| 
             SCCA-Ljubljana & Mestna galerija Nova Gorica  
                        Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo Vesna Bukovec: Svež pogled 
            Video projekcija z uvodno predstavitvijo 
            Torek,  24. januar 2017, ob 18. uri 
            Mala dvorana Kulturnega doma Nova  Gorica, Bevkov trg 4 
  
Soočanja s sodobno umetnostjo, ki se bodo zvrstila od januarja do  aprila 2017, nastajajo kot stalno sodelovanje med SCCA-Ljubljana in Kulturnim  domom Nova Gorica (Mestna galerija). Začeli smo z izmenjavami mednarodnih  predavateljev v okviru šole za kuratorske prakse in kritiško pisanje Svet umetnosti, nadaljevali v letu 2014  in 2016 s predavanji sodelavcev SCCA (Barbara Borčić, Ida Hiršenfelder, Saša  Nabergoj, Dušan Dovč, Miha Kelemina), v letu 2017 pa se bomo s sodelavci SCCA  osredotočili na povezave med video umetnostjo  in formo kratkega filma ter vsebino umetniških publikacij – zinov.  
V torek, 24. januarja 2017, ob 18. uri vas vabimo v malo dvorano  Kulturnega doma Nova Gorica na video projekcijo Svež pogled, ki jo bo z uvodno predstavitvijo pospremila umetnica  in kuratorka Vesna Bukovec.  
              
           Ana Sluga, Somewhere Else, 2011 
Svež pogled 
Video program predstavlja avtorice,  ki delujejo bodisi na področju vizualne umetnosti bodisi filma ali pa so  aktivne na obeh področjih. Gre za izbor 13 video del z raznolikimi slogovnimi  in produkcijskimi pristopi. Vključene avtorice zavzemajo različna vsebinska  izhodišča, ki obravnavajo in raziskujejo lastno intimno ali širšo družbeno  realnost. Vsem skupaj pa je soroden nek splošen občutek tesnobe in ujetosti,  večkrat tudi nostalgije, kar vse lahko prepoznamo kot odsev časa, ki ga živimo.  
Kuratorka Vesna Bukovec hkrati opaža, da  se meja med umetniškim videom in eksperimentalnim filmom vse bolj briše oz. je  sploh ni več. Na posamezne avtorske pristope so po njenem mnenju sicer izrazito  vplivale tudi izobraževalne institucije in vrste študijskih programov, ki so  jih avtorice zaključile (npr. študij likovne umetnosti, novih medijev ali  filmske režije). Dela so nastala v različnih produkcijskih pogojih, nekatera kot  povsem samostojni avtorski projekti, druga v sodelovanju s širšo filmsko ekipo.  Nekatera so nastala še v času študija, a kljub temu dosegajo visoko kvaliteto.  
Kljub brisanju razlik med videom in  filmom pa ostajata dve ključni razliki: (ne)linearnost časa in prostor  recepcije. Ena izmed značilnosti umetniškega videa in novomedijskih del je  ravno specifičnost konteksta njihove predstavitve publiki. Nekatera dela so  narejena izključno za galerijsko postavitev v obliki videoinstalacij in  večkanalnih projekcij, ki nimajo nujno linearno zamejenega časa. Predvajajo se  v zanki, več del se lahko medsebojno prepleta ali dopolnjuje. Pri takih  postavitvah je namesto narativne zgodbe v ospredju usvtarjanje specifične  atmosfere – vizualne in zvočne 'potopitve' v gibljive  slike. 
Spremno besedilo (pdf) 
Izbrana  video dela: 
  -  Ana Čigon, Za luno, 2015, 1’10’’
 
  -  Pila Rusjan, Elisa, 5, 2010, 4’5’’
 
  -  Noemi Veberič Levovnik, The Yellow Turn, 2011, 2’3’’
 
  -  Valerie Wolf Gang, Oddaljen spomin, 2014, 2’43’’
 
  -  Katarina Rešek (Kukla), Napravi  mi dete: Napoleon, 2016, 3’45’’
 
  -  Andrea Knezović, Ode to Helplessness, The Inability to  Breathe In 1.0, 2016, 1’02’’
 
  -  Ana Sluga, Somewhere Else, 2011, 5’
 
  -  Yuliya Molina, Ne-kdo, 2015, 3’50’’
 
  -  Neža Jurman (Nez Pez), Morph, 2016, 2’3’’
 
  -  Urška Djukić, Persistence vol.2, 2014, 1’22”
 
  -  Nika Autor, Razglednice, 2010, 8’58’’
 
  -  Vesna Bukovec, Okrožnica, 2016, 3’40’’
 
  -  RÁTNEEK (Maja Prelog, Blaž Murn), 2 0 4 5, 2016, 9’
 
 
              
                  | 
               
             
          
             Vesna Bukovec (1977) je diplomirala in magistrirala iz  kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.  Predstavila se je na vrsti samostojnih (Center in Galerija P74, 2003 in 2005;  Galerija Miklova hiša, 2009; KAPSULA, 2010; Cankarjev dom (Likovni kritiki  izbirajo) 2011; Galerija Alkatraz, 2012 in 2016; Galerija Domžale, 2013; Hiša  kulture v Pivki, 2015 idr.) in skupinskih razstav (25. mednarodni grafični  bienale, MGLC, 2003; Teritoriji, identitete, mreže: slovenska umetnost 1995–2005,  Moderna galerija, 2005; Narratives, -35/+65: Two Generations, Kunsthaus, Gradec,  2006; U3 - 6. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji, Moderna galerija; Where  do we go from here?, Secession, Dunaj; Minimal Differences, White Box, New  York, 2010; Nagrada skupine OHO, Vžigalica, 2012; Neighbours – Contemporary  Narratives from Turkey and Beyond, Istanbul Modern; Open Systems 2-01-04/14,  WUK, Dunaj; TRANS.form 5, Künstlerhaus Klagenfurt; Krize in novi začetki:  umetnost v Sloveniji 2005–2015, +MSUM, 2015 idr.). V sodelovanju z Metko  Zupanič kurira program Video in Progress (od 2008) in serijo Video večerov v  Galeriji Photon (od 2010). Od leta 2015 je sodelavka Postaje DIVA na  SCCA-Ljubljana.  
  
      | 
     
 
Foto: Matej Vidmar 
    
    
Napovedujemo tudi marčevsko in  aprilsko Soočenje:  
Neža Grum: Kratki film vs. umetniški video  
  Video projekcija  z uvodno predstavitvijo 
  Torek, 21. marec  2017, ob 19. uri 
  Mestna  galerija Nova Gorica, Trg Edvarda Kardelja 5 
Lara  Plavčak: Zin – sodobna artzin produkcija 
  Predavanje  
  Torek,  11. april 2017, ob 19. uri 
  Mestna galerija Nova Gorica, Trg Edvarda  Kardelja 5 
  
Za povabilo in sodelovanje se zahvaljujemo Kukturnemu domu  Nova Gorica, Pavli Jarc in Mateji Poljšak Furlan. 
Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpira MOL, Oddelek za  kulturo. 
            
           	[Objavljeno: 3. 1. 2017] 
			   
         |