Neven Korda
Sidharta je Maya
Razstava električnih slik
28. junij-1. julij 2006, 22.00-04.00
Otvoritev sreda, 28. junij 2006, ob 23.55
Trg brez zgodovinskega spomina AKC Metelkova mesto
SIDHARTA JE MAYA
Razstava električnih slik. Vedno je nov začetek. Novi Ti. Nova Maya.
Akcija. Ne se bat.
Nočna razstava videasta Nevena Korde. Instalacija za 6 nočnih ur.
Ob 22. se prižgejo električne slike. Ob 4. zjutraj ugasnejo.
Projekcije:
SADOVI JEZE - MILO GNILO SADJE
1. Avtonomno nebo
2. Reinkarnacija na oknu
3. Janez te gleda, ti kreten!
4. Koliko lahko dobim za enega Slovenca?
5. Podoba
6. Televizija
7. Visoko
Sidharta je Maya. Maya lahko prevedemo kot Privid. Sidharta in Maya
sta dva videza iste osebe. Ta projekt gleda na Sidharto predvsem
kot na Gledalca. Gledalec je tisti, ki gleda. Gleda tako, da je
aktiven. Maya je zelo moderna situacija. Mi že živimo več življenj.
Metelkova mesto je kot prostor paradoksalno >nesodobna, nemedijska,
nedigitalna<. Kar se teh področji tiče, je usmerjena v medijsko >konsumpcijo< in
ne v >produkcijo, ki se jo konzumira<. V tej luči bo Trg brez
zgodovinskega spomina z nadstreški, klubi in ateljejskimi prostori,
ki ga obkrožajo, štiri noči opremljen z meni milimi gnilimi sadovi
jeze.
Razsežnosti videa kot intimnega medija postaviti v prostrani javni
prostor. Dekoracija trga? Ne. Ustvarjanje volumna v obstoječih gmotah?
Ne. Prostor, ki ga ustvarjajo te električne slike je nekje drugje.
Tako kot sem drugje tudi jaz.
Sedem video objektov predstavlja iztrgani in zamejeni tok video
stanj. Serija opazovanj. Opazovanje sveta, opazovanje posnetkov,
opazovanje transmisij. Gre za >motrenja< skozi različne tipe
kamer, potem >motrenja<, ki nastanejo pri manipulaciji s (katerimkoli)
nosilcem elektronske podobe, na katerem je material, ki sem si ga
pridobil na >različne< načine. To >motrenje<, ta postopek
ali odločitev tega projekta je izraz, kako z energijo medija osvoboditi
- da ne bom prepompozen, gre za čisto majhne stvari - brstenje ustvarjanja,
navidezno materializirati videz, v tem primeru skozi video objekte,
ki prezentirajo intimna stanja.
Po drugi strani pa je Metelkova mesto kot prostor paradoksalno >nesodobna,
nemedijska, nedigitalna<. Kar se teh področji tiče, je usmerjena
v medijsko>konsumpcijo< in ne v >produkcijo, ki se jo konzumira<.
V tej luči bo Trg brez zgodovinskega spomina (južni del Metelkove
pred Gromko in Menzo) s svojimi nadstreški, klubi in ateljejskimi
prostori, ki ga obkrožajo, opremljen s sedmimi video objekti, enkratno
kazal na druge možnosti in sploh na vedno možne druge poti. Večdnevna
postavitev, sicer kratkotrajna, naj bi vendarle omogočila objektom,
da >se zberejo<, da se jih socialni prostor navadi in da nevsiljivo
obstajajo kot rahlo mitične priče materializiranega videza navideznega
pomena.
