| 
            DIVA na festivalu Ars Electronica v Linzu  
           Javna predstavitev,  projekcije in  
            mednarodno lansiranje platforme GAMA 
           3.-8. 9. 2009 
             Ars Electronica, Linz, Avstrija 
             (Brucknerhaus, History Lounge) 
           
          Postaja DIVA se je  do sedaj uspešno predstavila v razstavni formi v ljubljanski Galerij Škuc (28. 5.-20. 6.), sodelovala na mednarodnem  festivalih sodobne umetnosti Media Scape 2009. - Beskrajne  igre (Novigrad, Hrvaška, 31. 8.-3.9.), 16. obletnici AKC Metelkova  mesto (Ljubljana, 10. 9.) in v mednarodnem arhivskem projektu Transitland EUROPA.  
          Ena od najbolj odmevnih - in prestižnih - predstavitev pa je  bila v okviru mednarodnega projekta GAMA (Gateway to the Archives of Media Art) v Linzu, prestolnici digitalne in visokotehnološke umetnosti, v času festivala Ars Electronica, ki je letošnje leto  praznovala svojo častitljivo tridesetletnico, zgodila delavnica, javna  predstavitev in razstava sodelujočih partnerjev projekta, kar je obenem  pomenilo tudi lansiranje spletnega portala GAMA med strokovno in širšo javnost.  Gostitelj velike mednarodne predstavitve platforme GAMA, ki povezuje osem  sorodnih evropskih video in medijskih arhivov, je bil eden od partnerjev  projekta, Ludwig Boltzmann Institut iz Linza. Skupni spletni portal dodaja  sodelujočim evropskim arhivom mednarodno vrednost, povečuje vidnost in  prisotnost vključenih avtorjev in izboljšuje dostopnost za širšo javnost. V  prostorih Ludwig Boltzmann Institita se je ob tej (za sodelujoče partnerje  svečani) priložnosti zbralo lepo število zainteresiranih udeležencev, ki so  prisluhnili predstavitvam in diskusijam v okviru delavnice Archiving Media Art: Politics and Strategies. Udeleženci te  delavnice, ali bolje strokovnega posveta, so spregovorili o različnih modelih  dokumentiranja in arhiviranja umetniških projektov, nujnosti ohranjanja le-teh,  specifikah sodobnih nestabilnih medijev in nosilcev ter potrebi po širši  dostopnosti za uporabnike prijaznih arhivskih materialov.  
          Po pozdravnih nagovorih so se v prvem delu delavnice z  naslovom New Approaches towards Archiving  Media Art posvetili predstavitvi različnih načinov arhiviranja in pogledov  na to dejavnost, tako iz perspektive raziskovalcev, teoretikov kot iz pogleda  avtorjev, umetnikov samih ter njihovih pristopov do ohranjanja lastnega dela.  Prav ta segment se pri številnih avtorjih izkaže za pomanjkljivega, saj so  nekatera dela zaradi neustrezne hrambe za vedno uničena in izgubljena. Caitlin Jones, svobodna kustosinja in  raziskovalka teorije medijev iz New Yorka, je predstavila spletno stran Variable  Media Network in jo poimenovala kot novo strategijo ohranjanja  različnih medijskih vsebin (konceptualna umetnost, minimalizem, video umetnost,  novi mediji). Predstavila je nekaj primerov tovrstnega dokumentiranja projektov  z vsemi pripadajočimi tehničnimi in kontekstualnimi podatki (primer: Nam June Paik, TV Garden). Lizzie Muller z Univerze za tehnologijo v Sydneyu je predstavila svoj raziskovalni model  merjenja participacije obiskovalcev in njihovih odzivov na interaktivna  umetniška dela. Za osnovo je vzela izjavo Davida  Rockebyja "I'm an interactive artist - I construct experiences"; predstavila  je svoj model raziskovanja odzivov na njegovo delo Very Nervous System (intervju, anketa), predvajala pa je tudi nekaj  izsledkov pogovorov z obiskovalci festivala Ars Electronica. Matt Adams, član proslavljene umetniške  skupine Blast Theory, je  predstavil dolgoletno razvijajoči se koncept interaktivnega komuniciranja skozi  digitalne medije in prikazal formo interaktivne umetnosti in performansa, ki  združuje publiko skozi spletne kanale (spletni performansi in digitalna  predavanja). Ob koncu prvega dela delavnice, ki sta jo moderirali Gaby Wijers in Katja Kwastek, je Gabriela  Giannachi z Univerze v Exeterju na kratko predstavila spletno stran EPRSC, eno vodilnih britanskih  agencij za raziskavo, inženiring in fizične znanosti. 
