| 
            
             Kaj smo slišali "Od drugod"? 
               Simpozij  o stanju na področju kuratorskih praks v Armeniji, Kazahstanu, Egiptu in  Turčiji 
             Četrtek, 6. november 2008 
               Projektna  soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana 
             
			SCCA-Ljubljana od leta 2006 sodeluje z Združenjem armenskih likovnih kritikov,  ki pripravlja poletno šolo za kustose sodobne umetnosti. Razvoj šole poteka v  sodelovanju z regionalnimi partnerji, s katerimi se sistematično vzpostavlja  platforma za spodbujanje in razumevanje kuratorskih praks in kritike. V okviru  srečanja partnerjev je SCCA-Ljubljana v četrtek, 6. novembra, v Projektni sobi  SCCA organiziral simpozij o stanju na področju kuratorskih praks v Armeniji,  Kazahstanu, Egiptu in Turčiji z naslovom Od drugod. 
			Simpozij, ki se je pričel ob peti uri popoldne in se  na zanimivi okrogli mizi zavlekel precej prek predvidene ure zaključka, je bil  zasnovan dvodelno. V prvem delu so udeleženci predstavili referate, v katerih  so občinstvu opisali trenutni položaj sodobne umetnosti in kuratorskih praks v  posameznih državah.  
			 Armenski teoretik in kritik Nazareth  Karoyan je na primeru razstav in  posameznih umetniških del pokazal na prehod, ki se je v polju armenske  umetnosti zgodil ob koncu devetdesetih let. Umetniške prakse države, ki je leta  1991 postala samostojna, so v devetdesetih izražale reakcijo na sovjetsko  kolektivistično ideologijo in ikonografijo. Prakse, zlasti instalacije in  performansi, ki so v tem času delovale kot reakcija na dominantne diskurze  telesa in prostora, so se v sodobnosti preoblikovale v novomedijske prakse  (video in digitalna fotografija) in diskurze zgodovinskega časa in spomina. 
			 Referat Valerie Ibraeve, kazahstanske likovne  teoretičarke in kritičarke, je predstavil raznolikost ustvarjanja  centralnoazijskih, indijskih in pakistanskih umetnikov in teoretikov. Vedenje o  različnosti se je vzpostavilo ob sodelovanju pri večletnem projektu Destination Asia. Ob opisu razstav Non-strict correspondence, ki se je v  okviru projekta zgodila v Almatyju, in Flying  over Stereotypes, ki je bila pripravljena v Mombaju, je predavateljica  pokazala, kako med umetniškimi deli iz držav, ki jih Zahod razume kot enotno  področje, obstajajo velike razlike. Te so plod različnih družbenopolitičnih  okvirov, v katerih umetniki živijo in ustvarjajo. 
			 Laura Calderera od januarja 2007 deluje kot programska vodja Townhouse Gallery, ki je  prva neodvisna kairska galerija za sodobno umetnost. Od leta 2007 pripravlja  tudi izobraževalni program za kuratorje. V referatu je predstavila  infrastrukturo, kakršna je na voljo svetu umetnosti kairskega prostora in  opozorila na problematiko vzpostavljanja sodobne umetnosti v državi s tako  bogato kulturno in umetnostno zgodovino, kakršno ponuja Egipt. 
			 Renata Papsch, kulturna menedžerka iz Avstrije, je spodbudila in  vodila številne kulturne projekte v državah mediteranskega bazena. Trenutno v  Istanbulu vzpostavlja kulturni center DEPO, ki bo povezoval svetove sodobne  umetnosti Turčije, južnega Kavkaza, Bližnjega vzhoda in Balkana. Predavanje je  podrobno opisalo prostore, namenjene sodobni umetnosti v Istanbulu in širše v  Turčiji, ter se posvetilo tudi problematiki financiranja sodobne umetnosti v  tej državi. 
			Po daljšem odmoru je sledila Okrogla miza o kuratorskih praksah in  izobraževanju, na kateri so poleg predavateljev sodelovali še Barbara  Borčič, direktorica SCCA-Ljubljana, Angela Harutyunyan, kuratorica  in umetnostna zgodovinarka iz Erevana, Petja Grafenauer, voditeljica Sveta  umetnosti (šol. leto 2008/2009) pri SCCA-Ljubljana. V deželah, iz katerih  so prišli predavatelji, se kažejo podobnosti v delovanju svetov umetnosti. V  vsaki izmed njih se zavedajo potreb po vzpostavitvi izobraževalnih programov na  področju kuriranja. V Egiptu in Armeniji takšna programa že obstajata, soočata  pa se s problemom izobraževalnega kadra. Obstaja namreč potreba po znanju, ki  ne bi izviralo zgolj iz dominantnega zahodnega sveta umetnosti, ampak bi  ponujalo tudi vednost o lokalnem prostoru, njegovih zakonitostih in problemih.  S pomočjo povezave med sodelujočimi organizacijami, ki se jim pridružuje tudi  evropski partner SCCA-Ljubljana, se ponuja možnost za izmenjavo strokovnega  kadra in širjenje znanja ter poznavanja lokalnih in regijskih svetov umetnosti.  S takšno kulturno politiko sodelujoče organizacije razvijajo polje  izobraževanja na področju kuratorskih praks, poleg tega pa skrbijo tudi za  soobstoj lokalnih posebnostih posameznih kulturnih prostorov. 
			  Simpozij je pritegnil strokovno občinstvo, žal pa ne  tudi širšega umetnostnega občinstva. Lahko sklepamo, da je zanimanje za manj  poznane regionalne umetniške prakse, spričo tega da se tudi slovenski svet  umetnosti vse bolj in bolj orientira proti Zahodu, zmerom manjši. Prav zaradi  tega je organizacija simpozijev, kakršen je Od drugod še kako pomembna, saj SCCA-Ljubljana s takšnimi  dogodki poskrbi, da se vednost iz regionalnih sistemov umetnosti ne izgubi v  polju splošne, zahodno orientirane sodobne umetnosti. 
			  Petja Grafenauer 
			    
			
			POVEZAVE 
			Objave v medijih  
			
			Napoved dogodka 
			
			
			  
			 |