Umetnik/-ica v medijih
Medijska podoba
Marije Mojce Pungerčar
Predstavitev analiz, komentarji, refleksija, razstava
Pogovor
Sreda, 12. november, ob 20. uri
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana
Medij, medij v trafiki povej, kaj se piše v deželi o njej!
Dobrih trideset obiskovalcev se je zbralo v Studiu 6 - Projektni sobi SCCA, ki vsakič znova postreže s kakšnim zanimivim dogodkom. Včerajšnji dogodek je uspešno zrežirala Marija Mojca Pungerčar ob pomoči Iztoka Hotka in Božidarja Zrinskega.
Mojca se je odločila, da je po dobrih petindvajsetih letih medijskega pojavljanja primeren čas, da naredi analizo svojega >press-clippinga<. Pri pripravi analize je hitro postalo jasno, da brez pogleda od zunaj in od zgoraj na približno 440 objav ta ne bo merodajna.
Zato so bile k medijski analizi objav o ustvarjalnem življenju Mojce Pungerčar povabljene študentke 4. letnika in absolvent komunikologije in novinarstva na FDV: Zala Vidali, Manca Kodermac, Jana Juvan in Robert Bobnič. Skupina je delo opravila prostovoljno, z zanimanjem, zavzeto, metodološko natančno in strokovno. Predstavitev njihove analize, ki je prva tovrstna analiza pri nas, je bila duhovita in kritična do medijev, ki že petindvajset let gradijo medijsko podobo umetnice. Pokazali so, da manjka utemeljenih člankov o njenem delu, kot tudi tistih, ki bi kontekstualizirali njeno ustvarjalnost na področju sodobne umetnosti. Skupina študentov je opozorila na pomanjkljivost medijev, ki v zadnjem času puščajo prostor nekreativnim in copy-paste zapisom o njenem delu ter opozorila na pomembne generacijske povezave na sceni t. i. >hobotnice<, ki lahko v določenem trenutku učinkovito izgradijo medijsko prepoznavnost.
Kvazi-znanstveni pristop k analizi njenih medijskih objav sta opravila še Iztok Hotko in Božidar Zrinski. Ugotovila sta, da je med vsemi objavljenimi teksti v množičnih medijih le slabih sedem odstotkov tistih, ki vsaj približno opišejo Mojčino delo in ga interpretirajo, praktično nobenega teksta pa ni, ki bi njeno delo umestil in kontekstualiziral znotraj slovenske umetnosti zadnjih dvajsetih let.
Svoje medijsko pojavljanje v različnih obdobjih svojega ustvarjanja je na koncu ocenila še Mojca sama. Zadovoljna je s številčnostjo medijskih objav, ki strmo naraščajo od leta 2000 naprej, od časa, ko je tudi sama intenzivneje poročala o svojem delu in pripravljala sporočila za medije. Pojavlja se tudi v različnih medijih in raznolikih kontekstih, od resnih do popularnih, kar šteje za kvaliteto. Svojo analizo je zaključila z vzpodbudnimi kritikami v letu 2008, za katere upa, da bodo pozitivno vplivale na njeno uspešnost na bližajočih se razpisih za sofinanciranje projektov, kar v preteklosti ni imelo odločilnega pomena.
Vsi trije analitični pristopi so do petka, 12. 12. 2008, na ogled tudi na razstavi v Projektni sobi SCCA, na kateri si obiskovalci lahko ogledajo komentirane izbore iz Mojčinega medijskega klipinga.
Božidar Zrinski
Napoved dogodka
Program Zavoda SCCA-Ljubljana podpirata MOL, Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost in Ministrstvo za kulturo RS.
|