Aktivnosti sodelavcev
Bratko Bibič: Na domačem vrtu III
19. Festival slovenskega filma, Pororož 2016
Petek, 16. 9. 2016, ob 24.00
Glavna dvorana, Avditorij Portorož
Veseli nas, da vas ponovno lahko povabimo Na domači vrt, glasbeno-filmski avtorski projekt Bratka Bibiča. Bibič je od leta 1973 dalje neprekinjeno delujoč avtor-komponist in izvajalec-interpret glasbe (klavirska harmonika, vokal) v različnih domačih in mednarodnih zasedbah.
Redno sodeluje tudi z SCCA-Ljubljana, kjer je v Projektni sobi SCCA našel priložnostno zatočišče za vaje, nazadnje za tretjo edicijo projekta Na domačem vrtu, ki se bo predstavil na 19. Festivalu slovenskega filma v Portorožu v glavni dvorani Avditorija Portorož.
Na domačem vrtu
Trodelni glasbeno-filmski projekt Na domačem vrtu je nastal v letih 1999–2005 v koprodukciji Slovenske kinoteke – Kino uho in Slovenskega filmskega arhiva. Avtoriziral in produciral ga je harmonikar in skladatelj Bratko Bibič z montažo raznolikih arhivskih filmskih gradiv in s kompozicijo ter (živimi) izvedbami glasbe ob projekcijah filmov. Pri tem mu ni šlo za "historično" kompilacijo arhivskih filmov, ki bi podala zgodovinski pregled slovenskega filma, temveč za neko vrsto "zgodovinske fikcije", ki preko filma pripoveduje o zgodovini (Z. Vrdlovec). Obenem je eksperimentiral s kompleksnimi razmerji med filmskimi gibljivimi podobami, glasbo in zvokom. V prvem delu je tako izhajal iz klasičnega pristopa nemi film-živa (izvirna) glasba, v drugem delu pa iz prepletanja odlomkov iz nemih in zvočnih filmov, modulacijo zvočnih filmskih sledi (glasba, šum, govor) ter njihovo nadgradnjo in interakcijo z izvirno komponirano in improvizirano instrumentalno glasbo ob projekcijah.
V tretjem delu trilogije Na domačem vrtu, ki zajema gradiva iz obdobja od 60. do 90. let 20. stoletja, je komponiral glasbene mikro-kompozicije in zvočne strukture samo še z montažo zvočnih filmskih zapisov (soundtrack) glasbenih, govornih in šumskih razsežnosti izbranih odlomkov in fragmentov v raznolikih razmerjih z izbranimi filmskimi pripovednimi podobami. Načelo in (pretežno hitri) ritem montaže, modulacije zvočnih zapisov (glasbe, besede, slike) arhivskega filmskega gradiva izhaja tudi iz značilnosti v tem obdobju uveljavljajoče se televizije, ekonomske propagande (reklame) in glasbenih video spotov. Edina izjema od tega pravila je posnetek izvirne skladbe Bratka Bibiča Gallusovina (električni klavir), ki spremlja animirano zaključno sekvenco filma Karla Grossmana "Odhod od maše v Ljutomeru" (1905).
Tretji del trilogije Na domačem vrtu je bil v integralni 50-minutni verziji doslej javno predvajan samo na premierni projekciji jeseni leta 2005 v preddverju ljubljanskega Kina Dvor. Z letošnjo re-aktualizacijo ob 20. obletnici ustanovitve Slovenske kinoteke stopa Bibič še korak naprej: skupaj s harfistom in skladateljem Eduardom Raonom ter tolkalcem in improvizatorjem Vidom Drašlerjem ga bodo na novo ozvočili v (živo odigrani) interakciji z izvirnim soundtrackom, v kateri pa bo tudi soundtrack sam – s posredovanjem računalniškega vmesnika – postal gradivo sprotne predelave in samostojnega krmiljenja v realnem času predvajanja in sočasnega instrumentalnega muziciranja.
Bratko Bibič na Postaji DIVA
19. Festival slovenskega filma
[Objavljeno: 19. 8. 2016]
|