Hitre povezave
PROJEKTI
VIDEO/ARHIV
ŠOLA
SERVIS
   
/ domov / o nas / publikacije / knjižnica / DIVA / ENGLISH  

 

A) PROJEKTI
Brez žebljev in podstavkov
Studio 6
Razstave
Raziskave
Koprodukcije, partnerstva
in sodelovanja


B) VIDEO/ARHIV
Postaja DIVA
  Prakse arhiviranja
  Videodokument
  Videospotting
  Artservisova zbirka
  Internet Portfolio

C) ŠOLA
Svet umetnosti
Knjižnica

D) SERVIS
Artservis
ArtsLink
Evrokultura
Kulturna stična točka (CCP)
Stična točka ALF v Sloveniji

Zavod SCCA-Ljubljana
Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 431 83 85
Fax: +386 (0)1 430 06 29
e-mail: info[at]scca-ljubljana.si

Vizitka

Okrožnica SCCA
dodaj e-naslov / Arhiv
SODELOVANJA:
GAMA, Gateway to Archives of Media Art
GAMA

(Gateway to Archives of
Media Art)
On-AiR
(platforma za mobilnost umetnikov)
VideoLectures.net
(baza videopredavanj)
ČLANSTVO:
Asociacija
(društvo NVO in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture)
CAE
(Culture Action Europe)
ALF
(Anna Lindh Foundation)
IKT
(International Association of Curators of Contemporary Art)
InSEEcp
(Informal SEE Network of Cultural Portals)
On-the-Move
(informacijska mreža za mobilnost v kulturi)
Kulturna četrt Tabor
(društvo organizacij ljubljanske soseske Tabor)

Regina José Galindo: Artist's Talk

Predstavitev in predvajanje video del

Sobota, 17. oktober 2009
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana

V sklopu 15. Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti - Mesto žensk, ki je letos potekal od 9. do 18. oktobra 2009 pod naslovom Svetovni jug, je sodelovala tudi umetnica Regina José Galindo iz Gvatemale.

V Ljubljani je najprej izvedla performans Strije. Prazen plesni podij je bil prevlečen z grobo površino, podobno brusnemu papirju. Oblečena performerka je ležala na njem, z obrazom obrnjenim navzdol, mlajši moški pa jo je za noge vlekel po odru. Slišalo se je brusenje nohtov, s katerimi se je performerka upirala moški sili. Metafora ženskega telesa, podvrženega nasilni in permanenetni gesti, je svoj klimaks dosegala na več nivojih: z zvokom, ki je marsikomu naježil kožo, in s podobo nemočnega telesa. Po dobrih desetih minutah je moški odšel z odra. Performans lahko uvrstimo med t. i. vzdržljivostne performanse, kjer tako performerji kot občinstvo preizkušajo svojo zunanjo, fizično močo in/ali notranjo, emocionalno doživljanje. Vsak pri tem najde svojo mero.

V Projektni sobi SCCA je 17. oktobra Regina José Galindo spregovorila o svojem dosedanjem delu in predvajala dva videa: ¿Quién puede borrar las huellas? / Who Can Remove the Traces (produkcija: R.J.G., 2003) in CRISIS dignity (produkcija: Futura, Češka, 2009). Sprva je bila vidno utrujena umetnica zadržana, kasneje pa se je ob vizualnem gradivu razvila živahna diskusija, ki je zlasti pokazala na kulturne in civilizacijske razlike med evropsko in latinoameriško kulturo.

Regina José Galindo, ?Quién puede borrar las huellas? / Who Can Remove the Traces
?Quién puede borrar las huellas? / Who Can Remove the Traces
(foto: Victor Pérez, produkcija: R.J.G., 2003)

Regina José Galindo, CRISIS dignity
CRISIS dignity (foto: Francisco Toralla, produkcija: Futura, Češka, 2009)

Performans Rompiendo el hielo je leta 2008 izvedla na gostovanju v Oslu. V neogrevanem prostoru je sredi zime sedela gola, pred svoje telo pa je nastavila oblačila. Obiskovalci so dobro uro opazovali, kako njeno telo začenja modreti, preden so jo oblekli.

Rompiendo el hielo Rompiendo el hielo

Prav telo je osnovno umetniško orodje, ki ga umetnica uporablja, največkrat tako, da ga izpostavlja esktremnim situacijam. Njena body art praksa posega po eksperimentiranju z narkotiki (Valium 10 ml, Gvatemala 2000), z medicinskimi posegi (Himnoplastia, Gvatemala 2004), z izpostavljanjem fizičnemu nasilju (Lucha, Gvatemala 2002) . V vseh performansih pa opozarja na žensko telo v Latinski Ameriki, ki je stigmatizirano z družbenimi konvencijami (ženska kot mati), zatrto zaradi mačizma (ženska kot žena) in izkoriščeno s strani kapitala (ženska kot delavka brez pravic).

Valium 10 ml Himnoplastia

Lucha Lucha

Regina José Galindo s svojo umetnostjo daje glas in podobo tistemu, kar je v Latinski Ameriki najbolj skrito. V akciji XX (Gvatemala 2007) je na grobove, v katere pokopavajo neidentificirane žrtve, postavljala spominske plošče z oznako XX. Za vse, ki so želeli prebegniti v ZDA, je leta 2007 v Gvatemali pripravila tečaj preživetja v ekstremnih pogojih. Deset udeležencev je s strokovnjaki naučila, kako se orientirati, kako zgraditi zasilno zatočišče ..., udeleženci pa so se naučili tudi osnov prostega plezanja.

XX Curso de supervivencia para hombres y mujeres que viajarán de manera ilegal a los Estados Unidos

Body art umetniška praksa Regine José Galindo je za evropskega gledalca morda déja vu, v Latinski Ameriki, kjer body art še nima svoje zgodovine, pa je njeno delo pionirsko. Krutost akcij in performansov pa le simptom družbe, kjer je človeško življenje vredno le kakšen ketzal, peso ali real.

In kako umetnica arhivira svoje akcije in performanse? Regina José Galindo je svetovno znana umetnica, ki ima svojega galerijskega zastopnika. Vsako akcijo dokumentira s fotografijami, videom, načrti za izvedbo, dokumenti, predmeti ... Glede na končno realizacijo pa se z galeristom in kuratorjem odloči, kaj delo najbolje reprezentira in je kot tako na prodaj.

Dušan Dovč

Fotografije umetniških del: arhiv Regine José Galindo

Regina Jos Galindo: Artist's Talk Regina Jos Galindo: Artist's Talk

Regina Jos Galindo: Artist's Talk Regina Jos Galindo: Artist's Talk

POVEZAVE

Predstavitev je bila pripravljena v sodelovanju z Mestom žensk.

 

 

 
Fokus

Ob nekem času,
na nekem mestu

(iz video arhiva
Postaja DIVA)

Noč kratkih filmov:
21. 12. 2017, ob 22.30

Slovenska kinoteka
Vstop prost!

Iskanje
Zgodilo se je

Meditacije
tajvanskega videa

1. 8. 2017
Projektna soba SCCA

Novosti v knjižnici SCCA

Strokovna literatura
o sodobni umetnosti

Fokus: kuratorske prakse, video in novi mediji

Sledite SCCA-Ljubljana
Facebook  Twitter  Vimeo  Wikipedia

 


Zavod SCCA-Ljubljana
, Metelkova 6, SI - 1000 Ljubljana,
Tel.: +386 (0)1 431 83 85, Fax: +386 (0)1 430 06 29 e-mail: info@scca-ljubljana.si