Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Neven Korda
Sidharta je Maya

Razstava električnih slik
28. junij-1. julij 2006, 22.00-04.00
Otvoritev sreda, 28. junij 2006, ob 23.55
Trg brez zgodovinskega spomina AKC Metelkova mesto

SIDHARTA JE MAYA
Razstava električnih slik. Vedno je nov začetek. Novi Ti. Nova Maya. Akcija. Ne se bat.

Nočna razstava videasta Nevena Korde. Instalacija za 6 nočnih ur. Ob 22. se prižgejo električne slike. Ob 4. zjutraj ugasnejo.

Projekcije:
SADOVI JEZE - MILO GNILO SADJE
1. Avtonomno nebo
2. Reinkarnacija na oknu
3. Janez te gleda, ti kreten!
4. Koliko lahko dobim za enega Slovenca?
5. Podoba
6. Televizija
7. Visoko

Sidharta je Maya. Maya lahko prevedemo kot Privid. Sidharta in Maya sta dva videza iste osebe. Ta projekt gleda na Sidharto predvsem kot na Gledalca. Gledalec je tisti, ki gleda. Gleda tako, da je aktiven. Maya je zelo moderna situacija. Mi že živimo več življenj.

Metelkova mesto je kot prostor paradoksalno >nesodobna, nemedijska, nedigitalna<. Kar se teh področji tiče, je usmerjena v medijsko >konsumpcijo< in ne v >produkcijo, ki se jo konzumira<. V tej luči bo Trg brez zgodovinskega spomina z nadstreški, klubi in ateljejskimi prostori, ki ga obkrožajo, štiri noči opremljen z meni milimi gnilimi sadovi jeze.

Razsežnosti videa kot intimnega medija postaviti v prostrani javni prostor. Dekoracija trga? Ne. Ustvarjanje volumna v obstoječih gmotah? Ne. Prostor, ki ga ustvarjajo te električne slike je nekje drugje. Tako kot sem drugje tudi jaz.

Sedem video objektov predstavlja iztrgani in zamejeni tok video stanj. Serija opazovanj. Opazovanje sveta, opazovanje posnetkov, opazovanje transmisij. Gre za >motrenja< skozi različne tipe kamer, potem >motrenja<, ki nastanejo pri manipulaciji s (katerimkoli) nosilcem elektronske podobe, na katerem je material, ki sem si ga pridobil na >različne< načine. To >motrenje<, ta postopek ali odločitev tega projekta je izraz, kako z energijo medija osvoboditi - da ne bom prepompozen, gre za čisto majhne stvari - brstenje ustvarjanja, navidezno materializirati videz, v tem primeru skozi video objekte, ki prezentirajo intimna stanja.
Po drugi strani pa je Metelkova mesto kot prostor paradoksalno >nesodobna, nemedijska, nedigitalna<. Kar se teh področji tiče, je usmerjena v medijsko>konsumpcijo< in ne v >produkcijo, ki se jo konzumira<. V tej luči bo Trg brez zgodovinskega spomina (južni del Metelkove pred Gromko in Menzo) s svojimi nadstreški, klubi in ateljejskimi prostori, ki ga obkrožajo, opremljen s sedmimi video objekti, enkratno kazal na druge možnosti in sploh na vedno možne druge poti. Večdnevna postavitev, sicer kratkotrajna, naj bi vendarle omogočila objektom, da >se zberejo<, da se jih socialni prostor navadi in da nevsiljivo obstajajo kot rahlo mitične priče materializiranega videza navideznega pomena.
Te električne slike se v metelkovski prostor umeščajo enako sproščeno kot tukajšnji objekti, grafiti, mozaiki. V razmerju do vsakdanjega življenja pa kot že vseprisotni displeji.