Te električne slike se v metelkovski prostor umeščajo enako sproščeno
kot tukajšnji objekti, grafiti, mozaiki. V razmerju do vsakdanjega
življenja pa kot že vseprisotni displeji.
|
Produkcija: Zavod ZANK
Koprodukcija: Kud Mreža, Zavod SCCA-Ljubljana, Zavod K6-4
Lastniki ateljejev okrog Trga brez zgodovinskega spomina: Kolektiv
ex. Molotov, Gregor Lorenci, Robertina Šebjanič, Tomaž Furlan, Edvin
Dobrilovič, Silvo Metelko, Boštjan Drinovec in Galerija Alkatraz
Izvedba: Jure Sajovic (Kapelica)
Hvala: Brane Ždralo, Borut Savski, Borut Kumperščak, Marko A. Kovačič,
klub Gromka, Zavod Aksioma
Razstavo sta podprla MOL in MK RS.
|
(iz spremnih tekstov za razne projekte v obdobju 2001-2005)
... Video kot medij in kot beseda/termin pomeni marsikaj. Nastopa
samostojno ali v besednih zvezah v različnih poljih dejavnosti. Uporabljamo
ga v polju označevanja načinov zapisovanja in reprodukcije, v polju
umeščanja umetniških form. Označuje načine mišljenja in celo poglede
na stvarnost. V slovenščini ima na nivoju črk (video - videti) malone
usodno povezanost z enim od načinov percepcije... Video jezik je
najpogosteje utemeljen izven sebe - v drugih praksah. Po drugi strani
video utemeljuje sam sebe - sam svojo prakso... V nasprotju z epistemološkimi
modeli, ki se najraje locirajo izven videa kot materije - v mentalnih,
socioloških, telesnih, informativnih ipd. procesih, sam trenutno
vztrajam pri uporabi videa kot avtonomnega medija... Čista raba videa,
kot sredstva za sodobno kritiko tako kulturne kot civilne zgodovine
in s tem oris stvarnosti, ki jo živimo... Umetniško delo pri zastavitvi
svojega lastnega absolutnega univerzuma seveda ne more imeti omejitve
v nekakšnih žanrih ali prevladujočih pogledih, temveč izrablja vsa
sredstva, da se materializira v dokončni popolni obliki... Osrednji
del svetovne umetnosti, tako avtorjev kakor teoretikov, deluje pravzaprav
obsceno, ko zatrjuje, da razkriva manipulativna mesta oblasti, jo
v bistvu pozitivno soustvarja oz. emancipira svetovno gospostvo...
Jasno je, da nova sredstva in nove metode omogočajo nova spoznanja
le takrat, ko se uporabljajo originalno, na originalen, sebi lasten
način... Vedno znova se srečujem z izkušnjo, ko se zdi, kot da je
video izparel v nekih opredeljenih formah, kot so film, dokumentarec,
televizijske podforme. Istočasno je omejen na tehnično in obenem
se v njegov jezik (to je njegovo bistvo) podtikajo strukture (oz.
izdelan je iz) strogo determiniranih form... Potrpežljivo je treba
vztrajati na relativizaciji perspektiv čutenja, organiziranja, dojemanja.
In je pomembno, z vsemi stranpotmi in nedorečenostmi, vztrajati in
delati realistične stvari na tej vsekakor težki poti... Mi živimo
v starem, govorimo pa, da je staro ena perspektiva, novo pa je relativno,
multiperspektivno... Video je postopek, v katerem se iz pretežno
že oblikovanih, samim sebi zadostnih struktur, končnih oblik in pomenov
z razbijanjem, metamorfozo in razstavljanjem ustvari nova celota.
|
(iz arhiva kulturno političnih programov in dobrodelnih akcij)
Video na zahtevo, video na daljavo, interaktivni video, video cd,
video, video art, video kompresija, video signal, video slika, VJ,
asci video, video spot, video studio. Za večino je video nekaj, kar
se najame. Tako kot luči ali karkoli. Video streaming. Strimamo,
strimamo, ej, strimamo vse. Reflektorji, žarnice, lučkar, oblikovalec
luči, tolk in tolk keša v budžetu. Video projektor. Prav. Mi pa verjamemo,
da je video praksa sama po sebi, medij za oblikovanje naših zgodb.
Te niso prinešene od zunaj, video jih generira. Mi smo pozorni na
sekundne prebliske, na vedno nova obujanja lepega, globoka čutenja.
Na štiri letne čase. Na Off. Na Eksperiment. Mi videa ne moremo najeti.
Mi video delamo, medtem ko živimo. Življenje je pot, to vemo. In
zakaj mi? Ker so Jazi vodje brez privržencev (kulturno politični
program - NNF, marec 2002).
