Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Aktivnosti sodelavcev
Otok v mestu
Predstavitev mednarodnega bienala na otoku Susku in pogovor

Petek, 25. 11. 2016, ob 18.00
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

Obveščamo vas o ljubljanski predstavitvi mednarodnega umetniškega bienala, ki se vsaki dve leti odvija na otoku Susku. Petra Varl (njena spletna stran je vključena na Internet Portfolio pri SCCA) redno razstavlja in sodeluje na bienalu.

Bienale na Susku

Skupaj s Petro Varl in njenimi kolegi, umetniki in kuratorji: Tomislavom Brajnovićem, Herzogom Dellafiorem, Danielom Devlinom in Microcollection, vas vabimo, da se nam pridružite v petek, 25. novembra, ob 18.00 v Projektni sobi SCCA, na diskusiji o različnih stališčih do umetniških sejmov, bienalov in muzejev sodobne umetnosti, ki se pojavljajo povsod. Predstavitev in pogovor bo vodil Gregor Dražil.

Susak Expo je nastal kot ideja za ekstenzijo platform skozi zamenjavo kontekstov in jezikov, skozi dialoge med ljudmi in prostori. To je ideja na poti, v prevodu. Prevod se lahko izmuzne med jeziki in strukturira omrežja misli, ter omogoči sočasno medigro izkustev. Je ranljiv in odprt za nedorečenost, kakor tudi za neuspeh in nesporazum. Projekt lahko uspe ali propade, njegov izid in celo ideja njegovega zaključka sta negotova. Zaradi svoje odprtosti je ranljiv in prav to je njegov značaj. [Jo Melvin, 2006]

Mednarodni umetniški bienale, ki ga le pomotoma vidi peščica ljudi
Susak Expo je bienale sodobne umetnosti, ki se na odročnem hrvaškem otoku Susku odvija od leta 2006. Izvirni razlog za organizacijo Susak Expa je bil odziv na vse umetniške sejme, bienale in muzeje, ki so začeli rasti kot gobe po dežju, in poudariti absurdnost tega dogajanja, ravno z organiziranjem takšnega mednarodnega umetniškega bienala, na najbolj nenavadnem mestu, kjer ga, razen sodelujočih umetnikov in pomotoma morda še peščice drugih ljudi, najverjetneje ne bo videl nihče.

Ker nihče ne vidi razstave, izgubijo za njo narejena dela (risbe, instalacije, fotografije) na pomenu. Bistveno za ves dogodek postane izkušnja umetnikov v času, ki ga prebijejo skupaj, in idejah, ki si jih delijo. Po zaključku dogodka ostanejo samo še sledi umetniških del.

Sodelujoči umetniki morajo sprejeti možnost neuspeha in morda celo privzeti neuspeh kot zaželeni izid. Možnost neuspeha zagotavlja nepredvidljivost projekta. Pri Susak Expu ne gre zgolj za izolacijo; gre za širši kontekst, bodisi politični ali geografski, in zaželeno je, da se umetniki odzovejo na prostor in premislijo svoje lastne prakse.

Morda je ideja idealiziranega, domišljijskega otoka – kjer človek lahko pretrga s konformizmom zunanjega sveta in deluje v pričakovanju intelektualne svobode – še posebej privlačna v popotresnih sunkih Brexita in ameriških volitev.

Več: susakpress.org

Moderator diskusije

Gregor Dražil je leta 2014 diplomiral iz umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti in trenutno končuje magistrski študij na istem oddelku. Raziskovalno se posveča modernizmu v umetnosti, konkretneje razvoju umetnostnih prireditev v Sloveniji v petdesetih in šestdesetih letih. V vlogi likovnega kritika deluje kot redni sodelavec Radia Študent. Interpretira sodobno umetniško produkcijo, pri čemer se osredotoča na dela mlajših slovenskih avtorjev. Živi in dela v Ljubljani.

 

Udeleženci diskusije

Daniel Devlin je založnik, kurator in umetnik, ki živi v Londonu. Susak Expo je ustanovil leta 2006 in ga od takrat organizira vsaki dve leti. Devlin je sozaložnik pri založbi Spiralbound (založba radikalnih knjig z neudobno tematiko, nekje med knjigami umetnikov in poezije) in direktor galerije Sračok & Pöhlmann. Kot umetnik se Devlin v prvi vrsti ukvarja s samokolnicami.

Tomislav Brajnović razume umetnost kot nerazdružljivo področje naših prepričanj, misli in dejanj, ki so pogojeni z našim časom in mestom rojstva. Po študiju na akademijah v Londonu, Den Hagu in Zagrebu je svoje poklicno delovanje umestil na specifični obronek Golega Brda pri Rovinju. Od leta 2013 je docent za nove mediji na akademiji v Reki. V svojih delih se Brajnović ukvarja z neskončnimi temami etike, morale in vere. Kritično preučuje vlogo ideologije, politike in družbe ter vpliv potrošništva, manipulacije, medijske propagande in kolektivnih ter individualnih mitov.

Herzog Dellafiore se je pojavil na umetniški sceni v zgodnjih devetdesetih letih s svojimi razvpitimi performansi in instalacijami. Čeprav je dosegel določeno mero uspeha, sta ga njegova pogosta vinjenost in nagnjenje, da užali kolege umetnike in galeriste – višek je dosegel, ko je krivično obtožil Brucea McLeana, da je neo-formalist – privedla do njegovega postopnega izginotja z umetniške scene. Nedavno se je ponovno pojavil s predavanji v okviru britanskih umetniških šol in pridobil kar nekaj privržencev med britanskimi umetniki novega vala.                                         

Microcollection/Elisa Bollazzi je italijanska umetnica in pisateljica. Leta 1990 je na Beneškem bienalu skoraj slučajno pobrala neznaten fragment dela Anisha Kapoorja, ki je po nesreči padel na tla, in tako se je rodila ideja za muzej Microcollection.
Trenutno zbirka Microcollection vsebuje več kot tisoč umetniških fragmentov, ki jih je Elisa Bollazzi skupaj z naključnimi sodelavci rešila pred izginotjem in pozabo. S kontemplacijo umetniških fragmentov, ki jih lahko opazovalec gleda pod mikroskopom, občuti nevideno, se zave kreativne svobode in potencialne ambiguitete podob.

Petra Varl je umetnica, ki deluje na področju risbe in prostorskih postavitev. Od leta 2000 je zaposlena na Oddelku za likovno umetnost Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, kjer kot redna profesorica poučuje risbo in grafiko. S svojim bodočim možem živi v Ljubljani. V zadnjem času riše drevesa in kuha večerje.

Dodatne informacije
Petra Varl, petra@varl.si, tel: 041 389 470
Dušan Dovč / SCCA-Ljubljana, dusan.dovc@scca-ljubljana.si, tel: 051 361 681

[Objavljeno: 21. 11. 2016]

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si