Produkcija: Zavod ZANK
Koprodukcija: Kud Mreža, Zavod SCCA-Ljubljana, Zavod K6-4
Lastniki ateljejev okrog Trga brez zgodovinskega spomina: Kolektiv ex. Molotov, Gregor Lorenci, Robertina Šebjanič, Tomaž Furlan, Edvin Dobrilovič, Silvo Metelko, Boštjan Drinovec in Galerija Alkatraz
Izvedba: Jure Sajovic (Kapelica)
Hvala: Brane Ždralo, Borut Savski, Borut Kumperščak, Marko A. Kovačič, klub Gromka, Zavod Aksioma
Razstavo sta podprla MOL in MK RS.

(iz spremnih tekstov za razne projekte v obdobju 2001-2005)
... Video kot medij in kot beseda/termin pomeni marsikaj. Nastopa samostojno ali v besednih zvezah v različnih poljih dejavnosti. Uporabljamo ga v polju označevanja načinov zapisovanja in reprodukcije, v polju umeščanja umetniških form. Označuje načine mišljenja in celo poglede na stvarnost. V slovenščini ima na nivoju črk (video - videti) malone usodno povezanost z enim od načinov percepcije... Video jezik je najpogosteje utemeljen izven sebe - v drugih praksah. Po drugi strani video utemeljuje sam sebe - sam svojo prakso... V nasprotju z epistemološkimi modeli, ki se najraje locirajo izven videa kot materije - v mentalnih, socioloških, telesnih, informativnih ipd. procesih, sam trenutno vztrajam pri uporabi videa kot avtonomnega medija... Čista raba videa, kot sredstva za sodobno kritiko tako kulturne kot civilne zgodovine in s tem oris stvarnosti, ki jo živimo... Umetniško delo pri zastavitvi svojega lastnega absolutnega univerzuma seveda ne more imeti omejitve v nekakšnih žanrih ali prevladujočih pogledih, temveč izrablja vsa sredstva, da se materializira v dokončni popolni obliki... Osrednji del svetovne umetnosti, tako avtorjev kakor teoretikov, deluje pravzaprav obsceno, ko zatrjuje, da razkriva manipulativna mesta oblasti, jo v bistvu pozitivno soustvarja oz. emancipira svetovno gospostvo... Jasno je, da nova sredstva in nove metode omogočajo nova spoznanja le takrat, ko se uporabljajo originalno, na originalen, sebi lasten način... Vedno znova se srečujem z izkušnjo, ko se zdi, kot da je video izparel v nekih opredeljenih formah, kot so film, dokumentarec, televizijske podforme. Istočasno je omejen na tehnično in obenem se v njegov jezik (to je njegovo bistvo) podtikajo strukture (oz. izdelan je iz) strogo determiniranih form... Potrpežljivo je treba vztrajati na relativizaciji perspektiv čutenja, organiziranja, dojemanja. In je pomembno, z vsemi stranpotmi in nedorečenostmi, vztrajati in delati realistične stvari na tej vsekakor težki poti... Mi živimo v starem, govorimo pa, da je staro ena perspektiva, novo pa je relativno, multiperspektivno... Video je postopek, v katerem se iz pretežno že oblikovanih, samim sebi zadostnih struktur, končnih oblik in pomenov z razbijanjem, metamorfozo in razstavljanjem ustvari nova celota.

(iz arhiva kulturno političnih programov in dobrodelnih akcij)
Video na zahtevo, video na daljavo, interaktivni video, video cd, video, video art, video kompresija, video signal, video slika, VJ, asci video, video spot, video studio. Za večino je video nekaj, kar se najame. Tako kot luči ali karkoli. Video streaming. Strimamo, strimamo, ej, strimamo vse. Reflektorji, žarnice, lučkar, oblikovalec luči, tolk in tolk keša v budžetu. Video projektor. Prav. Mi pa verjamemo, da je video praksa sama po sebi, medij za oblikovanje naših zgodb. Te niso prinešene od zunaj, video jih generira. Mi smo pozorni na sekundne prebliske, na vedno nova obujanja lepega, globoka čutenja. Na štiri letne čase. Na Off. Na Eksperiment. Mi videa ne moremo najeti. Mi video delamo, medtem ko živimo. Življenje je pot, to vemo. In zakaj mi? Ker so Jazi vodje brez privržencev (kulturno politični program - NNF, marec 2002).
Pomagajmo jim uresničiti sanje, podprimo rockovski klub v Kino Šiška [KS]. Omogočimo jim, da pokažejo, kaj zmorejo. Sicer je že nevarno, da bodo odšli, ne da bi opravili svoje delo tukaj. Prosimo, prosim, prosimo vlado naj podvoji, potroji svoja prizadevanja. Za streho in morda za okrepljeno ventilacijo. Za šank via 2. P iz formule Public & Private, za vstopnino + dotacije via promotor, za stroške via davkoplačevalci. Brž, podvizaj se in prispevaj svoj tolarček v tisti mošnjiček (dobrodelna akcija stoletja - NNF, maj 2002).

