| 
             Aktivnosti sodelavcev 
              Bratko Bibič: Na domačem vrtu III 
           19. Festival slovenskega filma, Pororož 2016 
            Petek, 16. 9. 2016, ob 24.00  
            Glavna dvorana, Avditorij Portorož  
            
  
Veseli nas, da vas  ponovno lahko povabimo Na domači vrt,  glasbeno-filmski avtorski projekt Bratka  Bibiča. Bibič je od leta 1973 dalje neprekinjeno delujoč avtor-komponist in  izvajalec-interpret glasbe (klavirska harmonika, vokal) v različnih domačih in  mednarodnih zasedbah.  
Redno sodeluje tudi z  SCCA-Ljubljana, kjer je v Projektni sobi SCCA našel priložnostno zatočišče za  vaje, nazadnje za tretjo edicijo projekta Na  domačem vrtu, ki se bo predstavil na 19. Festivalu slovenskega filma v  Portorožu v glavni dvorani Avditorija Portorož.  
Na domačem vrtu  
Trodelni glasbeno-filmski projekt Na domačem vrtu je nastal v letih 1999–2005 v koprodukciji  Slovenske kinoteke – Kino uho in Slovenskega filmskega arhiva. Avtoriziral in  produciral ga je harmonikar in skladatelj Bratko  Bibič z montažo raznolikih arhivskih filmskih gradiv in s kompozicijo ter  (živimi) izvedbami glasbe ob projekcijah filmov. Pri tem mu ni šlo za  "historično" kompilacijo arhivskih filmov, ki bi podala zgodovinski pregled  slovenskega filma, temveč za neko vrsto "zgodovinske fikcije", ki preko filma  pripoveduje o zgodovini (Z. Vrdlovec). Obenem je eksperimentiral s kompleksnimi  razmerji med filmskimi gibljivimi podobami, glasbo in zvokom. V prvem delu je  tako izhajal iz klasičnega pristopa nemi film-živa (izvirna) glasba, v drugem  delu pa iz prepletanja odlomkov iz nemih in zvočnih filmov, modulacijo zvočnih  filmskih sledi (glasba, šum, govor) ter njihovo nadgradnjo in interakcijo z  izvirno komponirano in improvizirano instrumentalno glasbo ob projekcijah.  
V tretjem delu trilogije Na domačem vrtu, ki zajema gradiva iz obdobja od 60. do 90. let 20.  stoletja, je komponiral glasbene mikro-kompozicije in zvočne strukture samo še  z montažo zvočnih filmskih zapisov (soundtrack) glasbenih, govornih in šumskih  razsežnosti izbranih odlomkov in fragmentov v raznolikih razmerjih z izbranimi  filmskimi pripovednimi podobami. Načelo in (pretežno hitri) ritem montaže,  modulacije zvočnih zapisov (glasbe, besede, slike) arhivskega filmskega gradiva  izhaja tudi iz značilnosti v tem obdobju uveljavljajoče se televizije,  ekonomske propagande (reklame) in glasbenih video spotov. Edina izjema od tega  pravila je posnetek izvirne skladbe Bratka Bibiča Gallusovina (električni klavir), ki spremlja animirano zaključno  sekvenco filma Karla Grossmana "Odhod od maše v Ljutomeru" (1905).  
Tretji del trilogije Na  domačem vrtu je bil v integralni 50-minutni verziji doslej javno predvajan  samo na premierni projekciji jeseni leta 2005 v preddverju ljubljanskega Kina  Dvor. Z letošnjo re-aktualizacijo ob 20. obletnici ustanovitve Slovenske  kinoteke stopa Bibič še korak naprej: skupaj s harfistom in skladateljem Eduardom Raonom ter tolkalcem in  improvizatorjem Vidom Drašlerjem ga  bodo na novo ozvočili v (živo odigrani) interakciji z izvirnim soundtrackom, v  kateri pa bo tudi soundtrack sam – s posredovanjem računalniškega vmesnika –  postal gradivo sprotne predelave in samostojnega krmiljenja v realnem času  predvajanja in sočasnega instrumentalnega muziciranja. 
Bratko  Bibič na Postaji DIVA 
19. Festival  slovenskega filma 
            
            
        
           	[Objavljeno: 19. 8. 2016] 
			   
         |