Pomagajmo jim uresničiti sanje, podprimo rockovski klub v Kino
Šiška [KS]. Omogočimo jim, da pokažejo, kaj zmorejo. Sicer je že
nevarno,
da bodo odšli, ne da bi opravili svoje delo tukaj. Prosimo, prosim,
prosimo vlado naj podvoji, potroji svoja prizadevanja. Za streho
in morda za okrepljeno ventilacijo. Za šank via 2. P iz formule
Public & Private,
za vstopnino + dotacije via promotor, za stroške via davkoplačevalci.
Brž, podvizaj se in prispevaj svoj tolarček v tisti mošnjiček (dobrodelna
akcija stoletja - NNF, maj 2002).
http://www.zavod-zank.si/korda/zbogom/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/zbogom/nov_01.html
http://www.zavod-zank.si/korda/aprilski/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/1_dic.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/2_kiberpipa.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/3_menza.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/ARHIV/4_prva_slo.html
http://www.zavod-zank.si/korda/berime/SLO/5_1.html
http://www.zavod-zank.si/korda/PiS/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/gusl/index.html
http://www.zavod-zank.si/korda/nimamdnara/index.html
NEVEN KORDA - 100 % ČISTI VIDEO
Raziskovanje, prakticiranje, beleženje, izvajanje, čaščenje čistega
videa.
Neven Korda ima neodvisno Čisto video prakso. Z videom se je srečal
v začetku osemdesetih, kot član gledališke skupine FV 112/15. Je
soustanovitelj in kreativni vodja FV Videa, neodvisne video produkcije,
ki je realizirala več umetniških, glasbenih in dokumentarnih video
projektov. Do konca osemdesetih je bil član skupine Borghesia, kjer
je bil odgovoren za vizualije na performansih in koncertih ter režiser
video spotov. Svojo zgodbo na področju umetniške video produkcije
je nadaljeval v devetdesetih skupaj z Zemiro Alajbegović. V tem obdobju
je delal tudi kot video montažer, avtor TV-podob, režiser in realizator.
Vedno in povsod rad govori o svoji široki uporabi videa - od video
instalacij do TV-podob in pripovedovanja zgodb: >Ustvarjen sem
za video.<
Novembra 2001 je izvedel sestavljeni multimedijski dogodek ZBOGOM
VIDEO.
NOVEJŠA DELA:
- BODOČNIKI. VIDEO IZ PODZEMLJA. Čista zgodovina nekega videa //
CD ROM / 2001 / Reciklaža FVVideo zapuščine.
- NOVI NOVI FILMI // progresivni video / različni formati / 2001,
2002
Poletje '88
Verujem. Progresivna mantra.
1 sekunda mojega življenja
Nomad
Reinkarnacija
Jesensko tihožitje
Mi smo pozorni na sekundne prebliske, na vedno nova obujanja lepega,
globoka čutenja. Na štiri letne čase. Na Off. Na Eksperiment. Zakaj
spet Eksperiment? Zakaj Off?
- BERI ME ZA NAPREJ // gledališka predstava za igralko, plesalca
in video / avtor, režiser / 2002 Igralka Maruša Oblak, plesalec Sebastjan
Starič, glasba Aldo Ivančič.
- ZANKA // spletno mesto /
- LELI Z LJUBEZNIJO, 2003
- KONSTRUKTIVNA REŽIJA, 2004
- DNEVNIK VIZIONARJA, 2005, 2006
- NOVI NOVI FILMI / 2003-2005
- BARBATO KANAK / vizualije, 2004-2006
No communication. Just presentation.
(video plesni performansi)
- BMZN // progresivna ponovitev, performans, 2003
- PISMA IZ SEDANJOSTI // plesni MIDI performans za tri kamere, tri
projektorje in ozvočenje, 2004
- DVA // plesni MIDI performans za štiri kamere, štiri televizorje,
dva projektorja in ozvočenje, 2005
(skupinske razstave)
NEBO NAD METELKOVO // video objekt, Alkatraz, september 2005
REINKARNACIJA ZA PREPARIRANI MONITOR // video objekt, SCCA, september
2005
TELEVIZIJA // video objekt, Kresija, maj 2006
http://www.korda-art.si/
|