http://www.zavod-zank.si/korda/zbogom/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/zbogom/nov_01.html
http://www.zavod-zank.si/korda/aprilski/index.html

http://www.zavod-zank.si/korda/berime/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/1_dic.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/2_kiberpipa.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/3_menza.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/4_prva_slo.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/5_1.html

http://www.zavod-zank.si/korda/PiS/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/gusl/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/nimamdnara/index.html

NEVEN KORDA - 100 % ČISTI VIDEO
Raziskovanje, prakticiranje, beleženje, izvajanje, čaščenje čistega videa.

Neven Korda ima neodvisno Čisto video prakso. Z videom se je srečal v začetku osemdesetih, kot član gledališke skupine FV 112/15. Je soustanovitelj in kreativni vodja FV Videa, neodvisne video produkcije, ki je realizirala več umetniških, glasbenih in dokumentarnih video projektov. Do konca osemdesetih je bil član skupine Borghesia, kjer je bil odgovoren za vizualije na performansih in koncertih ter režiser video spotov. Svojo zgodbo na področju umetniške video produkcije je nadaljeval v devetdesetih skupaj z Zemiro Alajbegović. V tem obdobju je delal tudi kot video montažer, avtor TV-podob, režiser in realizator. Vedno in povsod rad govori o svoji široki uporabi videa - od video instalacij do TV-podob in pripovedovanja zgodb: >Ustvarjen sem za video.<
Novembra 2001 je izvedel sestavljeni multimedijski dogodek ZBOGOM VIDEO.

NOVEJŠA DELA:

- BODOČNIKI. VIDEO IZ PODZEMLJA. Čista zgodovina nekega videa // CD ROM / 2001 / Reciklaža FVVideo zapuščine.
- NOVI NOVI FILMI // progresivni video / različni formati / 2001, 2002
Poletje '88
Verujem. Progresivna mantra.
1 sekunda mojega življenja
Nomad
Reinkarnacija
Jesensko tihožitje

Mi smo pozorni na sekundne prebliske, na vedno nova obujanja lepega, globoka čutenja. Na štiri letne čase. Na Off. Na Eksperiment. Zakaj spet Eksperiment? Zakaj Off?

- BERI ME ZA NAPREJ // gledališka predstava za igralko, plesalca in video / avtor, režiser / 2002 Igralka Maruša Oblak, plesalec Sebastjan Starič, glasba Aldo Ivančič.
- ZANKA // spletno mesto /
- LELI Z LJUBEZNIJO, 2003
- KONSTRUKTIVNA REŽIJA, 2004
- DNEVNIK VIZIONARJA, 2005, 2006
- NOVI NOVI FILMI / 2003-2005
- BARBATO KANAK / vizualije, 2004-2006
No communication. Just presentation.

(video plesni performansi)
- BMZN // progresivna ponovitev, performans, 2003
- PISMA IZ SEDANJOSTI // plesni MIDI performans za tri kamere, tri projektorje in ozvočenje, 2004
- DVA // plesni MIDI performans za štiri kamere, štiri televizorje, dva projektorja in ozvočenje, 2005

(skupinske razstave)
NEBO NAD METELKOVO // video objekt, Alkatraz, september 2005
REINKARNACIJA ZA PREPARIRANI MONITOR // video objekt, SCCA, september 2005
TELEVIZIJA // video objekt, Kresija, maj 2006

http://www.korda-art.si/


 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si