziskovanje trenutnih postkomunističnih tranzicij, zanimajo zgodovinski pogledi in pogoji za uresničitev novega družbenega sistema. V japonskem umetniškem svetu je označen kot problematičen, očita se mu pretirana političnost, kar je po mnenju določene japonske strokovne javnosti vplivalo na manjko estetskega izraza v njegovih izdelkih. Umetnik je lokalnost obšel in priložnosti iskal zunaj matične države, sčasoma pa je potrditev dobil tudi na Japonskem. Kot izredno produktiven in prodoren umetnik je leta 2014 s strani revije Artreview za svoje delo prejel nagrado Future Greats.
Podobno kot se Yoshinori Niwa konstantno premika po svetu in v videih, je razstava v Alkatrazu zasnovana tako, da obiskovalca premika in giba v prostoru. Potrebno se je tudi skloniti in zlesti v prostor sredi galerije, kot se je umetnik sklanjal nad lužami v performansu Prenašanje luže A v lužo B, (Transferring Puddle A to Puddle B, 2004), v katerem je posrkal lužo na trgu v bivšem vzhodnem Berlinu in jo izpljuval na istem trgu v zahodnem Berlinu. Performans je na podoben demonstrativen način izvedel tudi po jedrski katastrofi v Fukušimi osem let kasneje. »Čisto« Lužo iz Tokija je prestavil v Fukušimo. Iz luže v lužo, od A do B nas razstava vodi in se izmenjuje z videi Metanje socialistov v zrak v Romuniji (Tossing Socialists in the Air in Romania, 2010), kjer si mladina brez zgodovinske izkušnje iz pripovedovanj izmisli ritual sprejetja novega komunističnega člana v stranko in Predlogom japonski komunistični partiji, naj se držijo Karla Marxa (Proposing to Hold Up Karl Marx to the Japanese Communist Party 2013). Yoshinori Niwa razkriva s preprostimi vprašanji in gestami konformistično držo članov sodobnih komunističnih strank in njihovo dvoličnost površno interpretiranega marksizma.
Kustos razstave je Jani Pirnat.
Yoshinori Niwadruga: Prenašanje luže A v lužo B, (Transferring Puddle A to Puddle B), video, 2004
O UMETNIKU
Yoshinori NIWA
Rojen je leta 1982 v Aichi perfekturi na Japonskem. Diplomiral je na oddelku za video in performans na Univerzi Tama v Tokiju 2005. Svojo mednarodno umetniško kariero je začel prav z delom Prenašanje luže A v lužo B v letu 2004, ki je zaznamovala tudi njegov performativni slog. Sodeloval je na vrsto velikih skupinskih razstav: Contemporary Art From Japan (Moscow Museum of Modern Art, Haifa Museum of Art, 2012), Aichi Triennale 2013 (Aichi Arts Center,etc 2013), Roppongi Crossing 2013: OUT OF DOUBT (Mori Art Museum, 2013). Pri samostojnih razstavah pa gre za izpostaviti: Historically Historic Historical History of Communism, (Edel Assanti, London 2015, Never Trust in People without Contradiction, (1335MABINI, Manila, Philippines, 2014), The poetics of activism, (Gallery Alpha M, Tokyo, 2010), Communicating with thieves, (HIAP project room, Helsinki, Finland, 2010), 2009 Transforming puddle A to puddle B, (Art in General, NYC, USA). Leta 2014 je prejel nagrado Future Greats revije ArtRewiev.
yoshinoriniwa.tumblr.com/xxx
CV (pdf)
Portfolio (pdf)
Produkcija razstave: KUD Mreža / Galerija Alkatraz
Predavanje v sodelovanju z: SCCA-Ljubljana
Umetnik je gost rezidence Kulturni center Tobačna 001
[Objavljeno: 16. 6. 2016]
|