          Drugi del delavnice z naslovom Prospects and Positioning of Media Art Archives je soočil izkušnje  treh različnih strokovnjakov iz polja arhiviranja. Najprej je Annet Dekker predstavila osnovna vodila  in delovanje projekta Virtueel Platform ter se nato  osredotočila na projekt spletnega filmskega festivala na Nizozemskem. Za njo je Anna-Karin Larsson iz organizacije  FilmForm v Stockholmu predstavila delovanje njihovega arhiva in načine  fizičnega ohranjanja filmskih in video del. Debata pa se je dokončno razvnela,  ko je spregovoril direktor festivala in centra Ars Electronica Gerfried Stocker in pojasnil način dela  te ustanove. Po njegovih besedah je nujno neselektivno zabeležiti vse dogodke  in projekte, a težava se pojavi pri njihovi nadaljnji obdelavi in arhiviranju,  saj je nakopičenega materiala preprosto preveč. S tem je načel občutljivo, a  pomembno tematiko, do katere mere je potrebno dokumentirati različne projekte  in na drugi strani izpostavil, da je praktično nemogoče urediti materiale  tridesetletne zgodovine festivala, saj je produkcija enormna.  
          Govorci so ugotavljali, da so organizacije, ki zbirajo in  beležijo umetniška dela in dogodke, tudi odgovorne za to, da jih hranijo in  obdelujejo. Pri tem se je postavilo vprašanje, kaj storiti z arhivi, ko kakšna  organizacija preneha delovati oz. kdo je lastnik gradiva in z njim tudi  razpolaga. Govorci so se tudi strinjali, da je nujno v proces arhiviranja  vključiti tudi umetnike, jih spodbujati k temu, da sami tvorijo svoje arhive. 
          Potem je nastopil slavnostni trenutek za platformo GAMA. Po  uradnem delu je Eva Kosma iz budimpeštanske  organizacije C3 predstavila ta evropska "vrata v avdiovizualne arhive" in  demonstrirala rabo portala in ga s tem tudi uradno odprla za javnost. 
          Platforma GAMA je bila na festivalu Ars Electronica navzoča vse dni tudi v njegovem središču Brucknerhaus,  kjer je potekala projekcija izbranih video in medijskih vsebin partnerskih  arhivov (ARGOS centre for art &  media, Belgija, Ars Electronica,  Avstrija; C3 Center for Culture &  Communication Foundation, Madžarska, Filmform,  Švedska; Heure Exquise! International  centre for video arts, Francija; Les  Instants Vidéo Numériques et Poétiques, Francija; Netherlands Media Art  Institute / Montevideo, Nizozemska; SCCA-Ljubljana. Center for Contemporary  Arts, Slovenija). Obiskovalcem je bila na voljo gledalnica za spremljanje  izbranih video in medijskih del, pred njo pa projekcija spletne strani,  računalniki za brskanje po spletnem portalu in informativne publikacije o  projektu GAMA. Za obiskovalce, ki so se prvič srečali s tem obsežnim projektom,  pa so poskrbeli inštruktorji iz Ludwig Boltzmann Instituta. Med predstavljenimi  deli, ki napovedujejo bogat nabor vsebin skupnega portala GAMA, so se našla  številna pomembna dela in projekti v polju medijskih in video umetnosti: Blast Theory, Paul de Marinis, Myron Krueger,  Jean-Francois Guiton, John Sotherberg, Gianni Toti itd. 
            V selekciji Postaja DIVA_predstavlja SCCA-Ljubljana, ki so jo pripravili Barbara  Borčić, Miha Colner in Ida  Hiršenfelder, je bilo prikazanih 15 del avtorjev različnih generacij in  izraznih načinov. 
          Miha Colner  
              
	    
		        
				    
			
			Člani konzorcija GAMA: Hochschule  fur Kunste, Bremen; Akademie der Kunste, Dunaj; Akademii Gorniczo-Hutniczej  (University of Science and Technology), Krakov; Argos, Bruselj; Atos Origin,  Madrid; Center for Culture & Communication, Budimpešta; International  Centre for Art and New Technologies, Praga; Steftelsen Filmforum, Stockholm;  Heure Exquise!, Mons-en-Baroeul; Hochschule fur Gestaltung, Karlsruhe;  Hochschule fur Gestaltung und Kunst, Zurich; Hogeschool voor de Kunsten,  Utrecht; Instants Video, Marseille; Ludwig-Boltzmann-Institut Linz; Instituut  voor Mediakunst Montevideo, Amsterdam; Technologie Zentrum Informatik,  Universitat Bremen; Universidad de Barcelona. 
			Projekt podpira program e-Content  Plus Evropske komisije.  
			  
         |